Recenze (58)
Love (2015)
Už svojrázny výber prvého záberu značí, že ide buď o geniálny filmársky počin s veľkým režíjnym vkladom alebo o úplný prepadák. Podarila sa stredná cesta. Svet, ktorý sa celý točí okolo jedinej záhady - lásky. Niekto by to mohol označiť ako dvojhodinové porno a mal by v značnej miere pravdu. Nemôžeme však uprieť dej, ktorý je viac-menej prehnaný sentimentom. Výrazný je spomínaný režíjny postup. Film je nevhodný pre príliš “uzavreté” typy a cynikov bez citu pre romantiku. Bohužiaľ, patrím k nim.
Až na krev (2007)
Napätá tajomná atmosféra, skvelé psychologické ťahy a zvraty, brilantná kamera predvádzajúca doslova zázraky. Spolu s hudbou, ktorá podfarbuje a zvýrazňuje jednotlivé scény, ide po réžijnej, kameramanskej, dramaturgickej, strihačskej i hereckej stránke o dokonalý film. Ako veľkú slabinu vnímam dĺžku filmu. Napriek tomu by som nevystrihla ani jeden záber. Dve hodinky a pol, a na ich konci som zabudla, že môžem dýchať. “There will be blood” by som doplnila o “...and there was blood.”
Zkrocená hora (2005)
Heath Ledger vo svojej životnej úlohe. Čím to je, že žiadny heterosexuálny film vo mne nezanechal tak skutočne čisté emócie ako práve tento, o láske dvoch mužov?
Já, Daniel Blake (2016)
Nesmierne smutná, zdĺhavá, krutá, nudná/sivá, trošku sentimentálna a napriek tomu perfektne presná napodobenina života. Jednoduchá, priam “prísna” kamera, reálny, neštylizovaný svet. Skutoční ľudia, bez prifarbovania, bez zbytočne kričiacich šiat - jedine mrzutý deduľo a spravodlivosť, ku ktorej sa chcel dopracovať. Doslova obeť posunu v čase, ktorý nestíhal spracovať... a tam sme ho dostali, a tam za chvíľku skončíme všetci.
Za borovicovým hájem (2012)
Film podávajúci štafetu hneď niekoľkým príbehom, ktoré sú výborne prepojené. Vidíme vplyv našich činov na budúcnosť a iných ľudí, výčitky svedomia; snímka z odstupu ukazuje plynulosť života a vykresľuje chyby, ku ktorým sa hrdinovia dopustili. Prvá tretina priam dokonalá, Ryan Gosling je výborný - časť, ktorá chytí za srdce a poriadne navnadí. Hudba dotvára svet našich hrdinov a je nádherným doplnkom, vďaka ktorému sa ešte viac vžijeme do hlavných postáv. Nádherne strávené 2 hodiny, ktoré som si užila s neskrývaným šokom a nostalgiou.
Šťastný to muž (1973)
Divácky nenáročnejší, naivnejší, menej štýlový Kubrickov Mechanický pomaranč v prevedení Andresona. Mapuje život mladého chlapca, ambiciózneho a schopného využiť situáciu. Honba za peniazmi a slávou nikdy nevýjde z módy. Druhá polovica filmu je výborná, symbolická. Hudobná stránka je príjemná a rozkošne podkladá myšlienky o životnej ceste hlavného hrdinu. Nezabudnime, že Malcolm je proste skvelý herec a znova ma o tom presvedčil. :)
Rabbits (2002)
Hypnotizujúce. Príbeh vnímam ako výsmech akejkoľvek komunikácii, na ktoré je azda moje vnímanie nedostačujúce. Každopádne, moje nočné mory sa presúvajú z mníšky zo V zajatí démonov na zajace.
Spalovač mrtvol (1968)
Mrazivý.
Svět podle Daliborka (2017)
Smutný život Daliborka. Ak bol cieľ vyvolať v ľuďoch pochybovanie o nádeji ľudskej rasy, tak je to dokonalé.
Golden Hands (2017) (studentský film)
Zaujímavý príbeh porovnávania samého seba s inými, lepšími ľuďmi. Dusivá, až priam chladivá atmosféra dotvára pomalé tempo deja. Škoda, že snímka nič nerieši, len ukazuje; respektíve, chýbajú viditeľnejšie následky problému. Femme fatale pôsobila trošku povrchne, ale asi aj mala, vzhľadom na jej najvýraznejšiu charakterovú črtu - prelietavosť. Najvýraznejším svetlým bodom je pravdepodobne celková noirová atmosféra (temná, napínavá), ktorá z filmu vyžaruje. Po dvoch mužoch v rozdielnych “kovových oblekoch” sa priebeh stáva trošku predvídateľným - očakávanie tretieho, posledného a toho “najlepšieho”muža sa splní takmer bez žiadnych príbehových výkyvov. Napriek tomu chápem cieľ ukážky; veď presne to sa bežne deje vo svete a ani si to neuvedomujeme.