Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (5)

plakát

1899 (2022) (seriál) 

"Ale v tomhle světě se logickými pravidly nic neřídí." - Tvůrci nám ústy jedné z postav až v samotném závěru alibisticky vysvětlují, jaký to celé mělo smysl. Kdyby to alespoň nebylo tak dlouhý a nezajímavý...

plakát

Barbar (2022) 

Zpočátku neoriginálně rozvíjející se děj po první třetině přinese zajímavý zvrat ve vyprávění a nabudí tak přeci jen zájem a větší očekávání než se původně zdálo. Veškeré případné ambice jdou ale do kopru v poslední části, kdy se z toho stává klasický levný horor se všemi klišé, který je navíc v některých scénách bohužel i nechtěně směšný.

plakát

To nic, drahá (2022) 

Ten film má své kvality, především výbornou Florence Pugh a zajímavé představení světa, ve kterém se příběh odehrává. Film působí chytře a promyšleně a hezky buduje atmosféru. Bohužel, když se zamyslím nad tím, co se tam stalo a hlavně jak to jakože má fungovat, tak to vlastně vůbec nedává smysl. Škoda.

plakát

Nepřivolávej nic zlého (2022) 

Vetší část filmu celkem zajímavé sociálně-psychologické drama - to mohlo být, kdyby se to nezvrhlo v logicky neskutečně chabý horor, kde se hlavní postavy plně odevzdají do rukou líného scénáristy, který měl prostě už napsaný konec, na který je jistě pyšný, ale už se nenamáhal s tím, jak k němu alespoň trošku uvěřitelně dospět. A tak ony postavy v jeden moment zbavil jak rozumu, tak jakékoli svévole a základních rodičovských či sebezáchovných pudů, jen aby je k tomu konci dotlačil.

plakát

Hra (1997) 

V tom filmu je tolik logických nesmyslů, že to měli ztvárnit jako bláznivou komedii. Stačí se jen trošku zamyslet nad tím, jak to ti tvůrci titulní hry vlastně měli vymyšlené a jak tu hru realizovali. Bohužel se nad tím evidentně nezamysleli ani tvůrci filmu samotného. Celá ta hra je totiž postavená na tom, že hlavní postava, která nic netuší, se musí v následujících dnech v každé chvíli a v každé drobné jednotlivosti (v situacích, které jsou extrémní a ke kterým se hlavní hrdina ani vzdáleně v životě nepřiblížil) zachovat přesně tak, jak oni naplánují. Například je nutné, aby udělal několik velmi konkrétních věcí s něčím, co nalezne před vchodem... aby si vzal a měl u sebe určitou věc v kapse, následně aby si vzal v určitý moment konkrétního taxíka, poté aby se nezranil při pádu auta z mola do řeky a hlavně aby se neutopil... aby si všiml určitých detailů, na základě kterých poté nasměřuje své jednání velmi konkrétním způsobem... aby se na základě určité situace rozhodl spáchat sebevraždu tím, že skočí ze střechy budovy, ale aby si vybral z několika desítek metrů širokého okraje střechy určité místo... Atd, atd... Prostě pokud by si hlavní hrdina něčeho nevšiml nebo pokud by se zachoval nepatrně jinak, než jak bylo naplánováno tvůrci hry, celé by se to buď prozradilo, případně by se jim z toho stal úplný chaos, nebo by se hrdina zranil či zemřel.