Reklama

Reklama

Multimilionář, bankéř Nicholas Van Orton (Michael Douglas), dostane od svého zhýralého bratra originální dárek k narozeninám: hru - ďábelskou, nebezpečnou, která se nedá ani dohrát. Hru, která naruší jeho soukromí a zničí jeho kariéru. Nicholas chce za každou cenu zjistit, kdo tahá za nitky, a hru zastavit. To však nelze. Jakmile do hry vstoupil, musí ji dokončit, ať je konec jakýkoliv... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 414)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Večer strávený sledováním Hry byl sice velmi příjemný, přesto tento film řadím mezi slabší kousky Davida Finchera. Novodobý mistr thrilleru postavil svůj film na dá se říct velmi podobném leitmotivu, který o pět let později zpracoval Joel Schumacher v Telefonní budce, od zmíněného filmu se však Hra výrazně odlišuje větší rozmáchlostí, větším důrazem na hru s divákem a bohužel i větší jednorázovou efektivností, jenž je zde budována na úkor uvěřitelnosti. A to je zlé, neboť divákova nedůvěra v možnost, že by se něco takového mohlo opravdu stát ho podvědomě nutí k bagatelizaci myšlenkového podtextu, který zůstává až příliš skrytý pod blyštivým formálním nátěrem. Ale je fakt, že Fincher je skvělý natěrač ;-) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle vymyšlené, natočené a zahrané. Michael Douglas se stává postavičkou z člověče, nezlob se, s kterou si lidé okolo hrají, pohazují si s ní, mlátí o zeď, občas zahodí do kaluže, aby jí zase vytáhli a to celé v nádherném balení od Davida Finchera. Děj perfektně navazuje a zároveň vás z něj dokáže nepříjemně zamrazit nebo je u vás obvyklé, že na vás mluví moderátor uprostřed televizního pořadu? Temné prostředí dotváří atmosféru filmu, který bezchybně graduje do jediného možného, ale přesto výborného konce. Tuhle hru bych hrát nechtěl ... i když ... určitě to musí být zážitek na celý život. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Skvělé mystifikační drama. Z konce jsem byl opravdu paf, ale zároveň jsem cítil velkou úlevu. Teprve pak mi vše došlo a vše se postupně pospojovalo. nezbývá než ocenit geniální scénář. Nikde nic ndrhne, vše je dokonale seskládané k dokonalému závěru.A Douglas to zmákl skvěle. Jak vidno, mít se zas až tak moc dobře také není žádná výhra. Člověka pak napadají z nudy blbiny a mohl by si chtít zahrát GAME. * * * * ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Originální nápad a myšlenka, toho si ve Hře užije každý. V průběhu filmu jsem hltal každou další zápletku, stále nové a nové nápady, byl jsem ohromen, často i pobaven humornými hláškami, vystresován bezvychodností situace, napjatý neustálým očekáváním. Hra je v té neskutečně vyrovnané první pětici Fincherových dokonalých filmů snad nejpůsobivější a jediné, co mě na ní mrzí, je to, že bylo téměř nemožné nevystavit se brutálnímu útoku spoilerujících maniaků (televize Nova, příbuzní), kteří svojí šanci prozrazovat děj daleko dopředu, využívali více, než je zdrávo. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Natáčení Vetřelce ³ se stalo pro celovečerně debutujícího Davida Finchera synonymem pro noční můru, již tehdy zkušený klipař a reklamní tvůrce (bez žádné filmové školy!) rázem uvažoval o předčasném ukončení filmové kariéry, scénář k Sedm ho ovšem rychle donutil změnit názor, kdy si Fincher mohl do portfolia zapsat právem jeden z nejvíce vychvalovaných filmů v historii kinematografie a získat si jméno režiséra, kterého se v budoucnu vyplatí sledovat. I kdyby nutně kvality Sedm nedokázal předčit. Fincherův třetí film Hra měl v roce 1997 smůlu právě v tom, že přišel po Sedm. I když ovšem Fincher rozhodně natočil několik lepších filmů, na Hru by se přeci jen zapomínat úplně nemělo. Fincher se po Sedm mohl opět osvědčit jako tvůrce, který je schopen pracovat s atmosférou i napětím, dostávání se hrdinům pod kůži i gradování vyprávění. Stejně jako u pozdějších Fincherových filmů Úkryt a Zmizelá šlo snadno vydedukovat, že Fincher inspiruje a tak trochu i vzdává poctu mistrovi napětí Alfredu Hitchcockovi a především byla radost sledovat Michaela Douglase a jeho fenomenální podání hlavního hrdiny Nicholase van Ortona, kdy se Douglas mohl skrze své herecké podání naprosto uvolnit a podat velmi komplexní výkon, kdy dochází i k poměrně svěžímu charakternímu vývoji, který ovšem působí naprosto přirozeně a ukazuje, že Hra na svém hlavním hrdinovi stojí zhruba stejně jako na hře s napětím a atmosférou. Hra je film, kde dochází ke konfrontaci mezi realitou a paranoiou, u hlavního hrdiny je velmi patrná zoufalost, deprese a atmosférou by se rázem málokterý současný film dokázal Hře vyrovnat. Do toho hraje správně mrazivý soundtrack Howarda Shorea (především hudební motiv s názvem Harlequin Clown), který v průběhu filmu dokazuje, že je klavír nádherný hudební nástroj a především se u Hry ukázalo, že Fincher skutečně perfekcionisticky dbá na audiovizuální stránku. A i když si díky tomu časem vysloužil pověst tvůrce, se kterým již brzy žádné studio nechtělo pracovat a proto se Fincher uchýlil na Netflix (kde si díky neschopným dramaturgům a účetnímu vedení může téměř každý točit, co chce), diváci už na počátku Fincherovy filmové kariéry dostávali jen to nejlepší ovoce.  Hra má bohužel jeden zásadní handicap - svůj závěr. V samotném základu by závěr mohl fungovat jako poměrně překvapivá a přeci jen dojemná tečka, háček je ovšem v tom, že se spolu s ním objeví i několik děr v zápletce a ze Hry se rázem stane tak trochu podívaná, která snahou o finální zvrat zničí vše, co celou dobu budovala. Hra s divákem je v tomto případě dost možná i synonymem pro facku, do velké míry i pro ledovou sprchu. Onen závěr se pochopitelně s odstupem času dočkal rozporuplného přijetí, kdy někomu tahle hra s diváckou důvěrou přijde skvělá a jsou odpustit všechny ty díry v zápletce. I díky svému finálnímu rozuzlení a následnému povědomí o závěru není Hra film, který by vlastně vybízel k opakovanému sledování. Což se třeba právě o Sedm či dalším filmu Finchera Zmizelá říct nedá.  Čerstvý šedesátník David Fincher za svou kariéru rozhodně natočil lepší filmy, Hra si ovšem své uznání 25 let od premiéry zaslouží. Fincher tehdy po Sedm sice divákům nenaservíroval další michelinské menu, natočil ovšem minimálně thriller, který je dodnes právem ceněn a po celou dobu v něm skvěle funguje napětí i práce s atmosférou. Jen je u něj škoda, že někdo zapomněl vystřihnout posledních pár minut.... () (méně) (více)

Galerie (76)

Zajímavosti (47)

  • Nicholas (Michael Douglas) má narodeniny v októbri. V jednej zo scén, keď auto jazdí po Hallmark Store, je však na jednej z reklám napísané „Deň otcov“, ktorý je však v júni. (Arsenal83)
  • Detailný záber Douglasa uväzneného na zadnom sedadle bol natočený na zvukovej scéne v Sony Pictures Studios vo veľkej vodnej nádrži. Herec bol v malom kupé, ktoré bolo navrhnuté tak, aby pripomínalo zadné sedadlo taxíka, pričom dianie snímali tri kamery. (Arsenal83)
  • Jeden z hercov CRS vo filme bol skutočným záchranárom v San Franciscu. Na poslednú chvíľu ho zavolali, aby nakrútil scénu, práve keď sa skončila jeho 12-hodinová šichta v skutočnej ambulancii, takže sa objavil v pracovnej uniforme. (Arsenal83)

Reklama

Reklama