Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (307)

plakát

Zlatý Glóbus 2011 (2011) (pořad) 

Hodnotím monolog Rickyho Gervaise, jelikož to je tak jediná hodnotitelná věc z celého udílení, zbytek byly pouze standardní plky

plakát

Černá labuť (2010) 

Mám Aronofského rád, točí některé z nejlepších filmů posledních let. Tady to ale trochu přehnal s fantazírováním. Příběh Niny, baletky, která se zoufale snaží dosáhnout dokonalosti na úkor všeho ostatního, je sám o sobě silným motivem. Nemusí tam být výjevy, kterak hrdince rostou křídla nebo labutí krk, či halucinace typu vraždy nebo lesbického sexu s Milou Kunis (i když tahle scéna byla velmi zajímavá). Vůbec to není špatný film, ale Aronofsky to mohl natočit lépe, realističtěji. To je podle mě půda, které by se měl držet. Natalie Portman Oscara asi dostane (a vůbec ne nezaslouženě), ale přijde mi to nefér vůči Mickey Rourkeovi, jehož Wrestler byl minimálně srovnatelné úrovně, a který byl okraden Seanem Pennem, když tehdy šel "full homo".

plakát

Machete (2010) 

Násilí, akce, černej humor, překrásný baby a mezi tím vším ultra borec Machete, kterej je tak drsnej že by mohl prdelí štípat ostnatej drát. Pokud má člověk chuť na syrově krvavý pokrm, nemůže s Mačetou šlápnout vedle.

plakát

O bozích a lidech (2010) 

Sedm nesympatických mnichů sídlících kdesi na severu Afriky debatuje o tom zda odejít či neodejít před probíhající občanskou válkou (nebo čímsi podobným, film to nijak nerozebírá). Mniši pochopitelně nechápou o co jde, protože podle jejich naivních idejí jsou ti rebelové jsou přece také lidé, bůh by nedopustil aby se cokoliv stalo jejich klášteru a chraň bůh aby mniši museli odejít a začínat nový život někde ve Francii (podotýkám že všichni jsou rodilí francouzi a do Afriky byli pouze vysláni, takže tam nemají žádné závazky jako například rodinu). To by totiž bylo mnohem horší než to co by se jim mohlo stát tady, že ano. Všichni zůstávají v kláštěře i přes více a více explicitní známky násilí od rebelů (chorvatským stavebním dělníkům jen tak z plezíru podříznou hrdla). Z pro mě nepochopitelných důvodů se rozhodnou zůstat. Co mě ale hlavně zaráží, je důvod proč tam ti mniši v Africe vůbec jsou. Nemají žádnou kongregaci, jedině bohoslužby absolvují oni sami (což je nám připomínáno minimálně každých pět minut dlouhým žalmem nebo odstavcem z bible, napoprvé to potěší, podesáté už máte chuť jim tu bichli omlátit o hlavu), všichni v okolní vesnici jsou muslimové, jediným člověkem který má jakýs takýs kontakt s místní komunitou je mnich-doktor, a i tomu už je přes 80 a pomalu dosluhuje. Není proto absolutně žádný důvod aby tam ti mniši zůstávali a dokonce se ještě tvářili jako mučedníci. Naopak, jsou to sobečtí staří páprdové, kteří si nedokáží vážit života který jim byl dán a tvrdohlavě chtějí zůstat v zemi odkud by všichni její obyvatelé nejraději uprchli, kdyby na to měli. Film mně přinutil k tomu, abych fandil teroristům, což se mi nikdy nestalo a snad už ani nestane. Palec dolů

plakát

Počátek (2010) 

Christopher Nolan se během několika málo filmů pohodlně zabydlel v žánru WTF filmů. Komplikovanosti a vícevrstevnatosti si v tomto filmu užijete více než dost, přitom se ale v ději dá celkem v pohodě orientovat. Do pětihvězdičkového hodnocení tomu chybí nějaký pořádný trumf, který by film povznesl ještě o úroveň výš, diváka posadil na zadek, roztočil ho dokola a nechal ho v poloze rotující káči.

plakát

Robin Hood (2010) 

Asi jako Král Artuš s Clivem Owenem není Artuš, tak Robin Hood s Russelem Crowem není Robin Hood. Což ale neznamená, že je to na škodu, naopak, aspoň se neopakuje stokrát známá šablona. Potěší také fakt, že hlavním záporákem není šerif z Nottinghamu, ale jakýsi zrádcovský rytíř, s úžasným záporákem Markem Strongem, který už o svých zlotřilých schopnostech přesvědčil v Sherlocku Holmesovi. Kladem je také fakt, že se celý příběh posune jaksi "o level výše", a že už nejde pouze o partu bláznů hopsajících z a do lesů v okolí Nottinghamu, ale že je v sázce osud národa, a to nejen v důsledku občanské války, ale i vnějších nepřátel. Hold, Anglie a Francie jsou kamarádi do deště.

plakát

Sherlock (2010) (seriál) 

Hodnoceno po pilotním díle: Výborný restart Sherlocka, zasazený do současnosti, což mu ovšem neubírá nic z onoho deduktivního až vědeckého způsobu vyprávění, známého z knih. Nnarozdíl od kriminálek (dalších forensic science shows) se neubírá směrem vedlejších zápletek protagonistů, ale drží se pečlivě hlavní kostry příběhu. Příběh je lehce tajemný a sherlockovského vysvětlování je tady tolik, že by to snad objasnilo i hlavní zápletku Lostu. A jako třešnička na dortu jsou herecké výkony obou hlavních protagonistů, přičemž nebýti Jude Law (který Watsona zahrál na Oscara), tak by Martin Freeman snesl hodnocení jako nejlepší Dr. Watson všech dob.

plakát

Srbský film (2010) odpad!

Čistě nechutnost pro nechutnost. Filmu chybí jakákoliv pointa, moralita nebo dokonce příběh, je to jenom sled špatně natočených pornoscén, které se snaží šokovat, i přesto že jsou velmi špatně graficky zobrazeny. Hlavní představitelé nám můžou být ukradení, "zvrat" na konci je jasný přibližně od patnácté minuty filmu, hlavní záporák je až směšný ("To je film!") a zápletka nestojí za nic. Jestli měl film být hororem, pak můžu s klidným svědomím říct, že víc jsem se bál i u scary movie. Jestli to mělo být porno, pak pro 99.999 procent lidí se to míjí účinkem a těch pár úchylů si určitě sežene něco "kvalitnějšího" přes podobné režiséry jako ten ve filmu. A jestli to mělo být nějaké filozofické zamyšlení nad současnou situací na balkáně, potažmo nad globální, násilím otupělou společností, doporučoval bych autorům nějakou léčbu. Podobně jako u lidské stonožky, je jedinou působivou scénou ta úplně poslední (myslím posledních asi pět vět), a to je zatraceně málo. Srpski film = Zbytečný film

plakát

TRON: Legacy 3D (2010) 

Olivia Wilde je nejžhavější herečkou současnosti. Sexometr při jediném záběru na Quorru, jak leží na sedačce ve svých ultratěsných latexových kozačkách, naměřil hodnoty přesahující 1,21 GigaJolie, což je víc než tucet Playboy zajíčků + galón javorového syrupu. Což je na druhou stranu škoda pro film, poněvadž pokaždé když je Olivia ve scéně, tak je veškerá pozornost upřená pouze na ni, tzv. Megan Fox efekt (podle její méně atraktivní kolegyně). Co se týče zbytku filmu, je to docela dobrý, Daft Punk válí, a to říkám i přesto, že mě elektronická hudba normálně nutí prohnat si hlavou kulku. Dude je uvolněnej jako šroubek v ruským raketoplánu a dokonce i hlavní hrdina lehce překonal mé očekávání (což bylo, přiznejme si, nula, ale aspoň něco). No a ještě jednou musím zmínit Ms Wild, která odnynějška bude předmětem většiny snů všech supergeeků (napsat program, ze kterýho se vyklube nádherná ženská je koneckonců něco jako Svatý Grál všech ajťáků)