Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (307)

plakát

Špičák (2009) 

LFŠ 2018, Film 11: Když jde člověk na ústřední film Řecké Divné Vlny, musí trochu počítat s tím, že se nebude jednat o klasické tříaktové drama. Popravdě, čekal jsem to mnohem horší, úrovni kupř. takového Funky Forestu se to ani nepřibližuje. Místo toho zde máme celkem komorní povídání o jedné izolacionistické rodinné sektě ve Fritzlovském stylu. A když člověk pomine pár nelogičností, dá se tomu ději docela věřit. Obzvlášť mě nadchl newspeak, dávkovaný pomocí "Slov na dnešní den". Co mi ale dost vadilo byla absence jakékoli pointy. Když už načrtnu takhle fantasticky propracovaný svět, měl by tam být i nějaký silný závěr. Námitky ve smyslu "domysli si sám" odmítám, tak by se dalo pracovat s jakýmkoliv filmem.

plakát

Wings (1927) 

LFŠ 2018, Film 7: Přelomový film! Nemluvím jen o kameře a vzdušných soubojích, ty jsou i na dnešní poměry famozní, ale mám na mysli také scénář. Dva rivalové, posléze i bratři ve zbrani, bojující se skopčáky, láskou, válkou atd. Na dnešní poměry klišé nad klišé., na tehdejší dobu to ale muselo být zjevení. A to ani nemluvím o zvratech, kterými se to ve filmu jen hemží. Natočit z tohoto remake, bude to hit i dnes.

plakát

Upír Nosferatu (1922) 

LFŠ 2018, Film 6: Přišlo mi, jak kdyby Murnau film roztočil, a někdy v průběhu mu došlo, že by stopáž byla přes 4 hodiny a raději to rychle utnul. Jak jinak vysvětlit fakt, že děj z knihy je dodržen prakticky řádek po řádku až do vylodění, a potom dojde ke scénaristické zkratce a místo epického souboje s cikány, Slováky (!) a upírem je zde pouze sluníčko. Jinak musím celkem pochválit spád děje a dnes už naprosto ikonickou vizáž Maxe Schrecka v titulní roli. Akorát ti Slováci mi tam chybí. Protože jak ví každý kdo četl Draculu, mají statné valašky a široké klobouky a jsou velmi nebezpeční.

plakát

Míšenec (1916) 

LFŠ 2018 Film 5: Byly doby kdy Douglas Fairbanks nebyl swashbucklerem a dobrodruhem s kaskadérskými žongli v každé scéně. Tenhle film je bohužel z těch dob. Vážně braná zápletka o poloindiánovi co se snaží zapadnout do společnosti ten film prostě neutáhne. Aspoň je zajímavé vidět, jak stupidní moralizování o tom že je bílý muž špatný a zlý nefungovalo už v roce 1916

plakát

Rif a Raf, piloti (1927) 

LFŠ 2018 Film 4: Slapstick comedy ve stylu The Three Stooges, tentokrát z leteckého prostředí. Zachovalo se pouze 18 minut, ale ani v nich jsem nic svetoborneho (snad krome par zaberu kamery) nezahledl

plakát

Lesní duch (1980) 

LFŠ 2018 Film 3: Docela zábavný young adult film s úžasnou babiznou Bette Davis, kterou s Raimiho Evil Dead nepropojuje jen český název, ale i POV kamera z pohledu strašidla. Konec je ale neskutečně zfušovaný, něco ve stylu Cimrmanova Vichru z Hor.

plakát

Atentát (1964) 

LFŠ 2018 Film 2: Stále asi nejlepší ztvárnění této klíčové události naší historie. Jedinou výtku mám k občasné nepřehlednosti děje a absence pojmenování postav. Tak například až po polovině filmu mi došlo že Opálku hraje Brzobohatý.

plakát

The Broadway Melody (1929) 

LFŠ 2018 Film 1: Nudna a nezazivna muzikalni komedie s otravnym panakem v hlavni roli, blbouckou blonckou v roli objektu touhy, parodií na Jacka Warnera a trapnou zapletkou. Dve hvezdy za herecku ktera ztvarnila druhou polovinu sesterskeho dua, jako jedina umela hrat. Dostat za toto Oskara? Nechapu.

plakát

Loganův útěk (1976) 

LFŠ 43 (Film 26): Téma uzavřené společnosti, fungující dle sady nám cizích principů, naprosto popírající či neznalá okolního světa je velmi vděčné téma. Ať už se jedná o kulturní odlišnosti (Shogun Jamese Clavella), sektářství (Vesnice od M. Night Shyamalana), Degeneraci společnosti (Stroj času H.G. Wellse, Nonstop od Briana Aldisse, z novějších pak knižní trilogie Silo), a nebo naopak, jak je v tomu v případě Loganova běhu, vyspělá civilizace s prvky náboženské teokracie. Úvodní část filmu je asi i částí nejlepší. Od návštěvy jeslí, kde se uměle rodí noví členové společnosti, po Kolotoč, kam naopak lidé chodí zemřít (obnovit se), přes Nové Já, kde vám na počkání vyrobí novou identitu, teleportér fungující jako seznamka (Come, let´s have sex) se seznamujeme se společností tak odlišnou, a přece tak blízkou té naší. Celé lidstvo je uzavřeno v jakýchsi kupolích, kde je, patrně pro nedostatek místa, každý člověk při dosáhnutí 30 let určen k odstranění. Nejzábavnější myšlenkou filmu je pak hloubání nad tím, kdo postavil tyto kupole, jaký byl původní účel, jak byl původně naprogramován hlavní počítač, jak postupně docházelo k přetváření lidstva. Bohužel film se po skvělé úvodní části, která se tváří jako klasické sci-fi ze staré školy, zvrhne do klasického akčního road movie, a to ještě druhořadého. A jak říká hlavní hrdina, všechno dávalo smysl, než se objevil Mráz. Za vyzdvihnutí pak stojí ještě část na konci filmu kdy se hrdinové dostanou mimo kupoli. Pokud se vám líbil konec planety opic budete nadšeni. Jinak je poslední část filmu zbytečně dlouhá a děje prostá. Herecké výkony pak klasicky nestojí za nic, a když začne Michael York filozofovat, máte chuť si jít zajezdit na Kolotoči. Jenny Agutter pak aspoň dobře vypadá (což se nedá říct o Peterovi "Mám 100 koček a o každé budu minutu mluvit" Ustinovovi). Hlavní záporák je pak jen do počtu. Sečteno podtrženo, Loganův běh je spíš taková upoutávka k zamyšlení o tvárnosti lidské rasy. Pokud ho budete brát jako příběhový film a soustředit se na děj či postavy, odejdete zklamaní a rozezlení.

plakát

Šílení (2005) 

LFŠ 43 (Film 25): Tříska v roli markýze (De Sade?) je naprosto dokonalý. Málokterý český herec by zvládl odříkat sáhodlouhé filozofické monology o církvi, bohu, náboženství a přírodě aniž by působil směšně či nudně. Zbytek ansámblu mu pak hraje druhé housle (i když někdy i ty dokáží pěkně zahrát, viz. Dušek parodující sám sebe). Záměrné neukotvení děje do jednoho časového období (ve filmu je zároveň počítač a koňské spřežení) není vůbec na škodu, co ale vyloženě otravuje jsou Švankmajerovy signature surrealistické předěly, které si autor nebyl schopen odpustit. Někde v Šílení se skrývají dva velmi dobré filmy, jeden hraný, filozofický horor a jeden animovaný jinotajný kraťas. Bohužel to dopadlo jak když Rachel v přátelích dělala dort s hovězím a pudinkem, dohromady to prostě nepasuje. I přesto je Šílení jedním z nejlepších českých porevolučních filmů.