Recenze (425)
Sisu (2022)
Dvě velké vady tento mnou velice očekávaný počin má a to scénu, kdy se Jorma zasekne do letadla krumpáčem a následně, už za letu, se "prokope" do letadla :-D A druhá velká vada nebo spíše škoda je, že bojuje proti Němcům, místo Sovětů, do historie by to více zapadalo a do hrdinova předchozího života také. Filmaři také mohli pořídit tank, který německá armáda opravdu používala...
Silo - Holstonova volba (2023) (epizoda)
Tento díl se sice lehce rozchází s knihou, ale jde o část, kde mohou mít tvůrci volnější ruce. Co se prvních dvou epizod týče, mohu říct, ikdyž jsem výbornou knihu četl, že je prozatím seriál slušně rozjetý a povedený. Od knihy se zatím seriál liší spíše jen v detailech, např. v knize je schodiště v silu ocelové, v seriálu betonové anebo, že obyvatelé sila nenosí každý jiné oblečení, ale jsou barevně odlišeni barevnýma laclovýma montérkama. Uvidíme tedy, a sám jsem moc zvědavý, jak to půjde dále.
Vikingové: Vzestup a pád (2022) (seriál)
Moc pěkný dokument, nicméně pokud se o danou dobu, podobně jako já, také zajímáte, nic moc nového se nedovíte. Některé informace nejsou dost konkrétní a některé hrané scény se opakují. Beru to ale jako skvěle ucelený odrazový můstek pro případné zájemce.
Vikingové: Valhalla - Gróňané (2022) (epizoda)
Obrovská vada, kterou nelze přehlédnout, ba ani odpustit je jarl Hakon, zde obsazený černoškou... K tomu snad ani není více co psát a říkat... Nechápu, proč se tvůrci dopouštějí tak gigantických přešlapů a vysmívají se historii.
Vetřelci dávnověku - Bohové a mimozemšťané (2010) (epizoda)
Co se týče těch pár kusých informací o severské mytologii, některé jsou řečeny dosti nepřesně.
Živí mrtví (2010) (seriál)
První série mají šílený spád a nápaditost, které se nepatrně ztrácí před sériema s Neganem, které seriál opět nakoply do prvopočátečních kvalit. Po zmizení Ricka jde víceméně všechno do kytek a jediný, kdo to ještě jakž takž zachraňuje je Daryl a Eugene, pro mě nejlepší postavy seriálu. Co je ale na pováženou je konečná 11. série a více než roční čekání na posledních 8 dílů, které se navíc táhly jako sopel a postrádaly jakýkoli spád, akci, napětí a nápad. O to více mě šokovalo plánované pokračování s názvem TWD: Dead Cities, kam se má vrátit Rick. Tohle už příště fakt ne...
Docent (2023) (seriál)
Režisér Jiří Strach a herec Ivan Trojan opět předvedli a potvrdili bravurní spolupráci a nesporné kvality stejně jako třeba u minisérie Ďablova lest a Ztracená brána. Některé momenty této minisérie samozřejmě mají malou vadu (např. když docent prohledává batoh ztracené dívky a prvně si nevšimne dvou krabic uložených v její přední části), ale ani tak pár zanedbatelných nedostatků této kriminálce vůbec neškodí.
Utajené příběhy českých dějin (2018) (seriál)
Pěkně udělaný historický seriál, v mnoha epizodách se to zajímavostmi přímo hemží. Mám ale výhradu k obsazení kardinála Duky, co ten tam dělá, to mi hlava nebere, absolutně zbytečná postava, ale pokud jej tvůrci obsadili z důvodu, že tento černoprdelník je snad zosobněním nějakého "češství" , tak to šlápli hodně vedle, s takovýma, jako je on, bychom to dopracovali... Malou útěchou mi je, že nyní žiju v zemi, která je v současné době nejateističtější v Evropě.
Detektor (2008) (pořad)
Viděl jsem díl Tajné zbraně Třetí říše, který je jako jediný volně ke shlédnutí na youtube. Pokud se ovšem kdokoli o tuto problematiku zajímá, tak se v těch 25 minutách nedozví absolutně nic nového. Překvapilo mě, že taková kapacita, jako je Miloš Jesenský, se nechal do tak obyčejného dokumentu ukecat.
Vlak do Pusanu (2016)
Absolutní patos a zklamání. 118 minut zbytečných scén, melodramatických emočních výlevů, nesmyslného děje i akce. Zahozený čas.