Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (216)

plakát

Atlas ptáků (2021) 

Olmo Omerzu s Petrem Pýchou a jejich zpracování mezilidských vztahů v rozjeté rodinné firmě, které mohou vše zásadně ovlivnit. Úplně vše...

plakát

Síla (2021) 

Člověk musí dělat v životě chyby, aby došel k nějakému poznání. Člověk musí v životě hodně milovat, aby poznal skutečnou sílu lásky. A poznat, kde ve vztahu dělal chyby, když o svou velkou lásku přišel. A je jedno, kdo to je. Jeden z našich předních filmových kritiků se vydal na tenký led před kameru, aby se stal objektem časosběrného dokumentu. Ukázat svoji světlou i temnou sílu. A nikdo nemá právo nad ním vynášet nějaké morální soudy, jak se bohužel stalo.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Viz. Cival. Nevím, co bych k tomu dalšího dodal. Jen plné hodnocení 5*.

plakát

Jak si nevzít princeznu (2021) (TV film) 

Nápad podobný Stargate, svatba zase nápadně připomíná svatbu ze Spacebals včetně kostýmu a způsobu hraní oddávajícího. Problémy s časovým kontinuem Star Trek, A Sound of Thunder Raye Bradburyho a do komediálna Na hromnice o den více, či loňský Palm Springs. V dramatických chvílích hudba zase připomíná Wagnerův Let Valkýry... Prostě originální česká pohádka na Štědrý večer za peníze českých, slovenských a německých daňových poplatníků...  Ze Star Treku, Nové generace, mám hodně rád epizodu Krystalická entita. Asi už je pozdě, ale poprosil bych Petra Hudského a Karla Janáka o její zpracování jako příští českou vánoční pohádku.  A slibuju, že za to dám i čtyři hvězdy.

plakát

Tichá noc (2021) 

Film s tím nejčernějším britským humorem, jak jenom černý může být. V Covidové době hodně ale hodně odvážný počin a někteří diváci možná budou mít problém současnou realitu od filmové fikce oddělit. Tipují, že se film začal připravovat ještě před pandemií Covidu a letopočet 2020 u závěrečného copyrightu napovídá, že premiéra byla zřejmě o rok odložena. Patrně kvůli pandemii Covidu.

plakát

Večírek (2021) 

Pár samostatných fórků vytržených z kontextu pobaví. Ale jako celek je toto scenáristicky i režijně absolutně nesoudržný slepenec.

plakát

Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021) 

Jako byly komedie Zdeňka Trošky cílené převážně na lidové publikum dříve narozených, tak Shoky & Morthy cílí hlavně na lidové publikum ve věkovém intervalu 15-25. Prvních 35 minut je cílených čistě na YouTube a vše kolem něj a kdo i z omladiny nikdy nezkoušel nic natočit pro tento server, tak se asi nebude vůbec chytat. Po 35. minutě se film mění na duchařinu a je trochu přístupnější i širšímu publiku. Nejde o chytrý humor, na který jsme u Štáfka zvyklí z Vyšehradu a u Kozuba z videí divadla Mír. Kdybych měl parafrázovat zmíněného Zdeňka Trošku, jsou to spíš Babovřesky pro teenagery, tedy Teenagevřesky? :-) Zajímavá je logika distributora pro Home Video. Film zatím vyšel jen fyzicky a pouze na nosičích DVD. Na VoD a SVoD, ačkoliv je na téma online video, zatím vůbec. I když se na konci jako Product Placement zmiňuje jedna nadnárodní streamovací služba. Uvidíme, zdali se film objeví exkluzivně VoD právě na ní.

plakát

Žáby bez jazyka (2020) 

Hodně artová alegorie sestavená z menších etud o vztazích v rodinách, které mohou vést až k násilí i fatálnímu. Jedna modelová rodina vždy jen v trochu jiných obměnách. A působení i nejbližšího okolí, místního veřejného mínění ve formě sboru místních dam menšího města.

plakát

Vyšinutý (2020) 

Na jedno podívání dobrý. Stopáž 80 minut bez end credits tak akorát. V podstatě námět Spielbergova Duelu, kde roli staré rezavé cisterny přebírá Russell Crowe.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

Až na různé rockové vsuvky, které tam nemusely být, velice dobře moderním způsobem pojatá pohádka. Tradice české filmové pohádky konečně postoupila na světový level. Rovněž mě bavila výprava, na které nebyl vůbec patrný limitovaný rozpočet. Doufejme, že máme nástupce Václava Vorlíčka. Jmenuje se Petr Kubík.