Recenze (16)
Zbraň (1990)
Pokud máte rádi sci-fi, temné postapokalyptické světy či cyberpunkové vize pak se na tento film podívejte - uvidíte, jak rozhodně nemá dobrý film vypadat. Nízký rozpočet by nemusel být nutně na škodu, potenciál na ten správný undergroundový cyberpunk má film i tak. Zásadní problém je absolutní absence scénáře. Film je jeden velký slepenec připitomělých scén bez příběhu, který by jinak pomohl přežít otřesné triky. Takže pokud sci-fi nemusíte tak ruce pryč, pokud ho máte rádi, tak taky. P. S. Hvězdička navíc za Lemmyho z Motörhead.
Penn & Teller: Bullshit! (2003) (seriál)
Velice vtipný, sprostý, férový a vždy trošku zaujatý seriál vyvracející všemožné mýty. Bible, Kreacionisté, Astrologie, Aromaterapie, Válka proti drogám, Vatikán, Matka Tereza...těmto klukům není nic svaté. Penn a Teller mají velice sympatický náhled na svět a navíc skvělý smysl pro humor. Docela dost dílů je určeno pro americké publikum, ale přesto už jsem všechny viděl několikrát.
1984 (1984)
Skvělý doplněk ke knize - výborní herci, nadčasová hudba, strhující atmosféra.
Já, robot (2004)
Při hodnocení tohoto filmu se ve mně perou dvě osobnosti. Jedna, která miluje práci Isaaca Asimova, vědce, spisovatele a myslitele, který stojí za "předlohou" k tomuto filmu, a který udělal vše proto, aby popularizoval vědu a techniku, včetně obhajoby využití jeho hypotetických robotu jako nástrojů pro zbavení lidstva zbytečné práce. Isaaca Asimova, který napsal stovky (!) knih, v nichž ani v jedné nebyla Susan Calivonová příjemná milá mladá dáma se slabostí pro roboty, ale naopak odměřená, zarputilá robopsycholožka, bez velkých sympatií k lidem. Knih, ve kterých často rozebíral dopodrobna důsledky a chyby svých slavných zákonu robotiky, téměř jakoby obhajoval skutečnou vědeckou teorii. Druhá osobnost, je pak ta, které se tento film moc líbil. Právě kvůli jeho akčnosti, hercům, grafickému zpracování, soundtracku, a nakonec i trošce toho filozofování o Vědomí. Tento film nedělá zadostiučinění Asimově práci, jde svou cestou a to cestou Hollywoodského blockbusteru a já měl tedy co dělat abych se rozhodl, které měřítko na něj uplatnit. Nakonec jsem se rozhodl pro pět hvězdiček za skvělý akční film oproti jedné za mrvení Asimova odkazu.
451° Fahrenheita (1966)
Pokud by zařazení do povinné četby někdy k něčemu bylo, Bradburyho kniha 451° Fahrenheita by na seznam jistě patřila. Truffatova filmová adaptace tohoto skvělého díla určitě stojí za zhlédnutí, ale kvalit své předlohy, alespoň v mých očích, zdaleka nedosahuje. Sice se knihy většinou poměrně věrně drží, ale chybí její temná atmosféra. Ten pocit zmaru nad dystopickou společností se u filmu zkrátka nedostavil. Rozhodující momenty, u kterých mi u knihy naskakovala husí kůže, mě u filmu nechávaly celkem chladným a některé dokonce chyběly. Postrádal jsem například Montagův těžký útěk před mechanickým ohařem a apokalyptický konec. I přesto se ale jedná o vynikající film, který by neměl nikomu ujít.
12 opic (1995)
Jako "die-hard" fanoušek sci-fi nebývám při hodnocení filmu tohoto žánru objektivní, často se přistihnu, že dávám filmu o hvězdičku navíc jenom proto, že je vědeckofantastický. Navíc je mým nejoblíbenějším podžánrem science fiction takzvané "postapo". Podobný efekt u mě nastává, když v libovolném filmu hraje Bruce Willis, ten borec má prostě dokonalé charisma. A když má film navíc skvělý příběh, strhující atmosféru a parádní vedlejší herce tak mi maximum pěti hvězdiček připadá jako urážka filmu :-) UPDATE: Po x-tém zhlédnutí mám nutkání dodat: TOHLE JE UMĚLECKÉ DÍLO!!!!