Režie:
Richard StanleyScénář:
Richard StanleyKamera:
Steven ChiversHudba:
Simon BoswellHrají:
Dylan McDermott, Stacey Travis, John Lynch, Carl McCoy, Iggy Pop, Mac McDonald, William Hootkins, Lemmy, Richard Stanley, Eva Garbo, Chris McHallemObsahy(1)
Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot. Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Cyberpunková výprava s espritem živých nočních můr Kylea Reese naráží na strop trikových možností a scénáristického důvtipu, ale mezi tím metalovým fašismem, industriálním apartheidem a pasivním přijímáním autoritářství mu nutno přiznat, že není zas tak nízko. Zarážející, jak se dokola omílá, co Číslu 13 žije urychlí cestu do křemíkového nebe a oni to nechají dojít až k finále, aniž by se alespoň objevil Geňa se svým: „Když tě pochčím, zkoroduješ..?“ ()
Je niekedy až obdivuhodné, koľko filmov si to posralo nezáživnou prvou polovicou. V tomto prípade je to viac ako polovica. Posledná ´´terminátorovská´´ tretina snímku ( slávny Cameronov hit pripomenie hlavne častými zábermi na robotické oko, ktoré zoomuje ) tak prichádza už dosť neskoro, aj keď je výborne napumpovaná akciou a občasným gore. ()
Netradičný mix rôznych sci-fi žánrov - mieša sa tu postapo s kyberpunkom a ešte k tomu so scifi-hororom. Máme tu jedného úchyla, jedného narkomana, párik tupých černochov, trpaslíka-servismena, nezávislú hrdzaňu, ktorá nevie čo chce a nakoniec hl. hrdinu, na ktorom ale prekvapujúco veľa toho z filmu nestojí. Začiatok vyzeral slubne, aj efekty neboli zlé, pár akcií cekom vyšlo, ale záver sa tvorcom veľmi nevydaril. Hodnotenie: 55% ()
Hardware je hodně průměrným filmem, který je doslova rozdělený na dvě úplně odlišné poloviny. Zatímco ta první dokáže diváka zaujmout skvěle propracovanou zpustošenou krajinou a je doprovázena slušným hudebním doprovodem, ta druhá začne po čase docela postrádat jakýkoliv smysl a jediné co je zde k vidění je nekonečný souboj s bojovým robotem, který mě ze začátku bavil, ale čím déle trval a čím víc začal režisér vymýšlet nejrůznější kraviny, tím víc jsem začínal být otrávený. Úplný konec již začíná hraničit s žánrovým odpadem, takže je docela škoda, že to Stanley zase na závěr docela zkonil. Ostatně v jeho filmech tomu již bývá docela zvykem, takže se divím, že mě to ještě překvapuje. 5/10 ()
Jak řekl klasik: "Téma je dobré, ale prachbídně uchopeno." Tento bonmot by se mohl vztahovat i na Marka 13, ale nebylo to tak hrozné béčko, jak by mohlo na první pohled vypadat. Nejde o klasické sci-fi, kde spousta lidí bojuje proti spoustě mimozemšťanům nebo robotům. Dá se to přirovnat ke komornímu sci-fi, kdy se zblázní domácí spotřebič a ohrožuje obyvatele příbytku. Scény s robotem byly fantastické, ale neměly takový švih jako v podobných filmech. Za zmínku stojí i hudba, respektive průvodní melodie skupiny Public Image LTD. s názvem The order of dead. ()
Reklama