Poslední recenze (1 368)
Larry, kroť se - Série 12 (2024) (série)
Zřejmě už opravdu závěrečná série je pořád velmi dobrá a velmi mě potěšil finální díl nejen díky pomrknutí na fanoušky Seinfelda. Příběhy Larryho a jeho přátel mi budou chybět.
Cesta matky Küsterové do nebe (1975)
Fassbinder opět zkušeně staví svůj postup absurdních lidských figurín a osudů skrz kvalitní dvorní herce, ale tentokrát mě cesta osamělé a zmatené Mutter Küsters ke komunistům a radikálům úplně nestrhla, jakkoliv je fascinující sledovat naivní ženu postupně podléhat bulvárním novinářům, lákavé ideologii omlouvající čin z úvodu a pak indoktrinaci teroristů. Evropská verze uprostřed temného finále zřejmě z nedostatku financí končí scénáristickým popisem nenatočeného závěru a alternativní konec US verze naopak směřuje k humornému vlídnému konci, co z toho lze preferovat jako záměr režiséra?
Vrah přichází v noci (2001)
Není to úplně špatný film, příběh ujde, kamera je občas příjemně nápaditá (vlak, koberec...) smrt je občas spektakulární (třeba postupně odhalovaná smrt z úvodu filmu) kvůli soundtracku se dal dohromady Goblin... Sleepless je ale pocitově dlouhý film, ne všechny části fungují (pořád dokola debilní říkanka) a některé věci (třeba chování některých budoucích obětí nebo anglický dabing některých postav) by nejspíš prošly i jako parodie na giallo. Max von Sydow je tady spíš na obtíž. 7/10.