Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 371)

plakát

Poslední dny (2005) 

Při rešerši filmografie Asie Argento mě překvapilo, že hraje ve filmu o posledních dnech Cobaina a film se válí na právě zaplaceném VOD. Předpokládal jsem, že hraje Courtney Love, protože nejen ve svých filmech ráda hraje coury a feťačky a těšil jsem se na trochu cringe. Díval jsem se na film s parťákem, kterému jsem jako lstivý promítač vůbec neřekl, kdo má být ten týpek, co běhá po lese a dělá si cornflakes s mlékem. Film jel díky pluginu na rychlost 2x, ale stejně byl velmi nudný, protože mi bylo jasné, že je to jakási poetická představa režiséra o tom, jak se trápí nechtěně superúspěšný umělec předtím, než se zabije. V polovině jsem informoval umučeného parťáka, že ten týpek je Cobain, odvětil velmi racionálně "Aha, takže sledujeme, jak se nudí a na konci se ta nuda omluví tím, že se zabil." Nedokázal bych to říct líp. P.S. Asia Argento si ve filmu pospí, nasadí si brýle, občas někde chvíli je a to je všechno.

plakát

Il mondo dell'orrore di Dario Argento (1985) 

Dokument o Argentovi potěší záběry z natáčení různých hitů Daria, kde uvidíme mluvit nebo pracovat jeho časté spolupracovníky z průmyslu, ať je to Sergio Stivaletti nebo Luciano Tovoli a různé jeřáby, jak natáčí proslulé nájezdy kamerou. Centrem dokumentu kromě filmařiny jsou ale samozřejmě rozhovory s Argentem, které jsou většinou nějak zábavně nasnímány a zarámovány v ponurém prostředí, za což nese určitě tvůrčí kredit režisér dokumentu Soavi, ze kterého se postupně stal jeden z nejzajímavějších italských hororových režisérů pod ochranným producentským dohledem právě Argenta. Dojde i na klíčové scény z filmů, což možná není úplně dobrý nápad z hlediska spoilerů nebo tempa dokumentu, takže by neznalý divák tento snímek měl pustit až po shlédnutí všech snímků do Opery.

plakát

Mafie (2006) 

Film se poťouchle trefuje do existence zákona o rehabilitaci odsouzených zločinců a prozkoumává velmi svéráznou, ale očividně funkční cestu, kterou si ústřední postava - ultralevicový terorista - volí k napravení své občanské pověsti a najít lásku. Jeden ze stylově nejvýraznějších italských režisérů i v tomto snímku využívá svůj talent pro nápaditou kameru a pestrost záběrů, které tomuto zábavnému cynickému krimi příběhu dodávají šťávu. Příjemným pobavením je badass Michele Placido.

plakát

Larry, kroť se - Série 12 (2024) (série) 

Zřejmě už opravdu závěrečná série je pořád velmi dobrá a velmi mě potěšil finální díl nejen díky pomrknutí na fanoušky Seinfelda. Příběhy Larryho a jeho přátel mi budou chybět.

plakát

Cesta matky Küsterové do nebe (1975) 

Fassbinder opět zkušeně staví svůj postup absurdních lidských figurín a osudů skrz kvalitní dvorní herce, ale tentokrát mě cesta osamělé a zmatené Mutter Küsters ke komunistům a radikálům úplně nestrhla, jakkoliv je fascinující sledovat naivní ženu postupně podléhat bulvárním novinářům, lákavé ideologii omlouvající čin z úvodu a pak indoktrinaci teroristů. Evropská verze uprostřed temného finále zřejmě z nedostatku financí končí scénáristickým popisem nenatočeného závěru a alternativní konec US verze naopak směřuje k humornému vlídnému konci, co z toho lze preferovat jako záměr režiséra?

plakát

Vrah přichází v noci (2001) 

Není to úplně špatný film, příběh ujde, kamera je občas příjemně nápaditá (vlak, koberec...) smrt je občas spektakulární (třeba postupně odhalovaná smrt z úvodu filmu) kvůli soundtracku se dal dohromady Goblin... Sleepless je ale pocitově dlouhý film,  ne všechny části fungují (pořád dokola debilní říkanka) a některé věci (třeba chování některých budoucích obětí nebo anglický dabing některých postav) by nejspíš prošly i jako parodie na giallo. Max von Sydow je tady spíš na obtíž. 7/10.

plakát

RoboCop 2 (1990) 

Nejhorší na RoboCopovi 2 je to, jak je o tolik horší než úchvatná jednička. Používá prvky světa vymyšlené v jedničce, ale všechno je nějak horší a blbější. RoboCop obalený do plastu, co vypadá jako modrá od Xiaomi mobilu, Lewisová s mamkovským účesem, Verhoeven ani scénáristé R1 nedorazili a scénář fašouna Franka Millera se vydal jiným směrem i přes zásahy studia (později ho zpracoval v původní podobě jako komiks a i tak to není žádný zázrak). Snad jediná příjemná věc je bitka obou kyborgů.

plakát

Broadchurch - A Town Wrapped in Secrets (2013) (série) 

Nepříjemný seriál z maloměsta připomínající debilitu lidí, co se s mozky napumpovanými bulvárními teoriemi vrhnou na nejbližší teorii s hořícími pochodněmi a baseballovými pálkami. Nicméně nepříjemný i tím, že jeden z detektivní dvojice je otravný exot a že je v něm minimum sympatických postav - protože divák má díl po dílu hádat teoretického dalšího vraždícího pedofila/pedofilku. Na severské krimi to samozřejmě ani náhodou nemá a obrazově je to naprostá TV nuda, ale série vede k uspokojivému odhalení.

plakát

Osamělá kočka (2000) 

Už vzhled filmu evokující devadesátkové VHS porno lehce poleká, pokud sedíte vedle ženy, že jste pustili omylem jiný film. Není to omyl, je to něco jako Videodeníky zfetovaných střevíčků. Bohužel je to ale především totálně otravný narcistní art, kde Asia řádně expanduje svůj pěstovaný image nedoceněné umělkyně nebo zkažené ženy vinou nedostatečné lásky slavných rodičů, setkání s špatnými muži, blablabla. Není to ani vlastně moc legrace se špatnosti filmu posmívat, což je škoda. Zpozorníte pouze v momentě, kdy se na scéně objeví chlípný americký producent slibující role a pozve si hlavní hrdinku na pokoj, atd. To je velmi zajímavá památka vzhledem k zážitku s Weinsteinem, který Asia dala k dobru o necelých 20 let později v aféře MeToo a je fajn vidět, že má velmi slušné alibi. Jinou pozitivní hodnotu tento film nemá, pokud vysloveně o hlavní scénáristce, herečce a režisérce v jedné osobě nemáte erotické představy, o které vás tento film realitou možná připraví :-)

plakát

Dracula Daria Argenta (2012) 

OK, definitivně nejhorší Argento. Scénáristicky nenápaditá adaptace provařeného příběhu, která vám sotva dá něco jiného než ty předchozí. Prostředí, co většinou vypadá jako FMV sekvence z počítačových her, sterilní hudba (od ex-člena Goblin) a kamera absolutně bez nějakého stylu (Tovoli, co točil třeba Tenebre!). Obsazení bída, Asia marná a specialista na nácky a magory Kretschmann a ke konci antivampirista Hauer nedokážou moc zachránit. CGI smrti ušly, ale už teď si žádnou nepamatuju, kromě srandovní kudlanky. Tohle snad musela být nějaká výhodná zakázka.