cinefob

cinefob

c f

Slovensko

49 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 21.7.2020  13:30
    Kvíz (TV seriál) (2020)
    ****

    Aby ste nemuseli googoliť https://www.youtube.com/watch?v=BBWR0I9LbOQ

    • 9.6.2020  06:49
    Jason Bourne (2016)
    **

    Myslím, že by bylo lepší, kdyby i pro Bournea platila zásada třikrát a dost. Není to vysloveně špatné, jen je to pořád to samé dokola. Největším překvapením tak pro mne bylo zařazení Vincenta Cassela jako hlavního záporáka, pokud jde tedy o úroveň pěšáků. V době natáčení Jasona Bournea měl kolem 50 let, a i když ho mám jako herce rád, musím říct, že tam vypadá dost staře a zuboženě. Čekal bych, že v těchto ultratop jednotkách nebude nikdo po čtyřičítce. Ty dvě hvězdy tedy jenom za boj proti ageismu.

    • 4.6.2020  13:01
    Potvora (2017)
    **

    Chlapi sobě. Zhruba po deseti minutách je již naprosto každému jasné, o co půjde; pak už film ani na sekundu neuhne z přednastavené trajektorie. I ty dva verfremdungsmomenty jsou tam jen kvůli tomu, aby ještě víc nasraly trýzněného mužského diváka. Bavil jsem se hlavně na tom, že to ten tvůrce podle všeho myslí naprosto upřímně a vážně. Jenom doufám, že si tímhle komentářem nevysloužím obvinění z otevřené podpory feminismu.

    • 22.5.2020  08:02
    Chalífát (TV seriál) (2020)
    *****

    Nestává se často, že bych si u seriálu či filmu všiml jako jeho nejvýraznější prvek herectví/práci s herci. U mnoha scén jsem měl pocit, že se dívám na dokument, že někdo postavil kameru do místnosti, aby zaznamenal, co se tam stane. Možná tomu efektu napomáhá to, že neumím švédsky, a tak nedokážu posoudit nakolik uměle působí dialogy na rodilého mluvčího. Avšak ani při sebevětší dávce fantazie si nedovedu představit, že by se něco podobného dalo natočit se slovenskými či českými režiséry a jimi vedenými herci. Navíc se povedlo udělat to tak, že je to napínavé, a diváka zajímá, co se s postavami stane, nejsou mu, jak se to třeba mně osobně stává pořád častěji, lhostejné. Dá se tomu samozřejmě leccos vytknout, míra souher okolností a časových koincidencí je vskutku poměrné vysoká (je to přece severský thriller), ale všechno tohle se, domnívám se, dá odpustit. A jelikož tomu nedokážu nic vytknout ani z pohledu ideologie, dávám maximální možné hodnocení. Vynikající!

    • 21.5.2020  11:47
    Devs (TV seriál) (2020)
    ***

    Ten typ seriálu, ktorý začína ako DEVS a končí ako DUMB. Ale má to aj nejeden svetlý moment. Na seriál z americkej produkcie to prekvapuje svojím až tarkovovským (snáď som to vyskloňoval správne) tempom.

    • 14.5.2020  07:04
    Jako pavouk (2001)
    ***

    Asi nejzajímavější pro mě bylo zjištění, že tenhle film byl natočen 6 let po filmu Sedm. Po celou dobu jeho sledování jsem měl totiž pocit, že ta časová posloupnost musí být opačná. Před tím, než jsem se podíval na ČSFD, bych dal ruku do ohně za to, že tohle je z první poloviny 90. let. Ještě i Morgan Freeman tu vypadal mladší; v mnoha ohledech to působilo jako jeho generálka na zmiňovaný Fincherův snímek. Kdybyste na tenhle film náhodou někdy narazili (možnost, že by se na tohle někdo díval plánovaně, mi připadá velmi nepravděpodobná), dávám do pozornosti také speciální efekty a též práci s umělou krví (2,5*).

    • 16.3.2020  11:47
    Avenue 5 (TV seriál) (2020)
    *****

    Myslel jsem si, že špatná hodnocení na ČSFD souvisí s tím, že v případě tohoto seriálu se docela dost z toho, co jej činí zajímavým, ztratí v překladu, ale na IMDb je to hodnoceno zhruba stejně jako tady, takže problém mého vysokého hodnocení bude spočívat nejspíš ve mně.

    • 10.2.2020  08:50
    Kursk (2018)
    ***

    Nevím, co si mám z tohoto filmu vzít. Naprostý průměr, není tam snad jediná scéna, která by člověku zůstala v paměti po dobu delší než velmi krátkou. Veskrze dobří, stateční a schopní námořníci, kteří mají manželky a děti, se vydají ponorkou na vojenské cvičení, kde vybuchne jedno torpédo předčasně v samotné ponorce. Následuje nevydařená záchranná akce (podfinancovaná ruská armáda nemá pořádné záchranné plavidlo a ze zcela pochopitelných – alespoň dle mého názoru – důvodů (strach o prozrazení vojenských tajemství či snaha o zachování si tváře) k tomu nechce přibrat západní záchranáře). Jak to dopadne se dá zjistit během pěti minut na wikipedii, ale i bez toho na to ti, kdo jsou alespoň trochu obeznámeni s Winterbergovou tvorbou, a vědí, že u něj po úvodní radostné svatbě musí přijít nějaký kontrapunkt, přijdou sami. Na Putina se to shodit nedá, byl v té době prezidentem jen několik měsíců, a pokud ta událost byla důsledkem něčeho, pak všeobecného rozkladu, který v jelcinovském Rusku probíhal po dobu celých 90. let. Tohle téma se tam ale téměř vůbec nerozebírá. Nakonec jsou hlavními viníky generálové ze sovětských dob, kteří, a to jim člověk může mít jen těžko za zlé, prostě dělali věci tak, jak na to byli zvyklí a jak to považovali za správné po celý svůj život (z našeho pohledu samozřejmě blbě (jde přece primárně o to zachránit námořníky), ale v jejich mentálním světě, všechny kroky, které podnikly, dávaly perfektní smysl). Možná kdyby Vinterberg upřímil svou pozornost právě na tento rozpor, mohl ten film být o něco zajímavější. Domnívám se však, že takové jiné pohledy na věc jsou naprosto mimo jeho možnosti a schopnosti.

    • 28.1.2020  07:37
    Kostka 0 (2004)
    **

    U tohoto typu filmů mi nikdy není jasné, zda jsou určité věci špatné, protože to tak autoři zamýšleli, nebo je to naprosto neúmyslné. Jinak jsem očekával, že to bude technicky vypiplanější než první díl a že to naopak bude ve srovnání s ním ztrácet na příběhové stránce, což se mi moc nepotvrdilo. Překvapení. (2,5*)

    • 7.1.2020  14:05

    Co by tak o tomto filmu napsal Žižek? Zřejmě něco v tom smyslu, že tu spojí síly středostavovští "libtards" s takzvanými "deplorables", sdílené strádání jim poskytne příležitost uvědomit si, že jsou členy jedné velké americké rodiny, a společným nepřítelem je klimatická krize. Jedině spolu mají šanci se s ní nějak vypořádat. Takže zas u mě zafungovaly ty soc-kult. nánosy a zkazily mi první polovinu filmu. V druhé polovině pak již Krampusovi výrazně dochází dech a jelikož žánr hororové rodinné komedie nedokáže zabezpečit dostatečný přísun napětí, v podstatě jen čekáte, jak to tedy celé tvůrci zakončí. Žádné velké překvapení se pochopitelně nekoná. Pořád je to ale odhadem devětkrát vtipnější a trefnější alegorie než The Dead Don’t Die, kteří podobenstvím vůbec nejsou.

    • 7.1.2020  13:30

    Viděno dvakrát s odstupem čtvrtstoletí. Doporučuji všem, kterým se stýská po době, kdy byl nejtmavším hercem v Hollywoodu do hněda opálený Chevy Chase, a ženská role tu sloužila jen jako blonďatý přístav, v kterém hlavní hrdina, jemuž táhne na padesátku, po letech hýření bezpečně zakotví. Doby, kdy v jedné osobě dokáže přebývat naprostý cynik i jeho principiální druhé já pronášející projevy plné patosu. Triky jinak na tu dobu pěkné, dokonce je tam hned několik celkem vtipných scén. Před těmi 25 lety, nezatížen „socio-kulturními nánosy“, jsem si to však rozhodně dokázal užít víc.

    • 7.1.2020  13:01

    Když uvážím, co to asi znamenalo žít v Leningradu v čase druhé světové války a krátce po ní, zdá se mi Balagovův film, po stránce vykreslování (po)válečných hrůz s tím spojených, poměrně střídmí. Zkázu a utrpení je tam cítit v každé scéně, ale neměl jsem dojem, že by se v tom vyžíval. Co mi moc nesedlo je zápletka, která se v těchto kulisách odehrává. Měl jsem dojem, že autor až příliš vsadil na postupy popsané v slavné publikaci Manuel de la création d’un film artistique. Jinak bych ale řekl, že Rusku v tomhle filmaři roste další Sokurov nebo někdo podobně dobrý. Ještě takový postřeh: na to, že se to odehrává v období totalitního režimu – Stalin má před sebou ještě šest či sedm let života –, tam o tomhle aspektu celé situace nepadne jediná zmínka. Zajímalo by mě (nic nenaznačuji, skutečně bych rád věděl, jak to je), zda to bylo Balagovovo osobní tvůrčí rozhodnutí (pro vyprávění svého příběhu na to v zásadě upozorňovat nepotřeboval), nebo se jen v putinovském Rusku, které k období stalinismu zajímá „respektující“ postoj, shánějí jednodušeji státní peníze na filmy, které se těmto tématům zcela vyhýbají.

    • 18.12.2019  11:29

    Aha, tak tohle není podobenství, 3497299? Nu dobrá. To samozřejmě všechno mění.

    • 16.12.2019  09:35
    Watchmen (TV seriál) (2019)

    Vzdal jsem to v průběhu pátého dílu. Nikdy jsem se moc nezamýšlel nad konceptem maskovaného hrdiny. Proč taky, že? Tento seriál mně však nepřiváděl k ničemu jinému, jenom k úvahám tohoto typu. Ti původní Watchmeni Alana Moorea měli tohle zřejmě jako jeden ze svých hlavních záměrů, tady, dovolím si tvrdit, i přes sarkasmus jedné z postav, se pocit absurdnosti celého konceptu dostavoval ze zcela odlišných důvodů. A Jeremy Irons, můj Bože..., asi jako Jan Tříska v Black Eagle s Jean-Claude van Dammem.

    • 11.11.2019  09:31
    Princip slasti (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Dovedu si představit, že by tenhle seriál před dvaceti lety obstál v tehdejší konkurenci docela dobře. Být ale producentem podobně drahého seriálu dnes, rvu si vlasy. Míra nelogičnosti, klišé a zlé filmařiny je neúnosná. Snad jediná věc, která mě překvapuje, je skutečnost, že mě - na rozdíl od 90 % zdejších komentátorů - vůbec nerozčiluje ženský ELEMENT tohoto seriálu. Připadám si kvůli tomu trochu vyšinutý. Míním to ale dokoukat až do trpkého konce, jelikož mě to, jak je to špatné, tak trochu i baví.

    • 29.10.2019  10:23

    Tento film mám napozeraný, aj keď je potrebné priznať, že tak trochu z donútenia. Vo svojej kategórii však rozhodne patrí medzi tie najlepšie. S výnimkou cca troch vecí (---SPOILER---- 1. pre nejedného diváka nepochopiteľná smrť SLJ už v prvej polovici filmu, ---SPOILER--- 2. prezentovanie absolútne scestného prirovnania ako trefného vysvetlenia špeciálnej teórie relativity, oooSPOILERooo 3. elektrická izolácia vytvorená z neoprénu skrz naskrz nasiaknutého morskou vodou oooSPOILERooo) pôsobí tento film dojmom, že má hlavu aj pätu, a netrpí najhoršími nešvármi kategórie killer animal B-horror, akým je napríklad neúnosné šponovanie vedy (samozrejme ak prijmete hlavnú premisu, že je pomocou genetických manipulácií možné zväčšovať žralokom mozgovú hmotu natoľko, že sa stanú inteligentnými v tej miere, v akej hovoríme o inteligencii u ľudí; okrem inteligencie im genetika tentokrát do výbavy pribalí aj vlastnosti ako ľstivosť, pomstychtivosť či mizantropiu). xxxSPOILERxxx Určitá subverzívnosť snímky sa prejavuje v tom, že to prežije aj zbožný Afroameričan a filozof života v jednej osobe, čo na dobu, kedy film vznikol, je pomerne odvážny počin. Tu kdesi by som hľadal počiatok filmovej obdoby hnutia BLM. xxxSPOILERxxx

    • 28.10.2019  08:42

    Modlím se, aby to byl propadák. Zatím leccos nasvědčuje tomu, že by to tak mohlo být. Nechci žít ve světě, ve kterém HBO dělá seriály o maskovaných hrdinech. Nechci.

    • 18.10.2019  14:17
    Dexter (TV seriál) (2006)
    *****

    Tohle je případ seriálu, u kterého bych strašně rád zjistil, jestli bych mu dal podobně vysoké ohodnocení i dnes. Za ta léta jsem totiž mnohokrát zahlédnul, jak v televizi běží některý díl, nikdy mne však nepřepadla chuť podívat se na úsek delší než minuta. Kdo má ale čas dívat se na to podruhé, že?

    • 11.10.2019  09:39
    Elle (2016)
    ***

    Jak poznamenal Insilvis, člověk začíná mít dojem, že Isabelle Huppert v podobných rolích vlastně ani nemusí moc hrát. Já vlastně z její strany ani výrazně odlišnou polohu, než jakou se prezentovala v tomto filmu, nepamatuji (problém samozřejmě může způsobovat nedostatečná obeznámenost s její hereckou filmografií). Ale k filmu: zhlédl jsem jej zhruba před rokem. Několik let před tím jsem držel „filmový půst“. V tom období jsem se díval v průměru na dva filmy ročně (většinou nový díl Avengerů a nějakou rádoby komedii). Byl jsem tedy zvědavý, kam se evropská kinematografie za ta léta posunula. Co jsem viděl, rozhodně nebylo zklamáním. Bavil jsem se od začátku do konce. Vynikající, zvlášť pokud se na to podíváte s někým, kdo to stejně jako vy, nebude brát zas až tak vážně.

    • 11.10.2019  07:46
    Joker (2019)
    ***

    První myšlenka, která mě v souvislosti s tímto filmem napadne, je, že je naprosto zbytečný. Možná ne pro studio a producenty, ale pro diváka rozhodně. Hned vzápětí se vynořuje otázka, jak mohl takhle ordinérní film vyhrát v Benátkách. Vskutku bych asi spíš pochopil, kdyby podobnou cenu získal Nolan za TDK než tohle. Není to samozřejmě špatně natočené, právě naopak (avšak nijak inovativně), ale tak kolikrát se můžete dívat na ten samý příběh, aniž by vás nezačal nudit k smrti. Máme tady outsidera, jenž je bit životem a lidmi bez přestávky na každém kroku. Po téměř nekonečné řadě příkoří následuje vzdor. V tomto případě má podobu negativního násilí, jde totiž o padoucha (v případě kladných hrdinů mluvíme o pozitivním násilí, humanitárním bombardování apod. (s tím bombardováním si dělám legraci, Václav Havla jsem sem rozhodně zatahovat nechtěl, a navíc jsem ho měl rád…)). A následuje The End. Bravo. Překvapily mě tři věci (když ten celkový obraz byl tak fádní, snažil jsem zaměřit na detaily): 1. Arthur Fleck má svém prostorově docela velkorysém bytě dvě televize, 2. Thomas Wayne byl dle všeho špatný člověk, i když jsem si z Batmanova vyprávění vždy vyvozoval naprostý opak (nutno přiznat, že tohle mohl být jeden z Fleckových bludů; nejbližší snímek by mělo DC věnovat právě této postavě), 3. Arthur při své návštěvě Arkhamské psychiatrické léčebny oslovuje afroamerického zřízence jako „brother“ (neunikla náhodou komiksovým fandům velmi pravděpodobná hypotéza, že Jokerovým nevlastním bratrem vlastně není Batman, ale tenhle bezvýznamný černoch?). Doporučení: nechoďte na to, je to fakt ohromná nuda, já přehodnocení svého rozhodnutí (původně jsem na to do kina jít nechtěl) lituji.

    • 8.10.2019  08:47
    Sever (TV seriál) (2019)
    ***

    Něco vyšlo, něco ne. Jsem rád, že v případě Jirku Mádla mohu konečně překrýt obraz snowboarďáka něčím jiným a zároveň povedeným. Asi jako největší devízu hodnotím to, že mě ten seriál držel v napětí celou dobu. Ukončení je na poměry žánru československé krimi rovněž docela unikátní, i když zřejmě o to víc blížící se skutečnosti. Pokud Sedláčkovi šlo o to, přiblížit divákovi práci policie tak, jak reálně probíhá, dovolím si tvrdit, že se mu to nejspíš povedlo (alespoň do té míry, do jaké to formát televizního seriálu dovoluje). Otravovalo mě naopak: nedostatečně vystavěná motivace jednotlivých postav (mám teď namysli ty dobré), mudrující otec v podobě Luknára, tuny hospodských klišé, které tam v té či oné podobě zazní, a pak dle mého jisté logické nesmysly (viz třeba ta Randákova smrt -- SPOILER --, která je nakonec vysvětlena jakýmisi Rusi a dává zpětně celé situaci trochu odlišnou perspektivu. K čemu by pak Rezner kvůli Valentovi rozděloval policejní spis, což vytvořilo základní konflikt...). Naopak oceňuji, že se tvůrci při tvorbě titulků nechali inspirovat netflixovským Mindhunterem.:)

    • 4.10.2019  12:00

    Hodnotím dokument, ne naprosto zřejmou a nepřekvapující skutečnost, že Wacko Jacko byl pedofil.

    • 2.10.2019  09:16

    Někdo tady v komentářích odkazuje na Bressona a já docela souhlasím. Nebýt toho environmentálního rozměru (chápejte: téma životního prostředí mi nevadí, ale její zpracování tímto způsobem mi připadá jednak nepřesvědčivé (vnitřní proměna kněze, který dle všeho již dávno všechno vzdal), jednak dost naivní (jasně, někdo, nějaká korporace, které výrobky my nekupujeme, nám zničil životní prostředí; radikální ekoaktivista se vozí autem apod.)), resp. kdyby byl uchopen jinak, byl by to dle mého vynikající film. Pak je tu ještě ten závěr, který mi připadal jako důsledek naprosté bezradnosti (možná se však mýlím).

    • 30.9.2019  10:52
    Agent (TV seriál) (2019)
    *

    Naprostá ztráta času. Seriálový Eli Cohen působí na uživatele ČSFD zřejmě stejným dojmem, jako ten skutečný na Syřany. Natolik okouzluje svým úsměvem, že si nikdo nevšimne, jak naprosto duté to je. Filmařsky, kromě ne zrovna obvyklého kamerového filtru, rovněž nula bodů. Kdo čeká, že alespoň trochu pronikne do historie izraelsko-arabských konfliktů, že se snad objeví nějaký zajímavý pohled na věc, ať od tohoto seriálu v tomto směru nic nečeká. Nejvtipnější scéna: v pátém dílu přiběhne k muži jménem Mohammed bin Ládin dítě, obejme ho, otec ho oslovi Usámo, dítě následně bez jediného slova odběhne pryč… U The Spy se mi opět potvrdilo, že Netflix produkuje v drtivé většině hloupé a prázdné seriály, které nemají jiný cíl, než pomoct divákovi jakkoliv zabít čas.

    • 27.9.2019  07:49
    Ad Astra (2019)
    ****

    V rámci kategorie hollywoodské sci-fi je tohle velmi neobvyklé zjevení. Kupříkladu se všechno stíhalo tak, aby nebylo nutné ukazovat, že zbývají už jen poslední sekundy na záchranu čehokoliv. Dokonce, přestože se film odehrává z větší části ve vesmíru, nikomu nedocházel kyslík (nevyužít potenciál nedostatku kyslíku ve vesmíru... Troufalost.). Nehrozila též záhuba celého lidstva (to mě potěšilo, mohl jsem to všechno prožívat s menší úzkostí než obvykle). Zároveň se tady povedlo prokázat, že Brad Pitt umí hrát i bez toho, aby u toho něco popíjel či zakusoval (tohle zjištění zřejmě některé uživatele nepotěší;-)).

    • 15.8.2019  11:39

    Tenhle film mě naučil milovat.;-)

    • 14.8.2019  14:06
    Nejsilnější hlas (TV seriál) (2019)
    **

    Roger Ailes byl omezenec a ignorant, který dokázal řvát silněji než kdokoliv jiný. A teď to zkuste udělat tak, aby sdělování tohoto poselství drželo diváka 5 h a 51 min. Vskutku titánský úkol.

    • 7.8.2019  05:44
    Důvěrný nepřítel (2018)
    odpad!

    Nutno přiznat, že jsem se u toho skvěle bavil.

    • 13.7.2019  20:58
    Čtverec (2017)
    *****

    Domnívám se, že výjimečnost tohoto filmu spočívá primárně v tom, jak na poměrně nekomplikované zápletce dokáže ukázat složitost některých problémů (tohle se ale vlastně dá říct i o ostatních Östlundových filmech). Nejvíc jsem si pochopitelně užil scénu s divokým zvířetem. Válel jsem se smíchy a říkal si, jak trefné to je. Méně příjemné pak bylo, že se u mne objevily jisté pochybnosti ohledně mého vlastního jednání, v případě, že bych, nedejbože, byl účasten podobné performance.

    • 12.7.2019  08:36

    Tak trochu intelektuální krimithriller; předpokládám, že američtí poldové a gangstři takhle vyšperkovaný jazyk běžně neužívají, ale mně to samozřejmě jenom potěšilo. Snad jediná věc, která mi na tom trochu vadila, je ten naprosto otravný a blbý závěr, vyskytující se v 99 % amerických filmů, u tohoto žánru snad v plných 100% případů, že štěstí ti zajistí jen velmi velký balík peněz. Je však možné, že se na to jen dívám příliš evropsky.

<< předchozí 1 2