Recenze (163)
Life Extended (2009)
mind=blown
Rudí (1981)
warren beatty a diane keaton vytvořili v rolích jacka reeda a louise bryant jedny z nejživotnějších postav v dějinách kinematografie.
Mlýny smrti (1945)
zásadní dokument o nejstrašnější kapitole lidkých dějin. nabízí se srovnání s resnaisovým snímkem noc a mlha, jehož emocionální účinnost je poněkud otupena autorovými estetizujícími tendencemi. mlýny smrti naopak staví na maximální autenticitě, s níž se dá srovnat snad jen návštěva skutečného koncentráku.
Invaze 1968. Ruský pohled (2011) (TV film)
josefu pazderkovi se podařilo vytvořit dokumentaristický majstrštyk, ze kterého přímo odkapávají emoce. k nejsilnějším okamžikům patří rozhovor s generálem kosenkem, který se i po 43 letech od sovětské invaze do československa tvrdošíjně drží verze o bratrské internacionální pomoci, překrucuje historická fakta a popírá smrt 108 československých civilistů. divím se, že se na něj pazderka při natáčení nevrhnul!
Černá labuť (2010)
byl jsem unešen, a to se mi u filmů stává tak jednou za pět let. nevylučuju, že po dalším zhlédnutí půjdu s hodnocením dolů, už samotný fakt, že jsem ochotný černou labuť vidět ještě jednou, pro mě ale jednoznačně svědčí o její výjimečnosti. jo a píše se zásadně aronofskÉHO, nikoli aronofskYHO!
5/62: Fenstergucker, Abfall, etc. (1962)
filmova nirvana na dosah! jeden z filmu, po jejichz zhlednuti budete mit nutkani vzit do ruky kameru a natocit to taky.
Písečná žena (1964)
Od novely spisovatele Kóbó Abeho jsem čekal něco na způsob Fowlesova Sběratele, ve skutečnosti mě ta knížka ale spíš zklamala. O to větší radost mi ale udělala její filmová adaptace, která mi svou temnou a místy až hororovou atmosférou vyloženě sedla.
Animatrix: Neznámé území (2003)
"Mám strach, aby díla demokratických básníků neskýtala často obrazy nesmírné, leč nesourodé, přehnané líčení, bizarní kompozice, a aby nás fantastické bytosti, které zrodí jejich duch, někdy nepřiměly litovat reálného světa." (Alexis de Tocqueville: Demokracie v Americe)
Kocourek se vrátil (1988)
další užasný animák na motivy kanadské lidové písně (nebo aspoň písně lidovou hodně připomínající). komu se líbil blackfly a má rád filmy normana mclarena, měl by si tohle někde pořídit.
Blackfly (1991)
yessir! povinnost pro milovníky normana mclarena a jeho série animovaných klipů ke kanadským lidovým písním. styl kresby mi sice zas tolik nesedí, ale i tak je to super.