Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Western
  • Krimi

Recenze (5)

plakát

Spirála strachu: Saw pokračuje (2021) 

Noir detektivní béčko nejhrubšího zrna; ruční kamera, naivní hra světla a stínu; brakové charaktery odříkávají vyčpělá moudra. Vraždy se odehrávají pomocí absurdních mechanických strojů, které by se skvěle hodily do adaptace povídky I Have No Mouth, And I Must Scream, ale v detektivním škváru působí nepatřičně. Jako pitomou detektivku bych snímek asi zkousnul; scénář by se ale musel zjednodušit, vyčistit, vycídit a vydrhnout; musely by se vyřadit pubertální vražedné orloje, flashbacky i závěrečnej banální twist. Blept. Mnoha scénám nelze upřít hezkou atmosféru drogou nasáklého velkoměsta; ve špinavých koutech nočního šerosvěta zaznívají rapové vyhrávky a tak dále a tak podobně.

plakát

Král (2019) 

Ze dvou hodin nudy mě vytrhl jenom úvodní souboj a závěrečná bitva. Hlavní hrdina je příliš vetchý a nepřesvědčivý; závěrečný proslov před bitvou je k smíchu. Scénář je spatlaninou Shakespearova Jindřicha V a současného kýčovitého pohledu na historický film. Děj se od Shakespeara odklání v těch nejzásadnějších momentech (Shakespearův Jindřich je v roli krále sám a před bitvou se v přestrojení prochází po táboře, kdežto ve filmu má po ruce svého nejlepšího příteli, jenž nešetří radami a moudrými připomínkami... vynechán je působivý moment, kdy je oběšen Jindříchův starý přítel z mladí... a podobně). Nuda a šeď. Nevěrohodné, utahané, nevýrazné.

plakát

Jack staví dům (2018) 

Snímek The House That Jack Built je filmovou alternativou ke knize Murder Considered as One of the Fine Arts, kterou napsal britský dekadent Thomas de Quincey v roce 1827; vražda je i v tomto starém textu vydávána za umělecký akt; a i tento starý text je psán s předstíranou cynickou nadsázkou. Je to póza a spíš nuda než promyšlená provokace. Film je ale zábavný, protože je humorně nadsazen; obsesivní eskapády hlavního hrdiny jsou zkrátka vtipné a basta. Bohužel, režisér snímku je snob a nedokázal nezařadit všelijaké duševní masturbace, které vrcholí závěrečnou a zcela zbytečnou půlhodinou filmu. Škoda. Motiv stavby domu zůstal nevyužitej. A tak dál a tak dál. Spíš blbý, hele.

plakát

A bůh řekl Kainovi (1970) 

Tradiční zápletka o pomstě; u těchto filmů mám pocit, že snad ani neexistoval žádnej scénář, že se prostě točilo podle toho nejjednoduššího mustru. Pomsta, návrat, padouch, dávná milenka a tak dále a tak dále a tak všelijak podobně. A nemusí to bejt nutně špatně, důležitý je vytáhnout si hlavu z prdele a nepředstírat umění. Filmy jsou stejný, mění se kulisa. Každá kovbojka by se mohla prostou záměnou kulis a kostýmů změnit ve film odehrávající se krátce po atomové válce a podobně. Pokud bych měl snímek E Dio disse a Caino přirovnat k jinému snímku, byla by to Vrána; atmosféra je podobná, gotická, ponurá, ultimátní. Klaus Kinski v kladné roli pochopitelně nepůsobí nijak kladně; spíš jako perverzní přízrak. Biblická atmosféra filmu je umocněna blížícím se tornádem. Závěr je příjemně mrazivý (hrdinův odjezd do pustiny). Tak pravil pederast.

plakát

Ghost Stories (2017) 

V tomto filmovém potratu jsou přítomna snad všecka žánrová klišé, a to v docela přijatelné formě; dohromady však netvoří příběh, jenom nevkusnou hororovou mozaiku, která je v závěru vysvětlena tím nejprostším a nejneuspokojivějším možným způsobem. Scénář je debilní paskvil, výplod šílence, kravina na kvadrát. V úvodu je naznačeno, že hlavní hrdina se zabývá odhalováním všelijakých šarlatánů, a to vědeckými způsoby; ve zbytku filmu však toto téma už nehraje žádnou roli. Je-li vám dvanáct, patrně se pobavíte. Nejste-li slabomyslný, budete filmem zklamáni. Takže tak.