Recenze (129)
Ticho (1974)
Pěkné záběry z přírody a parádní muzika pro milovníky bluegrassu. Jinak nic moc...
Něžné vlny (2013)
Takový malý český Forrest Gump ovlivňující průběh událostí 17.listopadu 1989 na Národní...to už byl vrchol nevkusu této plytké komedie. Dvě hvězdičky za Hynka Čermáka...jinak nic.
Píseň mého srdce (2010)
Ano, dobře obsazené, slušně zahrané, ale trochu bez nápadu...přesto dávám tři hvězdičky, protože je to film o lidské sounáležitosti, o lidské dobrotě a ryzí lásce. Takových filmů je v dnešní době moc a moc zapotřebí. No a samozřejmě i za toho Boba Dylana.
Noční běžec (2015)
Slušné herecké výkony a "atraktivní" kamera jsou záhy silně degradovány nesmyslně dlouhýma rvačkama, v nichž hrdina utrží asi 28 smrtrelných úderů kusem kolejnice nebo hasičákem do hlavy, aby záhy unikl v perfektní fyzické kondici pouze s natrženým rtem...profesionální zabiják, který proto, aby zabil jednoho chlapa, postřílí a podřeže asi deset policajtů...dnes už klasickou krimi asi nikdo natočit neumí. Nebo jo? Sem s ním!
Gauneři (1992)
Vynikající herci, výborně zahrané postavy v ukecaném filmu o ničem...kromě hektolitrů krve. Proč, to snad ví jen tvůrce sám. Jo, kdo rád "fuck", tak tady "vyplňuje" 50% dialogů. Asi nejsem zasvěcen, ale tenhle film si už víckrát asi nepustím (ještě, že BD bylo z výprodeje).
Monte Walsh (1970)
Knížka je krásně dojemná, i když český překlad manželů Pellarových je značně archaický a místy až komický. Nicméně filmová verze je něco úplně jiného...bohužel. Knižní předloze nesahá ani po kotníky a nezachránil to ani Lee Marvin. Nechápu, proč tvůrci zcela změnili děj a úlohy hlavní dvojice hrdinů, kteří vlastně charakterizují celou myšlenku románu: neslavný konec kovbojů, kteří se nedokázali přizpůsobit změnám a naopak život těch, kteří pochopili , že sedlo a kůň už je neuživí a začali se věnovat něčemu perspektivnějšímu. Přesto zůstali přátelé, silné citové pouto společných prožitků a spoleh jeden na druhého je neopustili do posledních dnů. Kdybych Schaferův román nečetl, tak byste dostali 3 hvězdičky, takhle jen 2 a to ještě díky Lee Marvinovi.
Velký útěk (1963)
Těžko je mi uvěřit,že tvůrce takového westernu, jako bylo Sedm statečných, se stejně vynikající plejádou herců, dokáže o skutečném příběhu z války natočit takovou komedii a nazvat to dramatem...automaticky se nabízí paralela s Ouryho "Velkým flámem", což byla opravdu komedie a taky docela napínavá. Celé mi topřipadalo jako dobrodružná bojovka ze skautského tábora, kde vedoucí dělali úplně blbí němci s nekonečnou trpělivostí a shovívavostí k machrování a zábavám vždy vyleštěných frajírků s fešáckým úsměvem. Ty tři hvězdičky za výpravnou podívanou a oblíbené herce, víc nic.
Příběh dušičkový (1964) (TV film)
Jéžišmariááá...to byl zááážitek. Jémináčku, to až budu vyprávět....
Bony a klid 2 (2014)
...škoda i slov.
Cesta ven (2014)
Vcelku slušně natočený skoro-dokument o zcela bezvýchodném životě cikánů u nás. Nepobaví, ale ani nedojme. Jedno mu ale odepřít nejde: svým vítězstvím v Českých lvech 2015 tuto soutěž a akademii dokonale zdiskreditoval. Je smutné, když ideologie a pseudohumanismus zvítězí nad opravdovou filmařinou a kunštem.