Recenze (20)
Oppenheimer (2023)
“How can I save my little boy from Oppenheimer’s deadly toy?” Brilantní filmařina - audiovizuálně, herecky, myšlenkově a poprvé od Inception mě Nolan zase opravdu vtáhl a pohltil. Krásný žánrový chameleon, analogová 70mm projekce jako bonus a jdu studovat Bhagavadgítu :) 9/10
Čas hanby mlčení naděje (1990) (TV film)
A proto se, milé děti, neříká komunisti, ale zasraný komunisti.
Utøya, 22. července (2018)
Ty to prostě nemůžeš pochopit...ale poslouchej, co ti teď řeknu, ano? Neskutečná emocionální šleha a palec nahoru tvůrcům, že se to rozhodli natočit zrovna takhle - realisticky, v zásadě bez Breivika a na jeden záběr. To tísnivé napětí v prvních výstřelech a hrobové ticho v kině do závěrečných titulků, si budu pamatovat hodně dlouho 9/10
Nit z přízraků (2017)
Parádní dobovka o jednom (nevšedním) vztahu a nejenom o něm. Svébytně uchopený, klasický příběh umělce a jeho múzy překlopený do své uhlazeně syrové a vtipně - patologické roviny. Nevím, co pochválit dřív, jestli Andersonovu geniální práci v režii i za kamerou, nádhernou Greenwoodovu hudbu nebo herecké výkony, kde obě herečky perfektně doplňují a vyvažují jako vždy precizního Day-Lewise. Přeju jim každou sošku. 9/10
Sicario: Nájemný vrah (2015)
No country for old (wo)men. Syrová atmosféra mexických hranic, intenzivně budované napětí, božská Deakinsova kamera, jistý Villeneuve a Del Toro, který si krade celý film pro sebe. Dost možná film roku. 9/10
Mistr (2012)
If you figure out a way to live without a master, any master, be sure to let the rest of us know, for you would be the first in the history of the world.
Kon-Tiki (2012)
Pojďme přátelé, ještě není pozdě hledat nový svět...
Věra 68 (2012)
Věrnost, čest, ochotné srdce a nejsmysluplnější český film za poslední roky.
V Bruggách (2008)
Než umřu, chci vidět Bruggy...
Až vyjde měsíc (2012)
Romance jako útěk do divočiny aneb Kdyby mě někdo hledal tak jdu kácet strom!