Recenze (241)
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011)
Varování - následující komentář je nechutně sentimentální. Pokaždý, když dočítám nebo dokoukávám poslední díl, zmocní se mě takový zvláštní druh smutku který nemá nic společnýho s dějem. Neskutečně lituju, že to celý končí a že nic tak dobrýho už prostě nepřijde, a hrozně, až zoufale, bych si přála, aby kouzelnický svět doopravdy existoval. Harry Potter je celý moje dětství i dospívání a ani v dospělosti mě láska k tomuhle příběhu neopouští. Dokážu respektovat leccos, ale zkuste mi někdo tvrdit, že je Harry Potter blbost pro děti - a hodim po vás čimkoli těžkym, co mám po ruce. Filmy jsou skvělý (všechny, jen některé trochu víc a jiné trochu méně), přesto si ale pořád stojím za tím, že toho (logicky a samozřejmě) spoustu vypouštějí a tím pádem je bez znalosti knížek zážitek z nich poloviční. I tak ale velké díky tvůrcům za to, že to nepodělali - a finále je tak neskutečně epický a zároveň dokonale niterný zážitek.
Harry Potter: Bradavický turnaj čtyř kolejí (2021) (pořad)
Polibte mi kapsu s nějakou hyperkorektností, kdo chce, ten ji uvidí všude, stejně jako kdo chce, hledá všude, co by mohlo být nekorektní a nevhodný. Mně se to líbilo, i když teda je fakt, že se z toho dalo vymačkat o dost víc, občas to postrádá spád a některé otázky byly až směšně jednoduché, ale jiný byly fakt těžký, a to mám Harryho načteného a nakoukaného tam i zpátky pětkrát. Za mě spokojenost a jediný, co mě štve, že jsem tam nesoutěžila já, protože bych všechny porazila levou zadní. Možná kromě toho staršího mrzimorskýho pána, to byl borec.
Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic (2022) (TV film)
Krásný návrat. Dojemný, kouzelný. Návrat do dětství.
Hledání Země Nezemě (2004)
Petra Pana - možná paradoxně - až tolik nemusím, ale tenhle film absolutně miluju. Finding Neverland je jedna z mých zásadních srdečních záležitostí. A přestože mě Johnny Depp poslední dobou spíš nebaví, než baví (možná jsem za ta léta už "předeppovaná"), tenhle kousek tak nějak je a bude výjimkou. Už jen proto, že nikdy nevím, jestli na konci pláču z radosti nebo ze smutku. Nádherný, dojemný a niterný film.
Hodinový manžel (2014)
Miluju nymburskej bazén! <3
Hořící keř (2013) (TV film)
Tohle je pro mě moc bolavé téma, moc bolavá součást našich dějin. Jan Palach je pro mě hrdinou a jsem schopná hádat se do krve s každým, kdo by se odvážil tvrdit, že jeho čin byl zbytečný. Hořící keř se mi dostal pod kůži jak nejhlouběji to šlo. Nedramatizoval, nepřeháněl, na nic si nehrál, prostě BYL. A někdy je tohle "být" mnohem silnější než všechno vymyšlené. Postavy jsou vykreslené jako normální a skuteční lidé, jakých známe tisíce. Ale kdo z nás by proti něčemu takhle odpornému dokázal bojovat tak, jak to dokázala Palachova rodina s doktorkou Burešovou? Film je doplněn skvělými výkony prakticky všech herců, ale tím nej(ne)uvěřitelnějším - a podle mě životním - výkonem je ten Jaroslavy Pokorné. A mimochodem, díky tvůrcům za epizodu s Janem Zajícem. Ani na něj bychom totiž neměli zapomínat. Škoda jen, že tenhle projekt - ani nevím kvůli čemu - nemohl jet na Oscary. Se vší úctou - všichni předchozí čeští výherci by se mohli jít klouzat.
Hospoda (1996) (seriál)
Blbost numero uno. Asi chápu, že se to některým českým chlapům může před večerními zprávami líbit - přijdou z práce, hodí na sebe bílý nátělník a síťované kraťasy, otevřou si lahváče, hodí nohy v děravých šedivých ponožkách na stůl a zařvou na Marunu, ať jim přinese tlačenku s rohlíkem.. Jo, fakt to chápu... Ale mě, prosím, nenuťte, měla bych z toho noční můry..
Hranice lásky (2022)
Film, okolo kterého byl velký humbuk a který zároveň není ani zdaleka tak šokující, jak jsem vzhledem k tomu humbuku čekala. Směřuje odněkud někam zcela logicky a tím pádem předvídatelně a z vytyčené cesty neuhne ani o píď. Je to celkem zajímavá sonda do současných vztahů, bohužel ale jen náznakem, nedotažená a trochu povrchní, i když se snaží tvářit, že to tak není.
Hra o trůny (2011) (seriál)
Předstírejme, že osmá série neexistuje, a pak je to jasný plný počet :)!
Hříšný tanec (1987)
Čtvrtá hvězdička je celá jenom Patricka Swayzeho! (Jinak by to bylo na tři). Edit: A ono to nakonec na tři je i tak...