Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (39)

plakát

Dannyho parťáci (2001) 

Zdá se mi, že ani obsazení tolika hvězd to nezachraňují, je to poměrně suché, nezajímavé a jde vidět, že to je film udělaný pro masy. Kdyby nebylo toho závěrečného vyvrcholení, které je za mě perfektní, prostě to co se stane bylo naznačeno a ne každému to v zápalu akce dojde, jakože já byl hodně zmatený, takže to mě překvapilo, kdyby toho nebylo, tak dávám 3 hvězdy, takhle 3,5, bohužel nemám rád takové jednoduché filmy.

plakát

Slídil (2014) 

Myslím, že se dá s jistotou říct, že takový příběh je nereálný, ne však doslova. Prostředí reportáží živých zpráv dobře posloužilo k prezentování zkaženosti kapitalistické morálky, zejména v USA. Samozřejmě se ale nejedná se pouze o kapitalismus, není třeba rozebírat, co nebo kdo stojí za tím, že to dnes může takhle vypadat. Málokdo si dovolí zpochybňovat teze o osobním růstu, které lidé čerpají z knih nebo z videí, ovšem pokud nad takovými tezemi přemýšlí člověk, který už vzdělaný je, dojde mu (doufám), že každá mince má dvě strany. Případ ve filmu je samozřejmě extrémní, ale slouží pochopitelně jako ilustrace a v neposlední řadě Louis už svým způsobem zkažený byl. Zkrátka peníze vládnou světu a penězům vládnou často takoví lidé, protože jak jsme viděli lidskost (v tomto případě např. pomoc u nehody aj.) by znamenala ztrátu zisku, právě díky absenci této kvality se dokázal vyšvihnout, no a když už má pak nějaký ten kapitál a dvě dodávky, tak nemusí toliko riskovat a může si žít spokojeně. Co se týče kvality filmařské práce, tak musím vyzdvihnout herecký výkon Gyllenhaala, ale ten v tom období perlil pořád, takže to není nic zajímavého, ovšem tak nějak mi přijde, že nikdo jiný by tuto roli tak dobře neztvárnil. Závěrečná scéna opravdu posadí do sedadla, jinak se film vyvíjí víceméně svižně.

plakát

Mechanický pomeranč (1971) 

Výsostná Kubrickova práce, přiznám se, že mě např. Barry Lyndon uchvátil více, ale pomeranč je zajímavější. Film se odehrává v budoucnosti, přitom, hudba je z minulosti, tato kombinace je úchvatná, zároveň ambientní hudba je také nezapomenutelná. Kubrickova práce poskytuje náhled do mysli puberťáka, který páchá zločiny a nemá žádné svědomí, jakoby na mě vyvstávala hrozba, že by se něco takového mohlo odehrát v budoucí době, resp. že pravděpodobnost se zvyšuje, nevím ovšem, jak bylo dílo myšleno.

plakát

Grandhotel Budapešť (2014) 

Brilantní herecký výkon obou hlavních hrdinů, ale zejména výjimečnost Andersonova podání a vším s tím souvisejícím, kamera, scénář atd... Myslím si také, že bylo těžší film zasadit do starší doby, nicméně poskytlo to jisté výhody pro zjednodušení scénáře, o to těžší však bylo autenticky dobu zobrazit. Doba, ve které se děj odehrává mu dává také cosi speciálního, není úplně zvykem experimentálně pojímat filmy, které zobrazují historii. Na konec vyzdvihuji práci kostyméra, která mi málokdy přijde tak úchvatná a viditelná jako např. zde.

plakát

Blade Runner (1982) 

Blade Runner pracuje se zajímavou zápletkou, která ale není úplně nereálná, resp. v teoretické fyzice, neurovědě a informatice víme, že možnosti vytvořit podobný svět jsou reálné, bohužel mi přijde, že o co víc je lepší příběh (téma), tak o to menší je kvalita zpracování. Zde se dá ale, najít pozitiva, např. architektura byla podle mne vytvořena zajímavě, méně zajímavá pak byla práce s kamerou. Ford hraje kvalitně, ovšem Hauer a Young už na tom nejsou příliš dobře, možná filmu chyběl větší rozpočet.

plakát

Výměna (2008) 

Shlédnutí filmu jsem odkládal poměrně dlouhou dobu, možná je to tím, že se dělá v posledních letech příliš mnoho filmů, které nějakým způsobem ukazují policii ve špatném světle, tedy pokud je hlavním tématem práce policie. Samozřejmě vím, že je film podle skutečné události, ale pochopitelně, když chce člověk nějakou instituci očerňovat, tak bude točit příběhy, které ji zrovna nezvelebují. Tohle jsou ale důvody, které s prací filmovou stejně nemají co dělat a na kvalitě filmu, resp. mém hodnocení se neprojevují. Angelina Jolie zvládá svoji roli pochopitelně skvěle, ale zároveň se mi zdá, že v jiných filmech tak dobře nezazářila, jako by filmy pod taktovkou Clinta Eastwooda, přitahovali dobré herecké výkony, myslím si, že je to také tím, jak Eeastwood klade důraz na emoce a jejich vyjadřování, také autenticitu. Zajímavá zápletka, na konci mi možná přišlo příliš dlouhé to protahování a snaha zjistit, jak co bylo, ale nechci spojlovat, tak to nechám takhle neurčitě. Nechávám 5 hvězd, nejlepší je, když Vás film mile překvapí, i když to od něj nečekáte, samozřejmě jsem věděl, že to bude kvalitka, nicméně nevěděl jsem, že bude až taková.

plakát

Mzda strachu (1953) 

Podle mého názoru film trefně zobrazuje archetypy charakterů, kteří se ocitnou v takové situaci, právě tento psychologický rozměr filmu mně přišel nejzajímavější. Pravdou je, že je první část filmu trochu delší, ale na mém hodnocení to neubírá, možná právě naopak, protože úvodní seznámení vně gradace, poskytuje důležitý základ, mimo jiné z hlediska psychologického - proč se do něčeho takového pustili, okolnosti - kde se to odehrávalo atd... Důležité také je, že vše působí reálně, nejmrazivější prostě je, že si dokážeme představit, že se to může stát někomu nebo snad i nám, v porovnání s některými leč napínavými thrillery, jež jsou co se týče do reality tak trochu „crazy“. Za mě jednoznačných 5 hvězd.

plakát

Taking Off (1971) 

Podobně jako Vlasy zobrazuje film kulturně-politický rozpor, akorát zde je konflikt mezigenerační - rodiče a dcera. Při střetu s „kulturou“ ovšem klasická rodina jaksi neobstojí, teprve až oznámí přítel dcery kolik vydělává (ať už údajně nebo opravdu), tak se pohled rodičů na něj změní. Kritika jak klasického ekonomického liberalismu tak jiných věcí, proti kterým tehdy mladí bojovali.

plakát

Vlasy (1979) 

Film zobrazuje dva různé světy, začíná to střetem buržoazní dívky resp. chlapce z vesnice se sluníčkáři (Hippies), později je zde vyobrazena kritika armády a války obecně. Vlasy jsou skvělým nástrojem jak nahlédnout do tehdejší americké kultury.

plakát

Občan X (1995) (TV film) 

Všichni z nás viděli nějaký z amerických filmů či seriálů, které zobrazují pátrání po sériovém vrahovi, mezi takovými filmy jsou odlišnosti, nicméně většinou není největší problém v zázemí té či oné složky, která se případem zabývá. Kombinace zajímavého příběhu s ojedinělým prostředím a zápletkou sestávajíc mimo jiné z vnitřních překážek úspěšného odhalení vraha, které lze jen těžko pochopit, dělá tento film jedinečným.