Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Krimi
  • Drama
  • Romantický
  • Životopisný

Recenze (10)

plakát

Jedna rodina - Loděnice (2024) (epizoda) 

Už z upoutávek na 3. sérii jsem nabyl dojmu, že celý koncept seriálu, který byl doteď zajímavý (jeden z mála koukatelných seriálů s neotřelým tématem střídavé péče) půjde do háje a od první minuty prvního dílu nové série se mi to i potvrdilo. Doplnění o "plonkovní" seriálové herce v čele s primářem Čtvrtníčkem byl fakt "geniální" počin a scénář se mění na jakousi další nemocniční telenovelu s příchutí České sody, holt zajímavé náměty už asi byly vyčerpány a očekává se, že diváci nějak ze setrvačnosti zůstanou.

plakát

Docent - Preso s mlíčkem (2023) (epizoda) 

V posledních letech je v televizích těžce překriminálkováno, proto už jsem tento žánr úplně přestal sledovat. Této sérii jsem zkusil dát šanci, ale nemůžu si pomoct, přijde mi, jako bych už to někdy viděl, proto jsem se chtěl ujistit, že je to fakt z roku 2023. Téma horlivé vyšetřovatelky, která pátrá na vlastní pěst a padne přímo vrahovi do náruče je scénář jak přes kopírák tolika kriminálních seriálů, že hledat na tom něco nového, je opravdu marné. Ve výsledku je to takový ten český kriminálkový průměr.

plakát

Gumy - Pohřeb (2022) (epizoda) 

Přiznám se, že těm recenzím, co tu čtu, moc nerozumím. Co v tom všichni hledají za hloubku? Ne, ta tam opravdu není, ale nechápu, proč se od takovéhoto seriálu očekává něco dokonalého? Přijde mi že to všichni hodnotí z pohledu hollywoodských režisérů a ne diváků, co se chtějí odreagovat a trochu pobavit. Osobně mě moc nelákaly ukázky a když jsem tomu seriálu pak dal šanci, byl jsem docela mile překvapen. Vždyť to je oddechovka na večer ke skleničce vína, která si na nic nehraje a je docela vtipná. Krajčo si tu nehraje na bůhvíjakého herce, ale nedělá mu problém dělat si tu ze sebe srandu, stejně Švehlík a Pagáčová. Když to srovnám například s absolutně nekoukatelným seriálem Pálava, tak tohle musí být aspoň za 3 hvězdy. Tento seriál nemohl mít velké ambice, ale na večerní odreagování je OK.

plakát

Pálava - Didrachma (2022) (epizoda) odpad!

Opět jsem s jistým sebezapřením shlédl jeden z dílů Pálavy, abych se přesvědčil o tom, že tento seriál dál úspěšně drancuje to, co zbylo z Vinařů. Ne úplně sympatičtí herci v ještě víc nesympatických rolích (například Patrik Děrgel neustále v tom rádoby šik bledě modrém sáčku) a ve stále trapnějších dialozích. Kamera jak z devadesátkové telenovely... Svým plytkým dějem a přešlapováním na místě mi tento seriál snad nejvíc připomíná film Panic je na nic. Tohle pojetí Pálavy je teda taky úplně na nic!

plakát

Pan profesor - Výprask (2022) (epizoda) 

V jednom z prvních záběrů, je vidět, že auto, které "řídí" Dyk je taženo odtahovkou, protože je neskutečně vysoko oproti autům, které jedou ve vedlejším pruhu (je to fajn trik jak natočit herce v autě za jízdy, hlavně je to asi levné, ale působí to dost amatérsky). Jinak k obsahu, seriál pokračuje v tom, co začal - dějově zajímavé, humorem přirozené, takže člověk se fakt několikrát od srdce zasměje. Zčásti je to určitě scénářem, ale zároveň těmto hercům komediální role sedí a dovedou ji hrát s grácií. Světlá výjimka mezi českými seriály, které většinou hýří trapností - tento je "cool". Udržte to!

plakát

Pálava - Rybka zabrala (2022) (epizoda) odpad!

Mylně jsem se domníval, že seriál bude o Pálavě, kterou miluju, tak jsem se na něj těšil, ale po shlédnutí jednoho dílu bohužel už nechci dát tomuto braku žádnou další šanci. Vždyť se to topí v trapnosti a přešlapování na místě. S Pálavou to nemá zhola nic společného, odehrává se to v jakémsi smyšleném prostředí kempu, kde všichni místní jedou hlavně ve slivovici (opravdu typická Pálava, že...). Dialogy herců o ničem, a snaha navázat na Vinaře částí stejných herců, kteří jsou ve stejných rolích a stejně se i jmenují, je kromě znesvěcení Pálavy i hřebík do rakve Vinařů, kteří byli aspoň o 2 levely výš než tato marnost, kde se místo nenuceného smíchu dostavuje jenom pocit studu za herce, kteří se tomu propůjčili.

plakát

Vinaři - Série 2 (2015) (série) 

Druhá série bohužel úplně tento seriál zabila! Tohle už se nemělo jmenovat Vinaři, ale "Burani z Čech" nebo tak nějak. Tam, kde byla první série vtipná, bláznivá a lehce infantilní, dvojka je vyloženě trapná, postavy mají být vtipné nejspíš svým co největším buranstvím v čele se starostou v podání Leoše Nohy...absolutně neuvěřitelná, nesmyslná role. Kolem vína už se tato série téměř vůbec netočí, zápletka je opravdu ubohá, jakýsi konflikt mezi "chudáky" vinaři z Moravy, kteří se octnou v kraji pivních hospodských buranů z Čech. Vtipné to opravdu není. S jistým odporem jsem ze zvědavosti celou druhou sérii shlédl. Ke konci to dostane konečně jakýsi náboj, ale můj celkový dojem nad zničeným seriálem to nezměnilo.

plakát

Jak dostat tatínka do polepšovny (1978) (TV film) 

Hvězdy dolů za roli Tomáše Holého, která mi je absolutně proti srsti. Otec má dilema nahradit dítěti čas, kdy tu pro něj nebyl, dítě až takovým lehce vyděračským způsobem staví rodiče do role, kdy prostě bude po jeho - ví, že otec jeho naléhání podlehne. Svojí mámě lže a zákazy si překrucuje po svém ("zakázáno máme lézt jen na tu skálu za domem, na ty ostatní to neplatí"). Ve výsledku svojí umanutostí způsobí málem definitivní rozchod svých rodičů, kteří se snažili dát se dohromady. Prostě umanutý spratek, který by za to co vyrobil, potřeboval, víc než cokoli jiného, dostat řádně na zadek! Ovšem Tomášem Holým zahráno tak, že mu to spratkovství každý odpustí, asi každý kromě mě. Výchovné to teda moc není. Co to dává za návod? Děti, všechno dobře dopadne, i když nebudete poslouchat své rodiče a budete jim lhát, jedině tak si prosadíte svou... Chybí mi tam nějaké uvědomění, že takhle by to být nemělo. To, že se kluk mámě přizná, že za všechno mohl on, není upřímná lítost, ale zase jenom jeho vypočítavost, kdy mu nejde o omluvu mámě, která trnula strachy, ale jen o vyžehlení problému tatínkovi, kterého má pro svoje lumpárny líp zpracovaného.

plakát

F1: Touha po vítězství - Série 4 (2022) (série) 

Nemá smysl řešit tu, jestli je lepší Hamilton, Verstappen, nebo někdo jiný, spíš zamyslet se nad smyslem tohoto seriálu. Seriál Drive to survive podle mě funguje hlavně za účelem zatraktivnění a přiblížení tohoto sportu široké veřejnosti; spíš lidem, kteří závody a dění kolem F1 pravidelně nesledují. Ti totiž obsah předem znají a vědí, že některé situace nejsou v reálu tak "husté" jak je Netflix popisuje ve snaze o zajímavější zápletku. Pro fanoušky F1 tak může být spíš zklamáním, pro laiky ale podle mě plní svůj účel, přilákat je ke sledování závodů F1. Týmy sice Netflix v paddocku moc nemusejí, vědí ale, že F1 potřebuje přilákat diváky a že si proto musí vytvářet P.R. atraktivního sportu a že bez Netflixu bude o F1 menší zájem = méně diváků = méně peněz, proto tuto "telenovelu o F1" tolerují. Pro diváka (laika) je to ve výsledku docela dobrá podívaná.

plakát

Láska pod kapotou (2021) 

Na tento dokument jsem narazil úplnou náhodou, příběh Jaroslava mě ale chytnul natolik, že jsem film hltal až do úplného konce, kde mě trochu zamrzelo, že celé to končilo návštěvou koncertu skupiny Ortel. S myšlenkovými pochody, které Jaroslav ve filmu odkrýval, jsem se sice často neztotožňoval, to ale neznamená, že by nebyla tato sonda do jeho života nezajímavá, naopak byla velmi zajímavá a poučná. A i když jsem někdy nesouhlasil, měl jsem asi pro jeho názory pochopení. Člověk, který v životě zažil pády, už prostě na lepší zítřky věřit nemusí, přesto může mít motivaci, která ho žene dál. Byl to takový nešťastně-šťastný příběh obyčejného člověka, avšak neskutečně silný a poutavý.