Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (3 574)

plakát

Echo (2024) (seriál) 

Na jednu stranu to má skvělé prostředí, zápletku připomínající výborné komornější Defenders seriály od Netflixu (a aby taky ne když to na ně volně navazuje), hezký skoro až indie vizuál a hudbu, která umí vykouzlit pár emotivních momentů, parádní True Detective-like opening, ale proč je to proboha napsané zase tak mdle? Úplně stejný problém jako v případě Secret Invasion a prakticky všech nedávných MCU minisérií. Tady mě to mrzí o to více, protože ta indianská mystika tu mohla být fakt dobrá a ústřední myšlenka okolo ozvěn mohla na diváka přenést tunu emocí. Škoda.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Trochu z Vesmírné Odyssey, trochu ze Solaris, ale daleko komornější a intimnější, byť ne ve finále až tak hluboké, jak se na první pohled tváří. Příjemně meditativní a audiovizualně hezky zpracovaná cesta za sebepoznáním, s lehkým českým otiskem a, ač mě to jako těžkého arachnofobika překvapuje, sympatickým pavoukem.

plakát

Obchod se strachem (2024) (TV film) 

Obyčejný informativní dokument, který lidem, co s masochistickým zaujetím sledují všechny ty bizarní šaškárny okolo Jindolfa a spol. nic moc nového neřekne, antisystémovou scénu beztak nepřesvědčí, ale mohl by nasměřovat tu neznalou část společnosti, aby si na praktiky těchto šmejdů a politických podnikatelů dala pozor. Pana Bartoníčka si cením, je to férovej chlap a skvělej novinář.

plakát

Signál (2024) (seriál) 

Ok, zase půjdu proti proudu, když řeknu, že závěrečná pointa je super a hodně, HODNĚ aktuální a díky ní zvedám hodnocení ještě o jednu *. Jen možná škoda, že nestačil klasický celovečerák, protože 4 hodiny jsou na tenhle scénář fakt moc. První dvě převážně vztahové epizody se opravdu fest táhnou a umí, i navzdory hezkému barevnému obrazovému vizuálu, typickým netflixáckým natahováním uspávat. Poté se dají věci více do pohybu a tehdy umí Das Signal i slušně napínat.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Marvel Wars. Rozjezd dobrý, vizuály krásně hravé a na detaily bohaté a celé to působí, i přes místy dost brutální vykrádání umělecké estetiky Star Wars, fakt zajímavě. Jenže v půlce jako kdyby došly tvůrcům nápady, přestali z ničeho nic dramaticky rozvíjet jak postavy, tak celý svět a narychlo splácali generické finále s plochým záporákem, který je v podání Jonathana Majorse navíc strašně nudný. Ty scénáře jsou opravdu čím dál tím horší.

plakát

Barbie (2023) 

Je to barevné, místy celkem vtipné, dost často to naráží na různá společenská témata, občas to prostě dělá reklamu a ve filmu se (asi) mihnou všechny možné i nemožné panenky, které pochopitelně neznám a tak plně nedokážu ocenit všechny ty odkazy a narážky, ale že bych se při sledování nějak výjimečně bavil nebo mi film něco nového předal, to říct nemůžu.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Působí to sice jako sci-fi béčko, ale jako sakra dobré sci-fi béčko západního střihu. A přesto v rámci žánru neokoukaném prostředí střední Evropy a s velice přízemní detektivní zápletkou. Skvělý design, parádní práce s kamerou i celkovou náladou, dobrá režie i herecké výkony, skvělá hudba (i když ta úplně nejlepší práce s hudbou byla už v traileru). Jedinou výtku bych směřoval k nehodící se závěrečné titulkové skladbě, která spolehlivě zabila celou atmosféru. A kromě toho tenhle příšerný rap působí ták strašně nevkusně východoevropsky.

plakát

Co kdyby...? - Série 2 (2023) (série) 

Až na indiánskou epizodu, která jako jedna z mála přinesla skutečně něco nového a ne jen recyklát již viděného splácaný do nesourodého multiverse mišmaše, je celá druhá série hrozně průměrná. Hezká animace není všechno, většině epizod chybí ucelený přehledný scénář. Zápletky kvůli krátké stopáži většinou nemají moc času vyniknout a působí překotně a zkratkovitě, podobně jako všechny ty dětské animáky, na které jsem koukal jako dítě každé víkendové ráno na Nově. Za mě: méně je někdy více.

plakát

Čo ste urobili Rusom? (2023) (TV film) 

Maximální možný respekt lidem z neziskovky Depaul a všem dobrovolníkům, kteří do slova a do písmene každý den nasazují své zdraví a své životy, aby usnadňovali či spíše dokonce zachraňovali životy jiné. Míra destrukce, utrpení a barbarského teroru, které Rusko každý den vůči Ukrajincům provádí, je neuvěřitelná. To si naše zhýčkaná společnost, kde největší starostí jsou imaginární brouci v mouce, ani nedokáže představit. Každý, kdo válku na Ukrajině bagatelizuje, zpochybňuje utrpení lidí a jakkoli obhajuje a dále šíří naprosto absurdní narativy agresora, má na rukou krev a nese svůj podíl viny. Takový člověk si v zoufale snaze zachovat si slepou víru ve vlastní verzi propagandou pokroucené alternativní reality tenhle dokument nikdy nepustí, i když je ten první, kdo by tohle měl na vlastní oči vidět.

plakát

Divoké ostrovy (2023) (seriál) 

Nemá to takový rozmach jako Planet Earth a ani to není tak akční jako třeba The Hunt, ale tím, že se dokument zaměřuje na tematicky mnohem užší celek, paradoxně přináší mnohem víc dosud neviděných a ve "velkých" dokumentech jinak opomíjených rostlin a živočichů. Pro mě osobně je i plusem, že přírodu a scenérie konkrétně britských ostrovů miluju, takže mi Wild Isles velmi padli do noty i svým zaměřením. Minimálně poslední díl je fakt mistrovská jízda - úžasně nasnímaná, skvěle sestříhaná i nazvučená. Kameraman Doug Anderson na sebe může být hrdý a to nejen za ty parádní záběry, ale i pro to, co pro ochranu oceánského habitatu ve své domovině dělá.