Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (2 829)

plakát

Pobřeží moskytů (2021) (TV seriál) 

Musím říct, že mě tahle adaptace zasáhla docela nepřipraveného. Za prvé jsem myslel, že se pouštím do uzavřené minisérie. Ono se to totiž úplně vybízí, protože předloha je docela svá a není nijak extrémně rozsáhlá. Tupoučká adaptace s Harrisonem Fordem, kterou jsem viděl nedávno, mě myšlenkově naprosto minula a postavy jsem měl sto chutí za nepochopitelné chování okamžitě zapleštit. Přesto jsem chtěl dát novému zpracování šanci... a ono to překvapivě nemá s předchozí adaptací, snad až na pár charakterových vlastností papa Foxe, prakticky nic společného. Z podivné rodinky, vedené pošukaným fanatikem toužícím vybudovat svou vlastní utopii uprostřed džungle, je rodinka akčních hrdinů. Celé je to koncipované jako útěkový thriller. Zpočátku docela realistický, ale postupem času se rodina dostává vlastní neschopností do tak šílených situací, že se to nedá brát jinak, než jako oddychová zábava. A navzdory hodnocení, které jasně reflektuje určitý propad do nepřehlédnutelného zdebilnění, je tohle Pobřeží moskytů vlastně jinak docela fajn jízda. Útěkový (road)trip s naprosto boží dobrodružnou výpravou, rozmanitými lokacemi střední ameriky, parádními scenériemi a tomu odpovídající kamerou dolující z exotického prostředí skvělé 4K obrazy. A když mi zhruba v 5. dílu konečně docvaklo, že tohle asi nebude one season event a že se dlouho očekávaného pobřeží asi jen tak nedočkám, došlo mi, že mi vlastně nakonec veškeré změny v celkovém konceptu ani moc nevadí, protože v podobném tempu a dobrodružném hávu bych tohle prchání napříč amerikami vydržel klidně i několik sérií.

plakát

Nekonečný (2021) 

Zajímavý námět zpracovaný naprosto generickým, i když docela zábavně akčním způsobem. Cosi něco mezi Wanted a Old Guard, dobře obsazené a slušně natočené, ale po stránce scénáře zoufale nenápadité, bez zajímavých postav (až na Wahlberga) a povrchní takovým tím způsobem, že to až často nedává smysl. Jako nenáročný akční film, proč ne, ale Fuqua umí rozhodně i lépe.

plakát

Divoká řeka (1994) 

Taťka ňouma, matka bojovnice, nafukovací lavor, hromady hromady napěněné vody a protivnej fakan, kterej mě děsil víc, jak (ne až tak) vostrej záporák v podání Kevina Bacona. Místy dobrej napínák, americká divočina taky potěší, ale je to takové až moc rodinné. Hlavně ten konec za tónů slaďoučkého dobového popíku je taký eh.

plakát

3 dny (2008) 

Thriller orámcovaný katastrofickým deadlinem. Ponurý, špinavý a těžko stravitelný, za což i trochu může trhavá klipovitá kamera. Do toho přimíchejme bezútěšné prostředí vyprahlého chudého jihu a vzniká solidní základ pro dost nepříjemný film. Španělé se násilí nebojí a to k mému překvapení ani na dětech. Popravdě jsem čekal něco trochu jiného.

plakát

Debris (2021) (TV seriál) 

Seriál od tvůrce skvělého Fringe, to jsem si nemohl nechat ujít. A že má Debris fakt parádní námět. Zároveň působí jako takový ten tradiční mysteriózní seriál z nultých let, který má rozhodně co vyprávět a především překypuje potenciálem do budoucna. Zároveň je ale hodně pomalý a dost dlouho trvá, než se posune k věci, což se v dnešní době plné obsahově nadupaných minisérií už moc nenosí. Kvalit klasických mysteriózních sci-fi seriálu to ale asi úplně nedosahuje. Ač má série pár zajímavých momentů a příjemné zasazení do krajiny východního pobřeží, podobně jako první řady Akt X, chyběl tomu paradoxně nějaký dosud neviděný wow moment. A samozřejmě i konec. Seriál byl po první sérii zrušen, což je trochu škoda, protože všichni víme, jak dalekou cestu ušel zprvu také pomalejší a spíše epizodický Fringe.

plakát

Svět pod hlavou (2017) (TV seriál) 

Začátek a konec nejslabší. To mezi tím je hodně fajn variace na britský Life on Mars v českých kulisách. Dějově se to příjemně stupňuje - zpočátku dobová socialistická pohodička a ke konci solidní thriller. Trochu jsem se obával, jak Češi naloží s fantasy orámcováním děje a obával jsem se oprávněné. Zatímco britský originál je promyšlený a ve finále do sebe všechno ve smyslu jak a proč pěkně zaklapne, česká verze v tomhle ohledu strašně skřípe, není ani zdaleka tak ambiciózní a řada náznaků nakonec není pořádně vysvětlena nebo rovnou nedává smysl. Je to trochu škoda, protože takhle solidně zpracované fantastické prvky a různé psycho výjevy nejsou u českého seriálu zrovna běžné a od běžné kriminálky to Svět pod hlavou dost výrazně odlišuje a zatraktivňuje. Dobová atmosféra a zvolená prostředí jsou ale parádní, stejně jako obsazení a hodně rychle jsem si na partičku okolo Filipa Marvana zvykl (Judit Bárdos typově navíc příjemně připomíná Annie). Určitě bych zvládl i větší počet dílů, epizodické zápletky v mých očích často překonaly originál. Zaujal mě i opening, který v lehce upravené podobě používá slova Sama Tylera z originálu, ale po vizuální stránce už je odlišný a využívá zajímavou symboliku prolínající se celým seriálem. Právě ona práce se symboly je jedna z věcí, co mě na Světě pod hlavou bavila a proto je škoda, že samotná logika fungování onoho druhého světa nemá až tak uspokojivě jasně dané hranice, jak bych očekával, a seriálu to společně s nevyváženým tempem úplně zbytečně podráží nohy.

plakát

Malevolent (2018) 

Docela fajn příběh, i když trochu neoriginální a výborná Florence Pugh, jejíž smyslně zrychlený dech a roztomile zakrvácená tvářička... a hlavně velmi dobré herectví samozřejmě... dokáže utáhnout celý film. Atmosféra je docela ok a nějaké to napětí tam je, ale tvůrci neumí úplně dupnout na plyn a o nějakém strachu nemůže být moc řeč. Nejslabší článek vidím jednoznačně v toporné režii, která neumí vykřesat byť jen jedinou skutečně děsivou scénu. Na druhou stranu finále je překvapivě intenzivní a vypointované.

plakát

Vulkán v Los Angeles (2017) 

Televizní céčko se slabými efekty, předvídatelné, ale v pohodě koukatelné a ne až tak blbé, jak bývá u podobných kousků ala Asylum zvykem.

plakát

Ashes to Ashes (2008) (TV seriál) 

Tři diametrálně odlišné série, kde ta první je totální kopírka Life on Mars v tom dobrém (postavy), i v tom špatném (trochu nezáživné případy vs repetitivní halucinace). V druhé sérii to sklouzne do více komediální roviny, kde po mírném útlumu opět naprosto kraluje Philip Glenister a jeho charisma. Věřím, že tolik vtipných sexismů a šovinistických hlášek v seriálu už asi nikdy neuvidím. Kromě toho se celou druhou sérií prolíná docela zajímavá ucelená tajemná linka, což je věc, která mi chyběla v až příliš epizodickém Life on Mars. Třetí sérií mi ale tvůrci vyrazili dech a i když i ta má své mouchy a epizodické zápletky i tentokrát občas zbytečně brzdí děj jasně směřující do osudového finále, dostal jsem drtivou porci naprosto odlišné (ponuré) nálady, atmosférického paranoidního odhalování a jeden perfektní a dojemný konec, který osvětlí všechno podstatné, nadobro propojí oba seriály do jednoho kompaktního a logického celku a pevně uzavírá celou zápletku. Takhle to má vypadat! Pub? Pub!

plakát

Přežít (1993) 

Silný příběh, zpracování slabší. Poctivá devadesátková výprava je vždycky plus - film působí dost realisticky a prostředí velehor zajišťuje hezké scenérie. Bez umělého digitálu. Ovšem při více jak dvouhodinové stopáži tomu citelně chybí tempo a výraznější režijní otisk. A co si budem, je to trochu nuda.

Reklama

Reklama