Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (66)

plakát

Jeden den (2024) (seriál) 

Tuhle adaptaci Jednoho dne si pro sebe absolutně ukradl Leo Woodall, casting titulní hrdinky Emmy se, dle mého názoru, prostě nepovedl. Dokážu si ji dobře představit jako postavu v Sex Education, ale pro potřeby téhle minisérie mi přišla jaksi nevyspělá a nedospělá. Zároveň mezi ústředním párem nebyla absolutně žádná chemie (což bylo v ostrém kontrastu se vztahem Dexe a Sylvie, kde chemie naopak fungovala perfektně). Velký špatný potom byla celá (prakticky neexistující) výprava a masky. Žádná z postav se za dvacet let vyprávění nijak fyzicky nezmění a změny prostředí jsou tak minimální, že je stěží postřehnete.

plakát

Příšera z Michiganského jezera (2018) 

Je mi líto, ale jak jsem se těšila, tak jsem na konci zůstala rozpačitá. Vizuálně je to delikatesa, ale jinak tvůrcům bohužel vtipy i nápady vystačily jen na kraťas, a i když podvodní konec byl parádní, střední část se spíš táhla. Je to škoda, protože v těch dobrých pasážích na mě dýchnul skoro až monthypythonovský feel.

plakát

Největší milostný příběh všech dob (2024) 

Příběh o tom, jak JLo všichni v dobré víře radili, ať se ze svého romantického příběhu lásky s Benem Affleckem nesnaží udělat prodejní artikl, no a ona je neposlechla. Bohužel. Protože jak tento dokument, tak samotné album a stejně tak strašlivý film This is me…now (ze kterého jsem zvládla asi deset minut a pak už byl můj cringe faktor na svém maximu a musela jsem to vypnout) stojí (více či méně) za starou belu. JLo trpí posedlostí vyprávět veřejně svůj příběh kdykoli to jde a v téhle fázi už je to bohužel jen a jen na škodu.

plakát

Saltburn (2023) 

I když si Emerald Fennell možná ukousla větší sousto, než jaké dokázala zpracovat, stejně jsem jí to sežrala i s navijákem. Protože (často až campová) atmosféra filmu v celé svojí svébytné šíři mi prakticky plně vynahradila nedotaženosti příběhu, které mohou být Saltburnu (snad právem) vyčítány. Barry Keoghan i Jacob Elordi se zřetelně a jistě stávají ikonami své generace.

plakát

1670 (2023) (seriál) 

Jak se tu mohla objevit všechna ta pětihvězdičková hodnocení, to mi hlava nebere. Tolikrát zmiňovaným Pythonům to nesahá ani po kotníky, těch několik skutečně dobrých vtipů bych spočítala na prstech jedné ruky a celá ta opěvovaná satira je až dorostenecky prvoplánová. Stop the hype!

plakát

Přízraky v Benátkách (2023) 

Jára Cimrman k uvádění jedné ze svých her prohlásil “Nebudu se zlobiti, změníš-li ku své potřebě některé věty, některou postavu, či celý děj”. Dovolím si výjimečně nesouhlasit. Pokud chce Branagh točit originální detektivní příběhy, nerozumím tomu, proč si jako rukojmí opakovaně bere literární kusy Agathy Christie. Věřím, že s dobrým scénářem by dokázal natočit kvalitní film i bez obecně známé a oblíbené předlohy. Přízraky v Benátkách totiž jako mysteriózní triller fungují více méně dobře, nemohla jsem se však při jejich sledovaní zbavit nespokojenosti z toho, jak je moje oblíbená Halloweens Party oklešťována a ohýbána. Na druhou stranu musím (ač nerada) přiznat, že právě díky znalosti předlohy pro mě některé dějové úpravy byly příjemné easter eggy.

plakát

Princ Mamánek (2022) 

Jak řekla moje maminka v první scéně s čarodějnicemi, je to ošklivé a nudné. A jak bylo opakovaně zmiňováno v recenzích a komentářích, není jasné, kdo tady má být vlastně cílovka. Pro děti je to plné dospělého a drsného humoru a přiznejme si, z některých scén si můžou odnést nějaké to traumíčko. Pro dospělé je zase vyloženě zbytečný typický český pohádkový formát s obligátním zámkem, moudrým králem a barrandovskými kostýmy, které už jsme stokrát viděli (a pořád jsou stejně špatné). Ty dvě odporné troškovské ježibaby nemůžou cílit snad na nikoho, podobné upitvořené kreatury patří do propadliště pohádkových dějin. Co se týče mnohokrát vyzdvihovaného Budařova multiautorství, nechtě mi to připomnělo nechvalně kultovní The Room - tam si Wiseau taky dělal všechno sám a víme, jak to dopadlo. Přitom Mamánek má svá pozitiva - snahu o poměrně působivé podobenství s již zmiňovanými hororovými prvky evokujícími Jakubiskův rukopis, Javorský vyloženě potěšil, ale na 105 minut a údajný Budařův opus magnum je to pořád zoufale málo.

plakát

Mikulášovy patálie: Jak to celé začalo (2022) 

Vizuálně krásné a působivé, ale bohužel malinko nudné. Jakoby se ten kouzelný slovní humor, kterého byly příběhy malého Mikuláše plné, nepodařilo přenést do filmové podoby.

plakát

Zabiják bolesti (2023) (seriál) 

Ve všem tom balastu, který Netflix produkuje, by člověk úplně zapomněl, že umí udělat i vážně kvalitní věci. Painkiller k nim bezesporu patří. Perfektní práce s hudbou a střihem, Broderick a Kitsch výborní. Podívám se ještě na Dopesick, ale zatím dávám pět.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Když jsem viděla prvního Strange, byla jsem vlastně docela nadšená. Byl srozumitelný, vtipný a přístupný i divákům, kteří nehltají každý produkt marvelovské franšízy. Nic z toho se ale o druhém díle říct nedá. Velkou část času se tu diskutují věci, které se staly v X jiných filmech, přičemž bez jejich znalosti vám nedávají smysl ani děj, ani motivace postav. Vtip se v mezičase taky někam ztratil, celé to bylo překombinované a pocitově i zbytečně dlouhé. Hlavně mě ale z principu opravdu nebaví sledovat film, k jehož plnému pochopení mi nestačí znalost jedničky, ale vyžaduje znalost celého marvelovského univerza.

Časové pásmo bylo změněno