Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (173)

plakát

Agent bez minulosti (2002) 

Šedou mlhou průměru probleskuje jen několik barevných fragmentů v podobě zdařilých akčních scén. Kdyby v záhlaví profilu chybělo zařazení Thriller, Mysteriózní a Drama, vůbec by mě to nepohoršilo. Film je slušným akčňákem, pro Novu dobrým, pro kino a DVD málo. Ale i tak je moje představa o akčním hrdinovi poněkud odlišná od dětského obličejíku Matta Damona a moje soudné „já“ se zuřivě brání uvěřit mu byť jen nos mezi očima. Být hostinským, budu mít problém natočit mu pivo bez občanky, přestože měl v pinglu průkazů víc než dost.

plakát

Andělské oči (1994) 

Jak je vidět už na třetím příkladu, převést Bohumila Hrabala do filmové podoby není vůbec jednoduché ani pro dobrého režiséra. A tak podobně jako Petr Koliha, o Věře Caisové ani nemluvě, i Dušan Klein šlápl vedle. Přesto, že nominoval výtečné herce, výsledek je neslaný, nemastný a splývá v chuchvalec neustálého blábolení, které je hrabalovské řeči hodně vzdálené. A Pavel Kříž je jen a jen Štěpán Šafránek - nic víc, nic míň. Ač nerad, důvod k druhé hvězdičce jsem nenašel.

plakát

Banánové rybičky (1999) (pořad) odpad!

"A můj syn (nebo manžel) se na mně podíval a řekl:".. následuje vtipný bonmot a pohyb hlavou nikoliv nepodobný rozkuráženému krocanovi. A já jsem se na ty drůbeží pohyby chviličku díval a okamžitě jsem to přepnul. Bože, takovou ztrátu soudnosti snad nemají ani naši američtí bratři a to už je co říct

plakát

Barva peněz (1986) 

Barva peněz rozhodně není velikána Martina Scorsese nedůstojné dílo, ale v kontextu jeho celkové tvorby trochu vybočuje z jeho schémat. Rozhodně ovšem nepostrádá mistrovu typickou psychologickou propracovanost postav a oné doby. Napětí při kulečníkových scénách ukazuje, že by tým pod vedením Scorseseho, s vynikající kamerou a střihem, dokázal udělat drama i z šachové partie! Paul Newman se s Eddiem dokonale sžil, ale to u takového herce asi nikoho nepřekvapí. Ani Tom Cruise nepodal nijak šedý výkon a zdatně mu sekunduje, ale pohled na jeho vyfoukanou čupřinu, která mu dělá hlavu zvící expremiéra Miloše Zemana, se neblaze dotýká mého estetického cítění…

plakát

Bílá stuha (2009) 

Film je jako had v teráriu a kolem něj nevině pobíhající myš. Fascinující pohled, od kterého nelze odtrhnout oči. Nevíme zda má hlad, kdy zaútočí.. Dusná a temná atmosféra německé vesnice, kde se plíží zlo jehož hlavní příčinou je v zárodku neskutečně přísná, vpravdě německá výchova, která pod rouškou morálky a řádu ničí i ty nejčistčí city jako je láska, radost z dětství, svoboda ducha.. Divák je připoután vynikající černobílou kamerou, nadprůměrnými hereckými výkony, ale hlavně geniální režií, která nabízí pohled na utrpení obětí zločinů jen v náznacích a v očích strachem zmatených obyvatel vesnice, což už tak temné a syrové drama povyšuje do hororových rovin.

plakát

Bony a klid 2 (2014) 

Nikdy jsem nezapíral sám sebe a neudělám to ani teď. Při plném vědomí, že tvorba Víta Olmera, (stejně jako Soukupa) tedy až ta porevoluční, je ostudou naší kinematografie, musím jít proti proudu. Samozřejmě, dvojka Bony a klid je příšerná, ale continuitu k výborné jedničce tady nalézám. Flashbacky přicházejí ve vhodných chvílích a jistou nostalgii přece jen navozují. Roman Skamene ze sebe vydoloval tu trochu řemesla, která mu zůstala z dětských rolí a já nehodlám režisérovu snahu zatratit jen proto, že je to tady móda!

plakát

Bullittův případ (1968) 

V době, kdy jsme Bullittův případ hltali, ještě nikdo neznal škatulku akční, ani krimi, byla to prostě detektivka, na svojí dobu vynikající. Přesto že je to film USA a odehrává se v San Franciscu, nikdy jsem se neubránil jisté podobnosti s francouzskými delonovkami. Hvězdné zastoupení tvoří 2/7 ze Sedmi statečných Steve McQueen a Robert Vaughn, ale nedá se říct, že by film stál jen na jejich výkonech. Stojí na propracovaném scénáři s třešničkou na dortu, která i po letech neztrácí nic ze své dokonalosti. Jistě, je to legendární honička v autech, přestože je sestříhaná (především v městě) dost průhledně a záběry několika kamer na křižovatce jsou použity vícekrát, než je zdrávo. Za velkou, ale opravdu velkou nostalgii dávám čtvrtou hvězdičku!

plakát

Cesta do středu Země (1999) (TV film) 

Ta jedna hvězdička je za snahu autorů a za to, že jsem se díval po očku od počítače a jakési naivní očekávání a lenost mě nepřiměli, abych to někam přepnul. K tomu abych zasedl a díval se naplno jsem však nenašel jediný důvod..

plakát

Co chytneš v žitě (1998) 

Celovečerní debut Romana Vávry, v kterém se odráží jeho dosavadní dokumentární tvorba - a to perfektně vystavěnou a promyšlenou atmosférou. Ta je společným jmenovatelem všech tří povídek, které jsou ostatními atributy zcela rozdílné. Je v nich kus poetiky, hlubší klukovské romantiky, humoru, ale i hořkosti. Ale vtahující a všudypřítomná letní atmosféra převládá nad vším a to se mnohdy nepovede ani zkušenějším režisérům. Výborný počinek!

plakát

Collateral (2004) 

Nejsem takový znalec, abych hledal důvody pro stržení hvězdičky v drobných technických nuancích.. Michael Mann je prostě mistr a všechno si jako vždy uhlídal. Poměrně běžný příběh je rozveden do kvalitních dialogů, které vyvažují slušné akční scény natolik, že drží diváka v napětí. A jestliže použil digitální kameru pro dokonalejší prokres nočního města, jistě věděl proč a kvalitě to rozhodně prospělo. Otázkou je, zda neměl do role nelítostného nájemného zabijáka Vincenta obsadit někoho drsnějšího, přestože jí Tom Cruise zvládl výtečně. S jeho zženštilým ksichtíkem by však měli maskéři méně práce, kdyby hrál Amélii z Mortmartru, než brutálního vraha..