Recenze (370)
Nostalgie (1983)
(2x)
Stalker (1979)
(4x)
Gauneři (1992)
No fuckin´ fun
Dokonalý trik (2006)
Nižší hodnocení není vůbec za doslovný závěr či jiné vysvětlivky v průběhu filmu. Ten je sice po scénáristické stránce velmi rafinovaný, dostatečně tomu odpovídá i rafinovaná režie, která svými skoky mezi časovými rovinami a zamlčováním určitých faktů udržuje diváka stále v pozoru, ale Nolan zvraty servíruje pro mě příliš laxním stylem, z jednoho konstatování přechází k dalšímu a já to pouze akceptuji. Pro silnější prožitek mi chyběly výraznější scény, jenž by zvýšily můj zájem o film a jeho dění. Na druhou stranu se nedá říct, že bych se za celou dobu nudil, prvotřdní herci (zvlášť Bale než Jackman) a již zmiňované množství zvratů to nedovolují. Rozhodně ne špatný film, ale od Nolana jsem zatím viděl mnohem lepší majstrštyky.
Karinina tvář (1984)
Smutek, radost, skepse, život....upřímný film
Dospívání po americku (1993)
Příběh jak obšlahlý z Alice už tu nebydlí a některé situace zas jako ze Zuřícího býka (facky k vyprovokování bitky, nespokojenost s jídlem,..). Malý DiCaprio velký herec.
Obsluhoval jsem anglického krále (2006)
Rozhodně velmi důstojný návrat velkého režiséra, který za ta léta neztratil nic ze svého poetického cítění a poctivého řemesla. Slušná kamera a hudba tvoří dobu dávno odplavenou, v níž se objevují jak chvíle velmi veselé (začátek), tak i drsnější (konec). Ivan Barnev mi vůbec nevadil, lépe řečeno se mi v roli líbil a Kaiserovo dodabování taky nedopadlo nijak hrozně, navíc jsou skoky mezi obdobími spojeny pěknými obrazovými podobnostmi, ve kterých se zas čerpá z minimální odlišnosti mezi hlavními protagonisty. Určitá televiznost by se tu dala najít, přesto jsem schopen ji přes výše zmíněné klady tolerovat. V Menzelově filmografii slabší dílko, v českém kontextu film, za který se po dlouhé době nemusíme stydět.
Loose Change 2nd Edition (2006)
Pěkný dokument. Spousta předkládaných argumentů je zajímavá a hodná zamyšlení. Minimálně u Pentagonu věřím jejich verzi, i když člověk nikdy neví, co nám tvůrci zamlčeli (stejně jako americká vláda světu)...
Valerie a týden divů (1970)
Mistrné Jirešovo vizionářství, provokativní sexuální scény, interiéry, které mohou připomenout Rivetta, skvělé postsynchrony a vůbec celé surrealistické hypnotizující pojetí činí z Valerie jeden z nejlepších českých filmů.
Marta (2006)
Režisérka by občas mohla použít i celek a polocelek...v detailech se film utápí, záběry obličejů pro mě atmosféru nedělaly. Ale budiž, asi to byl záměr.