Recenze (493)
Škola rocku (2003)
Pro fandy rocku s nadhledem nezbytná a vtipná záležitost. Něco podobného ( takřka stejného ) už tu sice bylo, ale nevadí.
Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
Tak na Marečka ani ostatní novější filmy od dvojice Svěrák Smoljak to skrátka ještě zdaleka nemá
Hitler: Vzestup zla (2003) (TV film)
Hodně zajímavý námět, ve své podstatě mnohem děsivější než naturalistické výjevy z válečných filmů. Vždycky mě zajímalo, jak se civilizovaná země jako Německo mohla takovým způsobem zvrhnout. Tento film to podle mě vysvětuje dost věrohodně. Až z toho jde mráz po zádech
Já nejsem já (1985)
Strašně dlouho jsem tenhle film neviděl. Ale vím, že jako kluk jsem ho zbožňoval a i teď se při vzpomínce na něj usmívám
Slunce, seno, erotika (1991)
Za čtyři. Vy bando snobská
Slunce, seno a pár facek (1989)
Ať si říká kdo chce co chce, ani sebehorší snobské pseudointelektuální hodnocení série Slunce seno... mě nemůže odradit od plného hodnocení. Každý z dílů je ve svém pravdivém, lidském a nenásilném buranství geniální. A mimo jiný: Slunce seno jsou snad poslední české ryzí komedie natočené opravdu pro zábavu a pro smích, kde se ale člověk ještě nemusí stydět za to, že se směje. Nic proti tragikomediím, kterých se u nás natočilo po revoluci dost ( a kvalitních ), ale občas má člověk opravdu chuť se jen od plic zasmát. Jenže takovéto ryzí a kvalitní komedie se strašně špatně vymýšlejí a strašně snadno kritizují. V tom má Troška pravdu. Přestože Kameňáky jsou příšernost a tohle ani žádné jiné moudro jejich příšernost nezmírní:-)
Zelenáč (1990)
Už je to dávno, co jsem tenhle film viděl. Ale dodnes si pamatuju tu scénu v úvodu filmu, kdy nám parťák Nicka Pulkovskiho ve stručnosti vyloží své idilické a růžové plány do budoucna jen proto, abychom si k němu v rychlosti vytvořily nějaký vztah, vzápětí byl roztřílen jak řešeto bandou zlotřilých darebáků a my je tak mohli začít nenávidět společně s Clintem, coby Nickem. Od počátku je tak jasné, že máme co dočinění s režisérským rukopisem Clinta Eastwooda a ničeho originálního a nešablonovitého se s největší pravděpodobností nedočkáme. A taky nedočkáme. Ale překvapivě to ve výsledku není až tak špatné, jak by se na počátku mohlo zdát a tak nějak to vcelku stravitelně odcejpá kupředu
Lotrando a Zubejda (1996)
Moje nejoblíběnější pohádka ( přesto, že pohádky nemusím, tak na tuhle se vždycky rád podívám ), která se přesně drží Svěrákovsko-Uhlířské myšleny, že děti nejsou blbé a podle toho se k nim také musí přistupovat. Pohladí na duši svou milou atmosférou, inteligentním humorem, skvélými herci,... vším. Snad bych jen vytknul tu propagaci vandalství páchaněho na lesních porostech:-)
RRRrrrr !!! (2004)
Svou blbostí mě tahle komedie ( jako spousta jiných podobných rychlokvašek ) nenaštvala. To ne. Ale blbé to opravdu je, o tom žádná:-)
Vanilkové nebe (2001)
Podle mě výborný film. Jen dá práci u něj vydržet až do konce, pokud ho vidíte poprvé a nejste přesvědčeni o tom, že ten závěrečný chaos dospěje k nějakému smysluplnému konci. Ale nebojte, dospěje