Recenze (1 153)
Sláva (1980)
"Never being happy isn't the same as being unhappy."
Muž a žena (1966)
ŽE TEEEEEM. MON A MÚÚÚÚR !
Ružové sny (1976)
OČI Ivy Bittovej + UŠI Juraja Nvotu = DOKONALOSŤ sama. Nostalgia, ľahkosť. Krásny, čistý FILM. P.S. A to nemám rád holuby ! P.P.S.S.S.S.S. EdaS to napíSal vlastne celé za mňa ( resp.pre mňa )..
Zahrada (1995)
...pretoŽE to bol vždy moj sen (a ten stále trvá), prežiť (a užiť) si podobné leto na chatičke, na záhrade, pookriať, urovnať si myšlienky a nejak takto * * * * *spirituálne * * * * * sa zamilovať a byť presvedčený (s hlavou v oblakoch), že je to láska na celý život...pre duše romantické..che, che, pre mňa. A tak v jednej dlhej vete: MILUJEM záhradu, resp - takto, milujem ZÁHRADU v dobrom i v tom, aká je nedokonalá, chvíľami príliš poetická, chvíľami príliš uletená, úplne mimo atmosféry, stratosféry, troposféry, mezosféry.. a pretože viem, že sme (Slováci) často viac kritickí k tomu svojmu (inak ako bratia Česi) a tu ja chcem byť nekritický. Takže silne subjektívnych * * * * *
Kráska v nesnázích (2006)
Krásna Aňa "stuck" (nenapadá mi svk ekvivalent) v scenáristickej a dramaturgickej kombinatorike, ktorá je až príliš poplatná svojmu obrovského vzoru, Sideways alias Bokovke. A nielen to - zbytočná Radůza, ktorá sama o sebe je výnimočná, ale do podobne ladeného filmu sa absolútne nehodí, Emília Vášaryová, ktorej postava je do extrému skarikaturovaná podobne ako postavy J.Macháčka a J.Hrušinského. Príbeh tak okrem nepôvodnosti trpí vykonštruovanosťou a jediným mojim plusom je postava a výkon Jany Brejchovej. Geniálny comeback geniálnej pani HEREČKY !
Zázrak (1991)
Je to pekne dávno, čo som videl tento ZÁZRAK. Pamätám si, že to bolo na festivale v Bratislave, pamätám si, Jeremy Irons tam vtedy uvádzal svojho Kafku od Soderbergha. Pamätám si ospalú atmosféru malomesta, chémiu Nialla Byrnea ( chýba na čsfd ) a Lorraine Pilkington ( HUMAN TRAFFIC btw. ). Pamätám si slona v kostole, úplne na konci, a pamätám si odchod z kina. Bol som absolútne dojatý.
Zavři mi oči (1991)
Srdcová záležitosť ! Extrémne citlivá téma brilantne vybalancovaná geniálnymi hercami. Toľko superlatív v jednej vete hovorí za všetko.
Velká ryba (2003)
Tim Burton je len jeden...ale vie i lepšie, vie !
Černí andělé - May Day (2001) (epizoda)
Navrhujem urobiť remake a poprosiť Larsa von Triera, aby sa ujal réžie.
Román pro ženy (2004)
Ako promo na album Ivy Frühlingovej v poriadku, ako samostatný fim a komédia, ako sa píše v titulku, pre mňa neuspokojivé. Efektné, ale povrchné, obrazovo síce farebné, ale v naplnení svojho zámeru úplne bezfarebné.