Poslední recenze (5)
Smršť (2024)
Veľmi zaujímavý počin a to som predlohu nečítala. Možno lepšie, možno nie. Možno sa na ňu dám, aj keď to nie je celkom môj žáner. Výborná atmosféra filmu Vás nepustí ani na chvíľku a občasné bizarné vsuvky napovedajú, že možno nič nemusí byť ako sa javí. Podľa mňa bola záverečná pointa celkom jasná a vysvetľujúca alebo mám len prílišnú predstavivosť. Obraz Andreja Dúbravského a odkaz na Bebjakov film Marhuľový ostrov bola len čerešnička na torte a moje srdce zaplesalo.
Kde zpívají raci (2022)
Dušu pohládzujúci zážitok je tento film. Knihu som čítala dávnejšie, ale nie dosť dávno, aby som si nepamätala všetko, čo bola aj škoda trošku:) Myslím, že nikto neoľutuje, keď si najprv pozrie film a až potom prečíta knihu na doplnenie podrobností. Vo filme je ale naozaj všetko kľúčové zachytené. Atmosféra zodpovedá knihe, herecky aj réžiou zvládnuté na jednotku. Celé je to podčiarknuté titulnou piesňou Taylor Swift.
Merlí (2015) (seriál)
Výborný, i keď starší seriál, ktorý by si zaslúžil viac pozornosti. Natrafila som na neho cez Netflix, kde sú aktuálne 2 série spin-offu (Merlí. Sapere Aude ) nejak som sa namotala a potom som si pustila aj originál (Merlí). Odporúčam začať tým originálom, ale spin-off obstojí aj sám o sebe. Páčil sa mi scenár s naozaj minimom nezmyslov a vystihnuté boli aj problémy pubertiakov, ktosi by povedal, že nič svetoborné, ale spôsob akým je to podané stál za videnie. A to nehovorím o hudbe, často znela klasická hudba, ktorá tam zapadala ako -však viete. Za mňa asi top španielsky (keď chcete tak katalánsky) seriál. 7/10 bodov.