Recenze (328)
Francouzský kankán (1955)
Pobroukávání a házení nohy přes nohu v křesle v podání Gabina při otevíračce Moulin Rouge je myslím příznačná ilustrace toho, jak Renoir režíruje filmy.
Lovci mozků (1998)
Má oblíbená komedie tří herců, kteří měli od tohoto momentu hrát jen spolu. A k tomu Ferrara příchází na kloub tomu, jak točit cyberpunk.
Temnota (1982)
Argento se ukázal jako italský De Palma, tedy člověk, který vytěžil z Hitchcocka a zvulgárnění kinematografie nejvíc. Zde také ukazuje, že si je toho sám plně vědom. Scéna dvojité vraždy, kdy jako diváci obejmeme celý dům, je kandidát na nejlepší scénu všech dob.
Tajemství Lisabonu (2010)
Ruiz je ten nejlepší možný režisér k tomu se ztratit a bezstarostně plavat v moři jeho práce. Zatím mi blouznění malého chlapce v horečkách přirostlo k srdci nejvíc.
Gao hai ba zhi lian II (2012)
Žánr power of the movies má pouze jednoho krále.
Sbohem Dragon Inn (2003)
Film v 21. století.
Proudy lásky (1984)
Pokud jde o staré dobré emoční ždímání, nikdo v této disciplíně nedokázal víc.
Texaský masakr motorovou pilou (1974)
Žádný film není progresivnější, tedy ani "větší". Intolerance (1916) druhé poloviny 20. století. Hooperova kariéra je plná mistrovských děl, ale argumentovat, že se masakru někdy přiblížil či ho dokonce překonal, je přinejmenším složité.
Noc (1961)
Pokud natočíte Dobrodružství (1960) a řeknete si, že to zvládnete i ve městě, pak pro vás opravdu neexistuje žádné přirovnání. Stále nikdo nezfilmoval lepší večírek.
E.T. - Mimozemšťan (1982)
Korunovace Spielberga, který si zde pojistil pozornost miliónů lidí na dekády dopředu.