Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Kmotr 1, 2, 3

Kmotr 1, 2, 3 (1992)

... aneb Jak prožít život jedné generace během nějakých devíti a půl hodiny... Nic nepřebývá, nic nechybí. I když... já bych na tohle vydržel koukat ještě mnohem, mnohem déle. Každý z filmů je u mě bez otálení za plný počet, každý je jiný, každý má to svoje. V jedničcce je to Brando a působivý přerod Micheala Corleone v Dona, ve dvojce brilantní pasáž z Vitovy minulosti, zároveň však i famózní výkony dvojice Pacino, Keaton, ve trojce pak jednoduše závěr (tím myslím operu a také těch závěrečných cca 20 vteřin - ty nemohou nechat chladným nikoho), celková osudovost a dokončení životního příběhu pravděpodobně největší filmové postavy vůbec. Teď, když jsem si celou trilogii zase pouštěl, mě možná nejvíc dostávaly momenty odehrávající se na Sicílii ve spojení s oním hudebním motivem, ať už to byla Michaelova návštěva v díle prvním, či jeho návrat domů v díle posledním.

Tenkrát na Západě

Tenkrát na Západě (1968)

Jeden z nejlepších filmů, který jsem měl možnost vidět. Všechny složky jsou na nejvyšší možné úrovni. Pomalý tempo filmu neskutečně přidává na atmosféře, kdy se můžeme kochat každou scénou, každym záběrem a vychutnávat si různé hudební motivy, kterými je každá z postav vybavená. Těžko tady rozebírat všechno do podrobností, na to by ani vymezený prostor nestačil. Snad jen bych rád vyzdvihl výborné herecké výkony všech zúčastněných, krásnou C.Cardinale a především naprosto nadpozemskou hudbu, která je možná ve výsledku hlavní devizou filmu. Krátké doplnění - ten film je vynikající klidně i s dabingem a dalším aspektem, který ho činí výjimečným, je výborné vypointování každičké scény, je to jako by byl celý snímek složený z několika řekněme minifilmů: Úvod na nádraží, vyvraždění McBainů (ač je tato scéna po obsahové stránce celkem drsná, z hlediska formálního je natočena geniálně), příjezd Jill, Cheyenne s Jill, atd., atd. Jednoduše - nejfilmovější film.

2001: Vesmírná odysea

2001: Vesmírná odysea (1968)

Nadčasové, dech beroucí, audiovisuálně působivé, místy trošku zdlouhavé, neobyčejné. To je jen zlomek dojmů, které ve mně po prvním zhlédnutí tento opus zanechal, hvězdičky a nějaký podrobnější komentář nechám na později, po další, doufám co nejdřívější projekci budu snad moudřejší. ... Ano, druhá projekce vše rozlouskla. Po té první jsem váhal mezi 4 a 5 hvězdami z důvodu trochu rozvláčné první půle, která mi i nadále připadá o trochu slabší než ta druhá, a nechtěl jsem dávat absolutní hodnocení jen proto, že bych nedostatky omluvil dobou vzniku a přidával za nadčasovost díla. Teď však neváhám ani chvilku a současné hodnocení bych volil stejně tak, kdyby film vyšel včera. Technická stránka filmu, která nijak výrazně nezaostává za o 9, resp. o 11 let mladšími Star Wars a Alien, skvěle padnoucí klasická hudba a pár lehce zapamatovatelných motivů, výborně budované napětí, kdy je často úplné ticho a je slyšet pouze dech kosmonauta, případně intenzivní zvukový motiv při každém objevení monolitu, při kterém mrazí v zádech. Podobný dojem místy navozuje i hlas palubního počítače, nedokážu si u něj představit dabing. To je jen zlomek toho, co z hlediska audiovisuální stránky film nabízí. Zároveň je však tato složka filmu pouze takovou třešniškou na dortu a díky své kvalitě umožňuje filmu obstát i z dnešního pohledu. Mnohem důležitější alespoň pro mě je celkové vyznění a poselství díla. To není zas tak těžké odhalit, případně pochopit, otázkou však je, jestli jeho interpretace je pouze jedna, mám spíš dojem, že každý si může snímek vyložit tak trochu po svém, že je několik aspektů, které by šly vysvětlit vícero způsoby. Samotný závěr filmu, tedy posledních cca 20 minut, bylo jedním z největších a nejvíce fascinujících filmových zážitků vůbec, který snad nemá obdoby, a dlouho jsem se nemohl zbavit přemýšlení o snímku a jeho významu. Pokud ve mně film něco takového vyvolá, není v otázce hodnocení co řešit. Doporučuji vybrat ke koukání klidných 150 minut, poprvé jsem koukal nadvakrát a zážitek nebyl tak intenzivní.

Fontána

Fontána (2006)

Určitě si film pustím ještě minimálně jednou, ale již po první projekci si troufám ohodnotit plným počtem hvězdiček. Nádherná audiovizuální podívaná (ta hudba!!!) o smyslu života, lásce a nesmrtelnosti obsahující několik opravdu silných scén, obzvlášť ta v koupelně byla dech beroucí. Věc, která mě do jisté míry překvapila, je herecký výkon obou hlavních protagonistů. Zejména Hugh Jackman, kterého jsem měl zažitého jako Wolverina (i když v této roli taky výborného), ztvárnil svou postavu výborně a to ve všech třech liniích. Jeden z nejsilnějších snímků, co jsem měl možnost v poslední době vidět.-------------- I po dalších zhlédnutích neméně působivé...

Počátek

Počátek (2010)

Inception byl pro mě pravděpodobně nejočekávanějším filmem roku, hlavně díky námětu, osobě sedící na režisérské židli a samozřejmě i obsazení. I když pár detailů by se našlo (lehce unreal přestřelky, sněhová dějová linka odehrávajícící se ve třetí a tedy logicky déle trvající vrstvě, ta byla pro mě ne tak záživná), můžu říci, že vysoká očekávání byla naplněna. Nechci se rozepisovat o jednotlivých detailech, tak snad jen poznatek. Inception opravdu není žádné hluboké filozofické dílo, sem tam se inspiruje jinde (zdravíme Matrix), není to film, při jehož sledování by se divák nějak v ději ztrácel (což však neznamená, že o něm, jednotlivých scénách a jejich konsekvencích není možné následně desítky minut přemýšlet, protože otázky s koncem zůstanou), není ani přehnaně komplikovaný (opravdu bych v něm nehledal div ne konspirační teorie jako někteří...). Měl však takový vůbec být? Z mého pohledu je Počátek v podstatě chytrým a promyšleným blockbustrem, u kterého divák na popkorn nemá tolik času, protože musí dávat pozor a sem tam hlavu zapojit... Nějaké vyšší ambice nemá, tak proč jej za absenci výše zmíněných prvků kritizovat, když nabízí celou řadu - troufám si říci - originálních a jinde neviděných nápadů a jako celek funguje na výbornou. Je to film, který mě byť v jediné sekundě nenudil, nemám tedy problém s plným hodnocením. Zatím film roku a vedle Dokonalého triku nejlepší Nolanův film. P.S. DiCaprio opět výborný a závěrečná hudební pasáž přímo famózní. ///////////////////// Druhá projekce minimálně stejně působivá jako první, navíc možnost všímat si dalších a dalších detailů. Vynikající film!! Btw. Závěrečná scéna (od letadla) je pro mě po formální stránce (propojení zvuku a vizuálu a rytmizace) jednou z nejlepších, co jsem dosud viděl. Skladba Time sedne dokonale a vše na mě působí podobně nadpozemsky jako třeba Morriconeho nástupy v Tenkrát na západě... //Viděno v kině 2x