Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi
  • Drama
  • Dokumentární

Recenze (55)

plakát

Zahradník po ruce (2024) (pořad) 

Je to obyčejný, je to přímočarý a tak to má být. Na rozdíl od receptářů a Láďů Hrušků tady se moderátor nesnaží zaujmout přehnaným (ne)herectvím, ale jen v klidu a přehledně ukazuje rady, jak si vylepšít zahrádku. A to člověku, co se chce starat o zahradu a trávit na ni čas úplně stačí. Navíc se mi líbí, že jde cestou přírodní "divoké" zahrady, ale s moderními přístupy a technologickou pomocí. 6,5/10

plakát

Re-Play (2009) (pořad) 

Není to hold starý dobrý Game page, který jsem jako malej miloval. Sekce s rozhovorem s hostem mě většinou vůbec nezajímají a podobně i jejich hraní her. U pořadu tohohle formátu bych víc ocenil zaměření čistě na hry (ať už nové nebo i starší) a méně na lidi. Přesto jsem rád, že tu stále takový pořad je, myslím si, že i v dnešní digitální době má pořád svoji přidanou hodnotu. 5/10

plakát

Rocketman (2019) 

Je poznat, že film je podle stejné šablony jako Bohemian Rhapsody, které navíc vyšlo jen o rok dříve, což nutně filmu ubírá na originalitě. Jinak se ale jedná o dost povedený film. Emoce možná byly trochu přetažené na můj vkus, ale pomohlo to vcítit se do hlavní postavy. Skoky v životě Eltona prezentované pomocí perfektních vizuálních a zvukových montáži koncertů a písniček děj posouvali do nových scén, takže divák během těchto změn neztrácí pozornost.  Shrnuto, líbilo se mi to o něco méně, než Bohemian Rhapsody, i tak ale jeden z nejlepších životopisných filmů, co jsem viděl. Nejsem ale moc velkým fanouškem Eltona Johna, takže nepřesnosti ve filmu nevnímám. 8/10

plakát

Záchrana na zledovatělé silnici (2015) (pořad) 

Podobné jako kanadská verze "Dálnice vedoucí peklem", dokument ze života vyprošťovacích vozů. Detailní náhled do zákulisí odtsraňování nehod, které běžný člověk nemá šanci vidět. Občasné dramatické záběry podbarvené epickou hudbou dodávají na atraktivnosti. Počítačové animace nehod a jejich vyproštění zase na přehlednosti. Nicméně mě osobně by na dané téma stačila poloviční stopáž. 5,5/10

plakát

Romance at the Vineyard (2023) (TV film) 

Přišlo mi, že scénář nebo možná celý film vytvořilo AI. Na romantické filmy moc nekoukám, takže nemám možnost porovnání. Tady ale celá zápletka působila tak uměle, že to bilo do očí, divák přesně odhadne, co bude v následující scéně a charaktery postav jsou neskutečně ploché. 1/10

plakát

Seveřan (2022) 

Mám jen omezené znalosti vikingské kultury a mytologie, takže nedokážu odhadnout nakolik byli kosstýmy a kulisy realistické. Z mého laického pohledu to nicméně působilo věrohodně a realisticky. Zároveň byli vizuály se střídmě využívaným CGI na filmu asi to nejlepší. Také mě nadchl soundtrack obsahující místní folkové nástroje.  Příběh samotný (nevím, zase pouze tipuji), který se stal předlohou pro Shakespaerova Hamleta mi až tolik nepředal. Na jednu stranu oceňuji autentičnost a strohost ve vyprávění, která je v dnešní době spíše vyjímečná. Na druhou stranu na dvouhodinový film s předvídatelnou zápletkou, s absencí humoru a minimem dialogů potřebuje víc na udržení moji pozornosti než zmínky o mytologii, krásné vizuály a nekončící řvaní hlavní postavy. 6/10

plakát

Stíny smrti (2013) (seriál) 

Hodnotit jednotlivé díly nemá moc smysl, protože přestože v každý díl má nové herce, místo i děj a jde v podstatě filmový formát (i dlouhou stopáží), rozdíly jsou podobné, jako když koukáte na velké plato vajec. Na začátku je v místním malém klidné městě vražda. Ideálně ve velmi temném prostředí, která je mytologicky propojená s místem činu. Pak se do vyšetřování pustí ústřední dvojce, muž-žena, z nihž jeden je sem proti své vůli převelen z Paříže a jediné, co ho zajímá je, jak se tam co nejrychleji vrátit. Druhý z dvojce je místní, znalý všech tradic, s osobními vazbami na všechny podezřelé a obět (což samozřejmě vůbec není problém). Ne nutně musí být oba policisté, originálně může být jeden z nich soudce, voják, patoložka, novinář... Tato ústřední dvojce, která si je ze začátku vždy krajně nesympatická, aby nakonec skončila spolu (případně zjistila, že jsou sourozenci) vyšetřuje okolí oběti, aby postupně zjišťovala, že důvod zabít jí měli úplně všichni, protože s polovinou z nich se poprala den před vraždou, polovině ukradla peníze a s polovinou spala.... občas i všechno najednou. Z tohohle zmatku, ve kterém nemáte šanci předvídat vraha nebo zápletku se stává ještě větší zmatek, protože přibývají další vraždy, navazující na tu první (u těch se většinou ukáže, že důvod k nim byl dost nesmyslný). Po 90 minutách už máte hlavu jako balón a v posledních pěti minutách se objeví stopy, které kompletně nahradí dostavadní vyšetřování, bez pochyb označí jednoho náhodného podezřelého, kterého pak policisté zastaví těsně před jeho poslední plánovanou vraždou.  Na bezmyšlenkovité sledování je to pěkné, lokality, kamera, herecké výkony a temné drama. Bohužel naprosto se opakující a děravý scénář, kdy vrah bude bez důvodu kdokoliv a hlavní postavy stejně skončí šťastně spolu, není nic zábavnýho. 5,5/10

plakát

Mikýřova hysteorie českých dějin (2024) (pořad) 

Jak se mi líbí, když si Mikýř dělal srandu z jiných influencerů, tak když si dělá srandu z historie, tak mě to nebaví. Možná je jeho humor jen jednorázový nebo se to nehodí do vzdělávacího formátu, ale z většiny hlášek mi bylo trapně a za komunikaci se vzdělanými hosty jsem se vyloženě styděl. Na druhou stranu aspoň oceňuji, že historické události jsou popsány stručně a výstižně. 3,5/10

plakát

Prázdniny - Ondro a Lily (2020) (epizoda) 

Z toho, co jsem viděl, nejhorší díl. Děti, co vypadají, že se chovají dospěle a dospělí, co se chovají jako děti. Fakt nežeru zápletky, kde dospělí nejsou schopni nic rozhodnout a zařídit a rozhodné děti zvládnou svoje spory rozumně vyřešit a zachrání situaci i za dospělé. Jediná ženská dějová linka byla aspoň trochu vtipná. 2/10

plakát

Za sklem - Epizoda 6 (2019) (epizoda) 

Díl plný deprese. Nedůvěra mezi vyšotřevateli, nedůvěra ve stát a naprosté propojení mafie a státu. 7/10