Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Oblíbené filmy (10)

Obchod na korze

Obchod na korze (1965)

Zpočátku pozvolné tempo se zřetelnými rysy tragikomedie získává postupem času stále hutnější atmosféru a vrcholí strhujícím dramatickým závěrem, který dělá z Obchodu na korze jeden z nejsilnějších filmů, které jsem měl tu možnost zhlédnout, vůbec. Fenomenálnímu výkonu polské herečky Idy Kamińské zdatně sekunduje Jozef Kroner v roli Tona Brtka, smutné postavičky, která vlastně chtěla zůstat stranou. K přesvědčivosti a silnému dojmu z filmu pak přispívají i výborní herci ve vedlejších rolích či tradičně vynikající hudba Zdeňka Lišky. Kdo si však zaslouží snad největší potlesk, je režisérská dvojice Ján Kadár a Elmar Klos, zejména pak prvně jmenovaný, sám Slovák, který se nebál nastavit zrcadlo svému vlastnímu národu, jehož mnozí členové přistoupili v období Slovenského štátu na klerofašistickou rétoriku Tukovy vlády, a kteří se ve jménu boha a národa dopouštěli nesmazatelných krutostí a nelidskostí. Vše výše zmíněné a samozřejmě i spousta dalších aspektů, které ponechávám stranou, dělá z Obchodu na korze ne-li nejlepší, pak určitě jeden z nejlepších protifašistických a de facto i protiválečných snímků všech dob, který k tomu, aby dokázal ukázat prstem a donutil diváka o mnohém přemýšlet, nepotřebuje ani stamilionové rozpočty, ani hektolitry krve.

Hotel Rwanda

Hotel Rwanda (2004)

Není jednodušší věci, než nedělat nic. Film, jehož nesporná kvalita ostře kontrastuje s neutuchajícími problémy černého kontinentu, jejichž patrně nejřvavějším svědectvím byla právě rwandská genocida. O amorálnosti západní civilizace, dávané na odiv zbytku světa takřka každý den, netřeba psát více. Opravdový (nejen)filmový zážitek.

Kmotr

Kmotr (1972)

Strhující sonda do života poválečného amerického podsvětí s famozním Marlonem Brandem v hlavní roli. Přestože má film takřka 3 hodiny, nějaká nuda u něj rozhodně nepadá v úvahu. Naopak, je více než patrné, že spousta scén ještě musela být vystříhána, aby se tvůrci dostali na únosnou délku, což v koutku duše trošku zamrzí. Vývoj některých postav, zejména Michaela, je tak dosti rychlý a tím pádem nemůže být tak dobře prokreslen. To nic nemění na tom, že je Kmotr nesmrtelnou klasikou, které ani těch takřka 40 let, co uběhlo od jejího vzniku, neubralo nic na kráse (včetně některých filmových triků, které už dnes mohou působit poměrně úsměvně).