Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (65)

plakát

Alenka v říši divů (2010) 

Alenku v říši divů a za zrcadlem napsal Lewis Carrol někdy na konci 19. století. Už v té době to byl značně surrealistický počin. O spisovateli se trvdí, že požíval nějaké drogy či co a nebo trpěl jednoduše schizofrenií. Kniha je mylně považovaná za literaturu pro děti, podobný omyl se opakuje například u Malého Prince. Jako surrealistická literatura přelomu 19. a 20. století spadá mi kniha spíše k estetice Jana Švankmajera, surrealisty- animátora, který se Alenkou volně inspiruje ve svých filmech, v Něco z Alenky a ve Žvahlav aneb šatičky slaměného Huberta. Docela vkusně se od estetiky jakéhosi žvatlání o bájném hradu a vorpálném meči nevzdálili ani Monty Pythoni se svým filmem Žvahlav, kde je tento "drak" takový, jakého bych si představovala. Alenka v říši divů byla na českém území přeložena dvakrát. Nejprve Jaroslavem Císařem v roce 1949, odtud také překlad původního Jabberwacky- Žvahlav, z tohoto překladu čerpají často i divadla, viz např. divadlo Husa na provázku se stejnojmenou divadelní hrou. Druhý překlad u nás vznikl v roce 1969 od manželů Skoumalových a v tomto překladu u nás již Alenka opakovaně knižně vyšla. Žvahlav je zde Tlachapoudem (lysperní jezeleni atd.) a jiné. Nezlobte se prosím na mne, ale mám k Alence v říši divů převážně coby ke knize srdeční vztah. Snesu hodně, ale Johanku z Arku, která jezdí na King Kongovi aby se mečovala s Tlachapoudem, kterému uřízne hlavu jako štangli salámu a to celé ještě s dabingem :-))) to ne!

plakát

Ano, šéfe! (2009) (pořad) 

Díky bohu za tento pořad, za toho člověka, za šéfa, byť by to byla reality show.

plakát

Auta (2006) 

.....souhlasím s henrim, co souhlasí s těmi ostatními.

plakát

Bílá královna (2013) (seriál) 

Závěrečné epizody svou rozvláčností a přehnaným pletichařením sráží ty předchozí. Některé postavy vyloženě nesympatické, paradoxně v pokračování White Princess zahrané úplně jiným způsobem. White Queen je velmi slabý seriál ve srovnání s White Princess.

plakát

Bratříčku, kde jsi? (2000) 

Další vězeňské prostředí, drama o živoření v něm? Hrdinové úspěšně utečou jako Monte Christo a nebo se pokusí utéct, pomstí se, možná na ně v závěru čeká provaz. A jestli se nenaplní můj narativní odhad, usnu v polovině filmu? Jaké štěstí, že se můj předsudek nenaplnil a bratřím Coenovým se podařilo najít si cestu k vězeňskému tématu prostřednictvím jiného žánru, než jakého jsme zvykem ve snímcích Vykoupení z věznice Shawshank, Prison Break a nebo Frajer Luke. Bratříčku, kde jsi? v sobě nese muzikálové prostředky, záměrně ochotnické, trochu ušmudlané. Komediální formou je odhalováno i pozadí surového prostředí Ameriky třicátých let. Vliv hnutí Ku- Klux- klanu, nabubřelí politici, kteří parazitují na finanční krizi. Připomněla jsem si tím i film Malý Velký muž, kde se Arthuru Pennovi podařilo vychýlit se z naučených klišé, které jsme si k westernu postupem času připojili. Nemám- li od Bratříčku, kde jsi? čekat násilí, které by umocnila akce kamery a zběsilý střih, dokážu vidět výborně vykreslené charaktery tří hrdinů, jejich naději a víru v „něco svého“ i přes neustálý výsměch osudu. Není to odtažité sledování anonymních postav či záhadného hrdiny- génia, je to sluncem prozářené, smířlivé putování kameramana a režiséra s třemi upachtěnými vězni, míjení se s podivnými figurkami a také s jejich neznámými cíli. Není to křeč a potřeba naplnit schéma dramatu. A není to nuda.

plakát

Brave New World (2020) (seriál) 

Nakonec musím ubrat jednu hvězdičku, po zhruba 4. dílu se absurdita, zajímavý děj a nějaký smysl jednání aktérů úplně vytratil. Následovaly díly plné bezobsažného tlachání a orgií a závěr byl tak nečitelný, že to nejspíš povede k pokračování série, u které nevím co v ní chtějí ještě předvést.

plakát

Bridget Jonesová - S rozumem v koncích (2004) 

Toto pokračování pro mne trpí jakýmsi defektem druhých a dalších dílů těžících pouze z úspěchů prvotiny. Ano, zase vidíme oblíbenou Bridget, pokoušíme se vcítit do jejích problémů a poznat se v nich, trpíme zájmem o pokračování, čili vývin rozehraného romantického osudu. A přitom vlastně pozorujeme film, který nemá se snímkem předešlým příliš společného. Deníková forma se vytratila, inteligentní humor a věrohodnost situací, podoba skutečné realitě je také pryč. Před námi ubýhají minuty nikterak výjimečné, respektive mírně nesmyslné romantické komedie.

plakát

Britský průvodce uměním předvádět se (2011) 

Večer před ranní projekcí filmu seděl vedle nás v kavárně kina čas. Byl to barevně oděný pán v bizarním minikloboučku se svou skupinkou věrných, všichni měli velké odznaky ve tvaru květiny. Ti jsou divní... no jo. A den poté stáli tihle divní před malým sálem a něco si tam říkali. Za chvíli byli představeni na pódiu. Aj. Tak to se mi nepovedlo, to jsem se sekla a neuvědomila si, že jsem si sedla vedle britského Andyho Warhola a nepoznala ho. A přitom on mi prozářil celý den sluncem a snad možná celé Vary. A od teď budu všude chodit a všem říkat. Odpusťte mi, ctěný Andrew, jste úchvatný...