Recenze (308)
Equilibrium (2002)
Equilibrium jede na pomatrixovské cool vlně. Hrdinové jsou oblečeni "cool", dělají "cool" pohyby, do srdcervoucích scén hraje "cool" chorálová muzika osolená smyčci a nakonec všem hrdina nakope prdel velice "cool" způsobem. Zápletka už je méně cool a snaží se hrát na velkou sci-fi, ale je to jenom akčňárna. Za Christiana Balea a Gun-katu dávám za 3.
Luxo junior (1986)
Na to, že je ten film stejně starej jako já, tak je graficky docela na výši...
Pro ptáčky (2000)
Takovýhle kraviny by Pixaru šli dobře...
Samaritánka (2004)
Nápaditý začátek, dynamické stupňování děje v prostřed filmu. No, ale to zakončení... To teda nic moc. Jo, a je tady moc mluvení.
Křik (1963)
Moc pěkné. Takový mix mezi noirem a pohádkou - úžasná vizualita a kamera, až pohádkový přednes monologů hlavních hrdinů, to vše z tohoto snímku dělá jeden z nejlepších z Nové vlny.
Ucho (1970)
V trezoru to nebylo jen tak pro nic za nic. Opravdu mistrně zvládnutá atmosféra strachu, výborné herecké výkony, obzvláště Bohdalky.
Láska a smrt (1975)
Nejlepší gagy a slovní hříčky, dobře vypointované dialogy - můj Woodyho nejoblíbenější film.
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (2003)
Lyrický film, kde dialogy nemají opodstatnění a dějová linka nesojí za řeč. Díkybohu za to. Vedle 3-iron jeden z nejlepších.
Ostrov (2000)
Neuvěřitelná explicitní brutalita, zajímavý námět, neotřelé prostředí. Tohle je prostě Kim Ki-duk.
Čas (2006)
Není to tak hravé, tady byl záměr dotlačit diváka k zamyšlení. Je úžasné, kolik námětů se ve filmu hemží - dal by se rozkouskovat a podle několika motivů natočit snímky jiné, neméně působivé. Kim Ki-duk je však nehází jen tak do větru, ale účelově používá k obrazu svému.