Recenze (119)
Fontána (2006)
něco těsně pod pět hvězd. pro mě je to skoro perfektní, ale něco nepopsatelného tomu k dokonalosti schází. možná je ta rouška tajemství na mě málo průhledná....
Sedm let neštěstí (1921)
scéna se zrcadlem je skutečně geniální!
Glen, nebo Glenda (1953)
tak tady doufám nemusím zdůrazňovat, že je to velké zlo. a natočit takovéhle zlo je umění. pětihvězdičkové....větší zlo jsem zatím neshlédla...
Hranice ovládání (2009)
Jarmuschovi filmy jsou provokace co ne každému sedne. Mě baví, nenudí, přestože úplně nechápu...
Zvuk hluku (2010)
pro mě vrchol Karlovarského festivalu. včetně režisérů, kteří byli naprosto kouzelní :)
Škola života (2009)
v tomhle filmu je hodně moudrosti... ono to bohémství ne vždy je tou nejlepší cestou...
Moderní doba (1936)
hned na úvod bych řekla, že sjetej Charlie je asi nejvtipnější úkaz, co jsem kdy viděla. tenhle film je geniální. místy s nevysloveným přesahem, hluboký, krásně udělaný, perfektně načasovaný, lidský. s jednoduchým humorem, který přitom není prostý. film, který balancuje na hraně pátého patra. Charlie to zvládal i se zavřenejma očima...
Princezna a bojovník (2000)
Franka Potente už musí být z těch filmů celkem omlácená...:)
Potomci lidí (2006)
film tak silný, že se mu dá leccos odpustit. ale neni vlastně co. i přes poměrně složitý děj, nejsou jednotlivé nelogické návaznosti podstatné, alespoň z mého pohledu rozhodně ne. jde o poselství a to je zásadní, nepopiratelné a vyhrocené. a forma překračuje možnosti pěti hvězd. moje poklona A. Cuerónovi, pěkně hluboká...
Ragtime (1981)
první Formanův film co mě skutečně oslovil.