Recenze (325)
Bílá vdova (2000)
U stánku jsem ji koupila bez naděje na zázrak, ale zázrak se konal. Film, který ocení i vaše takřka sedmdesátiletá matka, která pak začne jevit zájem o konopí je prostě fantastická záležitost!
Agent z Hong Kongu (2001)
I když mám radši jiné Jackieho filmy, tenhle potěší, projde a neuškodí. Jackie je samozřejmě brilantní (on to jinak ani neumí).
Jednoruký šermíř 2 (1971)
Tak tento film mě přesvědčil, že nejen kung fu filmy je hongkongský fanatik živ, ale i wuxia pian v podání nádherného tria Chang Cheh-David Chiang-Ti Lung s doplněním Ku Fenga může být veliká paráda. Zvuk vanoucího větru, zakrvácená stébla trávy, bílé botky Davida Chianga, Ti Lung přepůlený podlými zloduchy, uhnillá ruka přibodnutá šavlí ke stromu, vybělená deštěm a větrem, hudba, ze které by měl vypadnout přnejmenším Clint Eastwood a mužné přátelství obsažené v hlubokých pohledech statečných bojovníků spolu se souboji, jejichž japonský charakter doplňují zpomalovačky a ten neustálý šum větru...Pokud člověk vidí něco kultovního, pozná to.10/10
Kung-fu mela (2004)
Mám ráda 70. a 80. léta a myslím, že Stephen Chow je miluje. Fanatici se mají vzájemně podporovat...
Eight Diagram Pole Fighter (1984)
Pietní film pro Fu Shenga, který díky smrtelné autohavárii natáčení nedokončil a těžký pro Lau Kar Leunga, který měl svého žáka nesmírně rád a po jeho smrti už nikoho nechtěl učit bojová umění. Svým způsobem je tenhle film hodně symbolická záležitost a člověk se musí naučit mít ho rád. Ale vzhledem k choreografii klanu Lau a skvělému obsazení to až tak těžké není.
Zan xian sheng yu zhao qian hua (1978)
Děkuji Kitanovi, řekl vlastně všechno a připojuji se k veliké chvále. Obzvlášť mě potěšil Fung Hak On, který tu je za skutečně mistrného padoucha. Mimochodem, Lee Hoi San se Wing Chun také velice věnoval a brilantně je tento styl k vidění také v The Prodigal Son.
Qun long xi feng (1989)
Sammo Hung ani zklamat nedokáže, v Pedicab Driver se vystřídá všechno, kopačky (s Lau Kar Leungem ach ta báseň...), romance, melodrama, střety s padouchy, přátelství, velká slova i komické figurky. Co víc od kung fu studia Golden Harvest čekat? Je to prostě výborná záležitost ve stylovém pojetí.
Rošťák He (1979)
Opět můj oblíbenec Lau Kar Leung a svěřenci jeho stáje, Lau Kar Fai a Wong Yu. Takle kombinace prostě nemůže zklamat, alespoň co se geniálních akčních choreografií týče. Hung Gar rodiny Lau opravdu nepotřebuje dráty a i tak člověku bere dech. Ve scéně trojboje Ho Hsiao-Gordon Liu-Wang Lung Wei dojde k něčemu tak fantastickému, že mě napadá jen termín "kung fu drobnokresba se složitými detaily" a jen tahle scéna vydá za několik filmů. Co kopnutí, to diamant. Idaho to vystihl, tahle kopačka je navíc vtipná, tedy, pokud vás bere čínský humor (několik mých známých se nezasmálo a zíralo na mně v němém úžasu) Z toho plyne, nikdy nepouštějte Lau kar Leunga zavilým intelektuálům a užijte si ho sami! 9/10 Idahovi velká chvála za titulky!!!
Ten, který láme kosti opět bojuje (1979)
Simon Yuen Siu Tien proti Hwangovi Jang Lee za spolupráce Corey Yuena slibuje hodně příjemnou kopačku. I když je to film natočený hodně levně, hvězdy kung fu filmů se v něm vyřádily. Zvlášť skvělý je tu Yen Shi Kwan jako mistr hypochondrického kung fu, který obvykle přespává v rakvi.
Can que (1978)
Omlouvám se MaedhRos, že jsem viděla tenhle film až letos, kdy sbírám všechno s Chen Kuan Taiem. Tohle je skutečná perla od Changa Cheha! Děcko s kovovýma rukama a mstitelé v podání slepec...hluchoněmý...beznohý a idiot(rozkošný Sheng Chiang), to je vážně neuvěřitelné. Když k tomu připočtu Chen Kuan Taie s šedými prameny vlasů jako padoucha, Wang Lung Weie jako padouchaova pohůnka, krásné akrobatické choreografie a skutečně veleprostinký scénář, vyjde mi absolutních pět hvězd pro pět jedů, tentokrát s podtextem pomoci handicapovaným zařadit se do společnosti... :-)