Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (154)

plakát

Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948) 

Wow a prosté wow. Tak vtipné, že to už ani nejde víc. Kde jinde uvidíte všechna svá oblíbená monstra (Frankensteinovo monstrum, Drákulu a Vlkodlaka) a ještě se zasmějete? Mistři mé oblíbené scénky Kdo je na první metě ("Who´s on first"; vy kteří milujete Rainmana, zjistili jste si už, kolik různých verzí této scénky je na Youtube?). Parodie Kdo je nový lídr Číny (Hu is a new leader in China) na toto prostě nemá. Abbott rulez a Costello mu jen nahazuje (je to tak vždycky v komediálních dvojicích, že jeden je vždy nahazovač?). Krásně naivní a retro masky (o tricích se snad ani nedá mluvit), ale dlouhotrvající sranda srovnatelná snad jen s filmy bratří Marxových. Víc takových pokladů světové pokladnice filmu pro naši veřejnost. "Hele a co kdyby se objevila třetí holka, třeba jménem Marie ... vždyť víš, že se říká, že neštěstí chodí ve třech ... to bys pak kamaráda nepotřeboval? ... No máš pravdu. Asi jo. Tak si choď s Marií." :-) Což mě přivádí k myšlence, že v těch 40. letech měli v Americe pěkné holky...

plakát

Adaptace (2002) 

Ač náročný film (musel jsem ho zkouknout nadvakrát), tak je velice krásný (zvláště až mazlivé záběry orchidejí), lidský (zvláště zpočátku nesympatická postava lovce orchidejí) a rozhodně ze scénáristického hlediska velice zajímavý (ostatně jako všechny filmy se scénářem Charlie Kaufmanna). Je to taková zvláštní matrioška o jedné orchideji, lovci který po ní touží, novinářce, která o něm píše do novin a později i román, režisérce která o něm a o ní chce natočit film a scénáristovi, který o tom všem píše scénář. Jednotlivé vrstvy reality a jejího zobrazení se vzájemně překrývají a doplňují, až se mozaika stává kompletní, až trojrozměrná. Zajímavá je i role scénáristova alter ega a bratra, kterého hraje taky Cage, který zatímco se jeho bratr potí při scénáři o orchidejích, jen tak mimochodem a bez větší námahy vytvoří scénář kasovního trháku. Nicholas Cage hraje Charlieho Kaufmanna i jeho alter ego, takže si to Kaufmann vlastně napsal na tělo - títmo faktem však film získává další rovinu, která přesahuje hranice filmového plátna a ztrácí se v nezachycené i nezachytitelné realitě. Bez této skládačky by to byl romantický film o lovci orchidejí, takto se stává obrazem sama sebe...

plakát

Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelní záznam) 

Buďme rádi za to, že Cimrman byl a že je stále kde objevovat jeho nové hry ("Hrom sáhl do police" a "jako blesk z čistého nebe stál u dvěří Hrom"). Skvělá přednáška o počátcích internetu srovnatelná snad jen s vynálezem Cimrmanova disku (zkratka CD je jasná - "Cimrmanův disk", problémy dělá zkratka ROM). Cimrmanův informační telefonní stan napadly viry. Měnší problémy měly s koktavým profesorem Weberem, který se do telefonu vždy hlásil "WéWéWéWeber". Rekonstruovaný vtip ze Švestky ("Vy jste Pulec? Já jsem znal doktora Žábu, nejste vy jeho syn?"). Takže ačkoli vtipy na senilitu a problémy s pamětí se množí (např. univerzální text Jmelí), pořád zůstává dost prostoru pro hrátky s češtinou (Svěrák) i s historií (Smoljak). Takže i když se jedná už o několikrát převařenou kávu, buďme za toto národní bohatství vděčni, protože přijde čas, kdy již nové hry Cimrmana nikdo objevovat nebude...

plakát

Agenti nula nula (2004) 

Úžasná francouzská komedie (hlavně v originále) s hromadou krásných Francouzek.

plakát

Akira (1988) 

Hodně kvalitní animák (ve smyslu anime i animovaného filmu), který už před Cestou do fantasie s minimálním využitím počítačů (i když kdo ví, co měli Japonci v té době za mašiny) dokázal předvádět neuvěřitelné animační finesy. Zvláště ve scénách, kdy všechno vybuchuje, se hýbe snad každý milimetr plátna (resp. obrazovky). Nadchly mě rovněž úžasné světelné čáry za motorkama, chybělo mi trochu té hentai erotiky, která se snad kromě scény znásilnění ve filmu nevyskytuje. Hezká ukázka toho, že moc korumpuje a moc moci škodí. Titulní hrdina se ve filmu sice neobjeví, ale zato se o něm pořád tajemně mluví, takže nás pořád zajímá, co to vlastně bude. Nakonec se tak stává hlavním hrdinou motorkářský gang, kde ušlápnutí si došlápnou na ušlapovatele a ušlapovatelé se ukážou jako kamarádští až přátelští. Postava generála je typicky militantně vojenská a tři prapodivné děti s nadpřirozenými schopnostmi film přijemně oživují svými triky a vtípky (například souboj s obrovskými plyšáky stojí za vidění). Takže kdo má rád motorky, všeničící výbuchy a tajemnou ne/spoutanou energii - toto je film pro vás. Jinak se samozřejmě jedná o jedno z nejlepších anime, a to ještě kultovní, takže by to měl asi vidět každý... Upozornění pro mladší diváky: film je místy docela brutální, takže si připravte svoje mrkací zatmívačky nebo se připravte na nejhorší (zvláště scéna v nemocniční chodbě je docela brutus). Jinak jméno hrdiny Tetsuo je asi v Japonsku obvyklé - viz film Tetsuo. Ale to by mohl říct i Akira Kurosawa...

plakát

And Now... Ladies and Gentlemen (2002) 

Již druhý film Clauda Lelouche, který jsem tento týden viděl. Opět se nejedná o úplný odpad, jak se nám snaží namluvit Mgiel, ačkoli musím přiznat, že Lelouch začíná být pro mě čitelný - romantické románky, hodně jazzového zpěvu, rychlé střihy (někdy možná až moc) a protahovaný konec, kde je na konci snad až příliš vykonstruovaný zvrat (zvláště scéna, kdy Irons je po operaci a pak zjistíme, že není). Vůbec je v tomto filmu hodně snových scén - snad až přeludů. Irons i Patricia Kaas (s nádherným hlasem a stejně impozantním hrudníkem) trpí poruchami paměti (překladatelka tvrdila, že jsou amnestici), což může působit nadneseně, ale něco musí děj sunout dopředu. Plán objet na plachetnici celý svět za 100 dnů mě nadchnul - o to zklamanější jsem byl, když celá cesta skončila po pár chvílích v Maroku. Scény loupeží byly třeskutě vtipné (skvělé převleky i vystupování), stejně jako scéna s Ferrari, kdy je Irons převlečen za hipíka (i s obligátní kytarou). Jednu hvězdičku dávám za úžasný duet Patricie a její černošské přítelkyně, kdy přezpívávají telefonát. Ostatní písně byly občas trochu unylé (a zabírají podstatnou část děje), ale závěrečná Autumn Leaves mě opět vyloudila spokojený úsměv na tváři. Taky se mi líbilo jméno, kterým Irons pojmenoval svou loď - Ladies and Gentlemen (odtud název filmu). Film byl promítán jako pocta Claudii Cardinálové, ta má však ve filmu pouze malou roličku, kde nemá příliš prostoru pro skutečné hraní (jedná se ale přece jen o dámu v letech, tak nebuďme příliš přísní :)). Herecké obsazení bylo slušné - hezcí herci, kteří umí i hrát. Hvězdičku ubírám ve srovnání s Odvahou milovat.

plakát

And Then There Were None (1945) 

Výborné zpracování divadlení hry Agathy Christie A pak tam nezbyl žádný (původně vydané jako novela Deset malých černoušků - Ten Little Niggers). Vynikající herecké výkony, podmanivá hudba a skvělá kamera. Napětí husté tak, že by se dalo krájet. A navíc je celý film ke shlédnutí na Youtube. Remake tohoto filmu z roku 1965 nese název Ten Little Indians. Hlas pana U.N.Owena namluvil Orson Wells.

plakát

Animatrix (2003) 

Naprosto úžasná záležitost. Spojení světa Matrixu s japonskou anime technologií na naprosto dokonalé úrovni. Každý příběh má jiný styl animace i vyprávění, ale žádný z nich nejde pod vysoký standard. Pro milovníky světa Matrixu naprostá nutnost (je zde například vysvětleno, jak došlo ke vzpouře strojů). Můj oblíbený díl je svlékací souboj v 3D a z hlediska animace i běžecký závod. Animačně hezký je i kouzelný dům, z hlediska příběhu pak historie vzpory strojů. Moc se mi nelíbil díl o polidšťování robotů (i když snové animace byly super), možná z toho důvodu, že mi to jde nějak proti základním principům Matrixovského světa - ten je sice schématický, ale je to o tom, že lidi nadužívali stroje a ty se jim pomstili - ovšem happy end ve formě nového zotročení strojů mi přijde přitažený za vlasy :(.

plakát

Armáda temnot (1992) 

Naprosto brutální humor v naprosto brutální komedii s parádním Brucem Campbellem, který přežije snad všechno. Moderní technika v boji s armádou nemrtvých a nečekanými kousky černé magie. Skvělý mix komedie a horroru. Předcházející díly jsem zatím bohužel neviděl.

plakát

At Last the 1948 Show (1967) (seriál) 

Marty Feldman je úžasný, Monty Pythons taky a scénku jsou humorné. Některé byly převzaty i do další produkce Monty Pythons - rozhovor o tom, kdo je více chudý nebo televizní rozhovor, kde moderátor nepustí hosta ke slovu. Amy McDonaldová je sladká ("Všechny jsme roztomilé, ale já jsem nejroztomilejší"). Zlé jazyky tvrdí, že Amy si myslela, že to je její show a ostatní scénky jsou jaksi navíc :)