Recenze (124)
Láska (2012)
Trpký, veľmi silný film o láske a vzťahoch, ktorý vo mne vyvolal mnohé protichodné emócie.
Bůh masakru (2011)
Síce zasadené v extrémnych podmienkach a (podla mňa) situácii, ktorá nie je reálna, aj tak je to nádherne a mimoriadne vtipne spracovaná téma politickej korektnosti...
Jeden den (2011)
Kniha ma absolútne dojala, bohužiaľ film až tak nie. Obávam sa ale, že preniesť atribúty tejto knihy do filmu je nemožné, z jednej hlavnej príčiny: chýbajú tu dve ďalšie hlavné postavy, totiž myšlienky Dextera a Em, ktoré knihe dodávali jedinečnú atmosféru.
Klukanda (2011)
Podla mňa veľmi náročný motív na nakrútenie filmu. Je to však zvládnuté aj vďaka hereckému výkonu mladej Zoé Héran.
Nemoc třetí moci (2011)
Sonda do stavu slovenského súdnictva, kde sa prezentujú tri úrovne: sudcovia, ktorí súčasnú situáciu (podla dokumentu, niekoľkých sudcov, novinárov a mnohých ďalších neprijateľnú) vytvárajú; sudcovia, ktorí proti nej aktívne namietajú a sudcovia, ktorí ju ignorujú, resp. sú ticho. Mne osobne to zároveň pripadala aj sonda do slovenskej spoločnosti. Viac-menej sa Slováci dajú rozdeliť do obdobných troch skupín.
Balada o smutné trumpetě (2010)
Strasna masakra, ktoru od typickeho becka deli len zobrazenie Francovho rezimu ako jednu z idey filmu.
Cizinec (2010)
Johnny Depp a Angelina Jolie, človek by povedal, že to bude super. Bohužiaľ podpriemer, jednak kvôli slabej zápletke, na druhej strane asi najhorší výkon od Johnny Deppa. Škoda...
Čekání na Supermana (2010)
Veľmi zaujímavý pohľad do amerického predvysokoškolského edukačného systému. Myslím si, že v Európe si americké školstvo idealizujeme a tento dokument nás môže vrátiť späť na zem. Je tam síce kopec nejasností a nevysvetlených vecí (napr. podľa čoho merajú "proficiency in math" atd.), ale napriek tomu nadpriemerný film.
Gang de Qin (2010)
Miestami zdĺhavé a so špecifickým zmyslom pre humor. Najviac ma však dostali ruské "vypaľovačky" v soundtracku :)
Chuligáni (2010)
Téma podobná ako v Klass, avšak tu sa to viac orientuje na život po škole a na ústredného predstaviteľa (nie na triedu ako celok). Najviac ma zaujalo škótske prostredie s (pre mňa) nezrozumiteľnou angličtinou :).