Reklama

Reklama

Bůh masakru

  • Francie Carnage (více)
Trailer 2

Zachary a Ethan jsou spolužáci, kteří se nepohodnou v parku, a Zachary Ethana uhodí klackem do obličeje. Vyrazí mu dva zuby, poškodí nerv v zubu a způsobí nemalou bolest. Ethanovi rodiče Penelope a Michael se snaží situaci vyřešit se Zacharyovými rodiči Nancy a Alanem jako rozumní lidé. Pozvou je tedy k sobě, aby si o všem v klidu promluvili. Zpočátku se zdá, že jejich záměr vyřešit vše smírně, je skvělý. Netrvá to dlouho, a Nancy s Alanem, velmi zaměstnaným právníkem, se chystají k odchodu. Dvakrát se pokusí o odchod, dvakrát se vrátí zpět, protože diskuze stále pokračuje. Drobné, ale velmi bolestivé poznámky na obou stranách postupně vygradují v hádku. Kdo je vlastně za incident zodpovědný? Zachary, který tak krutým způsobem uhodil Ethana, nebo naopak Ethan, který nechtěl Zacharyho vzít do party a obvinil ho z toho, že je práskač? Oba manželské páry pochopitelně straní svým synům. Všem leze na nervy Alanovo neustálé telefonování s kolegou a Michaelovi zase pořád volá jeho matka, i přes upozornění, že mají návštěvu, a Michaelův slib, že jí zavolá později. Telefonáty vedou k tomu, že páry jsou stále nervóznější a nervóznější a postupně odkrývají svá pravá já... (TV Prima)

(více)

Videa (13)

Trailer 2

Recenze (886)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Výborný herecký výkony, sem tam podařená hláška, ke konci už jsem se párkrát i zasmála (hlavně u Kate Winslet a jejích návalů), ale jinak prostě taková obyčejná konverzačka, která nabývá na síle právě díky obsazení a když si ho člověk odmyslí, tak to zas takovej zázrak není... Ale jo, stopáž je perfektně zvolená, nestačila jsem se do konce nudit, ale zas tak třeskutě zábavné, abych měla nutkání k opakovanému shlédnutí to není. Ikdyž pořád o mnoho lepší, než podobně laděný (konverzační drama, jehož hlavním tématem jsou trhliny v lidech a manželství), ale extrémně nudný Revolutionary Road. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Celkom zábavná konverzačka, ktorá potvrdzuje, že chytanie za slovíčka obvykle prináša viac problémov ako úžitku. Skvelé herecké obsadenie, z ktorého nad všetkých vyniká Waltz, to sa však dalo čakať :). Štyria herci tak v jednom byte vyvolali Boha masakru a roztočili z inak pokojnej inteligentnej konverzácie kolotoč hádok a absurdít. :) Zdalo sa mi to však predčasne ukončené, neurčité, chcelo to väčšiu trpezlivosť a ešte nejaký záverečný nápad. Inak spokojnosť. 70/100 ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

To, čeho jsem se bál nejvíc, totiž divadelní statičnost látky, se nakonec stává největším pozitivem, neboť Polanski s nemožností pohybu v prostoru pracuje po řemeslné stránce precizním způsobem, kdy člověk přesně ví, kdo kde je, kdo na koho reaguje a kdo se proč a jak tváří, jednoduše díky bezchybné práci s osami a přeostřovačkami, v nichž se mění klidně i tři velikosti záběrů. Winsletová a Waltz výrazně přehrávají Reillyho a Fosterovou, to ale může být otázka osobních priorit a postoje vůči názorům jednotlivých postav. Na každý pád fascinující věc a nádherná psychologická studie frašky... ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Takže najprv napíšem že som vôbec nevedel o čo pôjde a po 15 minútach som si hovoril, kedy sa už sakra z toho bytu dostanú preč. Výber hercov, z ktorých každý má u seba už oskarovú sošku, sa vcelku vydaril. U mňa jednoznačne najviac vyčnieva nad ostatnými Waltz, ktorý každú repliku podáva s gráciou a s charizmou sebe vlastnou. Jeho smiech a predovšetkým ,,Excuse me” ma zakaždým dostali. Carnage je príjemná konverzačná komédia, ktorá baví od začiatku do konca. Tento film je dôkazom, že herecké výkony, chytré dialógy, jeden byt a Roman Polanski dokážu vytvoriť výborne vygradovanú komédiu, pri ktorej nebudete mať stále výbuchy smiechu, ale celý film zhliadnete s úsmevom na tvári. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Můj Kokoschka!“ Polanski již filmy jako Hnus, Nájemník nebo Smrt a dívka předvedl, že do bodu, kdy jsme připraveni na cokoli a současně netušíme, co čekat, dokáže napětí vystupňovat i s jedním pokojem a pár herci. Bůh masakru je vystavěn z vypointovaných scének, ale zároveň průběžně pilně pracuje na absolutní dekonstrukci civilizace (čím, společně s určitou prostorovou uzavřeností, připomíná temnějšího Anděla zkázy). ___ Čtveřice dostatečně rozdílných, ale toutéž společenskou přetvářkou nakažených lidských individuí postupně zapomíná na základy slušného vychování i na to, do které sociální skupiny přísluší. Ztrácejí nervy, zábrany i kontrolu nad svými těly, řízenými zakódovanou agresí a pudy (chrochtavý smích, zautomatizovaná reakce na zvonění telefonu). ___ Oproti původnímu plánu (klidný dialog dozdobený tulipány z Holandska), jehož nedodržení nejvíce zasáhne akurátní Penelope, před sebou se zdrcující upřímností začínají obnažovat vlastní prohřešky a charakterové nedostatky. Lpění na majetku (mobil, kabelka, doutníky, láhev skotské, knihy o umění) je přitom jenom taková drobnůstka pro rozehřátí. ___ Neschopnost čelit nepříjemnostem, jež ze svých životů raději – jako nebohého křečka – rovnou odstraňují, se obrací proti nim. Nesledujeme jenom selhání jednotlivců, co chvíli zmateně přejímajících jinou roli (muž/žena, partner, rodič), ale celé komunity. Teprve postupným zbořením civilizačních zdí, jež kolem sebe všichni stavíme, se lze od sobeckého řešení osobních problémů vrátit k potlačenému kolektivnímu (ne)vědomí. Začlenit se zpátky do tlupy, kterou jsme dobrovolně opustili a o jejíž ostatní členy projevujeme zájem jenom naoko. Minimálně sebe-objevitelským návratem k divošské podstatě (na kterou upozorňují bubny v úvodním a závěrečném hudebním podkresu) by setkání, jehož následky jsou nám moudře utajeny, mohlo být pro účastníky přínosné. ___ Za komedií, vystupňovanou perfektně načasovanými vtipy na dosah nervového kolapsu všech zúčastněných, se skrývá hořká, takřka antropologická studie člověčí nespokojenosti a neschopnosti onu nespokojenost vykopnout ze dveří. (Jejich veřejně odhalená nešťastnost přitom vychází „pouze“ z upřímného pojmenování skutečného stavu.) Třeba vcelku banálním přijetím zodpovědnosti za výchovu. Také řešení cizích, třeba i velmi vzdálených problémů (Dárfúr) nenabízí žádané vykoupení, nýbrž jen dalším únik od podstaty věci. Na což správně upozorní Alan, kterému absolutní lhostejnost k pomíjivým rodičovsko-vztahovým ptákovinám umožňuje nejstřízlivější pohled na celou frašku (druhou věcí je, že jeho práce může být v důsledku ještě pomíjivější). ___ Waltzova přesná gesta a krev do varu uvádějící zdůrazňování slov s konfliktním potenciálem, doplněná ležérností, s jakou si z bytu Longstreetových udělá pracovnu (resp. kavárnu s barem), z něj pro mne učinila hlavní hvězdu představení. Výborný je také „I don’t think anything“ John C. Reilly, jehož Michael, člověk vcelku prostý, zatížený ponejvíce nedořešeným oidipovským komplexem, coby první ztratí chuť hrát si na přetvařovanou. Pozadu nezůstávají ani dámy, věrohodně hysterické a zároveň povznesené nad chlapské poměřování sil. ___ Zrcadlo nejenže ve filmu slouží k optickému zvětšení prostoru a současně nás, stejně jako rozmístění postav v záběru, informuje o aktuálním rozložení bojových sil, zrcadlem je i film samotný (ano, hezky nastaveným). Pokud do něj budete ochotni slabých osmdesát minut hledět a nad viděným přemýšlet, třeba vás to pro začátek přiměje neodbýt otázku „Jak se máš?“ stejnou odpovědí jako obvykle. Jo, idealismus. Léčím se. Pozorováním lidí. Apendix: Vzniknout později, dal by se Bůh masakru chápat také jako politicky nekorektní odpověď na Děti moje, film uhýbající před pravdou s takovým nasazením, že kdyby v něm došlo k sexu, jeho provozovatelé se i při tomto odhození civilizačních masek zřejmě budou modlit (další z Alanových trefných poznámek). 90% Zajímavé komentáře: POMO, SarumanKo, ScarPoul, Triple H, MrPierc () (méně) (více)

Galerie (145)

Zajímavosti (26)

  • Kate Winslet (Nancy Cowan) sa ušla najťažšia scéna - opilecky vykrikovať a vzápätí sa povracať. Našťastie si to mohla dokonale nacvičiť na intenzívnych skúškach, čo považuje za skutočný luxus. Vyjadrila sa, že keď bola scéna hotová, dosť jej odľahlo, podľa nej nie je totiž nič horšie ako zlé ožranské predstavenie. (krasomama)
  • Přestože se snímek odehrává v Brooklynu, režisér jej musel natočit v Paříži, protože „americká půda pro něj byla ještě pořád příliš horká“. Filmování probíhalo půl roku po propuštění z domácího vězení ve Švýcarsku, kde byl v září 2009 zatčen kvůli pohlavnímu styku s nezletilou dívkou v roce 1977 v USA. K činu se tehdy přiznal, ale před koncem soudu ze země utekl (DivX)

Související novinky

Polanski holduje masochismu

Polanski holduje masochismu

21.09.2012

Roman Polanski a erotická černá komedie? To zní jako něco, co by mohlo fungovat. A to není narážka na jeho soukromý život, ale na jeden z jeho nejlepších filmů – Hořký měsíc. To sice nebyla komedie,… (více)

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

07.07.2012

Volné seskupení čtyř jednosálových artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 12. do 18. července tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších… (více)

Jodie Foster chce natočit sci-fi thriller

Jodie Foster chce natočit sci-fi thriller

23.03.2011

Zní to jako podivné spojení, ale už hrála v sci-fi i v thrilleru (nemusím snad připomínat ten nejslavnější), teď to jen zkombinovat. „Samozřejmě, nebude to o souboji s nějakým monstrem či ďábelským… (více)

Reklama

Reklama