Ve 14. století se Robert Bruce zmocní skotského trůnu a vede houževnaté povstání ve snaze vymanit se z nadvlády Anglie a získat zpátky nezávislost země. (Netflix)

Recenze (410)

Cervenak

Ale mňamky-mňamky! Pardon, chcel som povedať: "Douglaaaas, aye?!" Už pri úvodnej štvrťhodinke natočenej na jeden záber, v rámci ktorej sa odohrá psychologické východisko pre celý film, veľmi solídny šermiarsky súboj a kráľ odpáli jebu byzantského ohňa z fakt obrovského (ale že obrovského!) katapultu, som vedel, že bude dobre. A bolo. Viac ako dôstojné spin-off / pokračovanie Statočného srdca, ktoré síce nemá jeho ikonickú silu, ale v niektorých veciach ho dokonca predčí - najmä čo sa týka historickej vernosti, výpravnosti, kostýmov, dekorácií a zbraní. Vďaka bravúrnej réžii a geniálnej kamere získate dojem širokého a pritom rušného priestoru plného hradov, davov a rojov horiacich šípov. Celkom tu mizne ten televízny dojem "pár ľudí pred jednou kulisou a modrým plátnom". Vychutnajte si nádherné Škótsko, ale poďte aj do Londýna, aha, tá krkavcom ozobávaná hlava na kole nad mostom, to je slovutný William Wallace! Stredovek tu dokonale ožíva vo všetkých scénach, ale najmä, ako inak, v tých bojových. Mozočky a črevká sa valia v mohutných záplavách a ak máte slabosť pre kone, vôbec to nepozerajte. Všetko sú to triky, samozrejme, ale veľmi presvedčivé, takže keď celá anglická jazda zahučí do priekopy so zastrúhanými kolmi, zaplačete a možno aj zagrckáte. Dobre, nie je to úplná krasojazda, Chris Pine je trochu trtko (hrá to veľmi dobre, ale tá postava je proste trtko, niečo ako Orlando Bloom v Kráľovstve nebeskom - sympaťák, ale nasledoval by ho maximálne smrad z onucí, nie celý národ) a hudba je bežná "celtic relax music", akú si kliknete na YouTube. Gradácia k záverečnej bitke tiež nefunguje úplne na jednotku, zimomriavky sa pri zahrievacom prejave vodcu nedostavia (to až pri tých koníkoch). Stále je to však parádny historický film s klasickým "odbojovým" príbehom, skvostným vizuálom a oceánmi krvi. Na plátne by to bola nepochybne ohromná žranica. ()

Psema

Režisér nedoceněné sci-fi Perfect Sense a oscarového neo-westernu Za každou cenu, David Mackenzie, je zpátky! A opět má s sebou naprosto božího Chrise Pinea, který zas a znovu dokazuje, že je ho na kapitána Jamese T. Kirka vážně škoda. Tentokrát se převtělil do role Roberta Bruce, středověkého skotského odbojáře, který se kvůli skotské koruně nebál vraždit, sjednotil národ a ukázal Anglii, že odkaz Williama Wallace ze Statečného srdce není zapomenut. Outlaw King, který bude celosvětově uveden 9. února na Netflixu, Wallace krátce ukáže a definitivně tak sebe sama zacementuje jako jakýsi spin-off oscarového hitu Mela Gibsona. Spin-off, který si však zaslouží plnou pozornost, protože David Mackenzie režijně neskutečně válí a řemeslně, tematicky i herecky doluje z látky o střetu Skotů a Angličanů maximum. Bitvy jsou neuvěřitelně naturalistické a brutální. Mackenzie rád vrhá diváka do zmatku bitvy při zachování jasné kontinuity a smysluplnosti scény. V zápalu bitev a zakrvácených mečů se však neztrácí ani humanistické poselství, vztahy mezi postavami a hlavně emoce, kterých má film na rozdávání. A komu nepadne sanice při úvodní jednozáběrovce a neuroní slzu při poslední scéně, ten nenávidí filmy! ()

tron

„Súcit nie je slabosť.“ Na Statočnom srdci som bol ako 14-ročný s mamou v kine a som rád, že som sa po 23. rokoch dočkal pokračovania, hoci by som vzhľadom na koniec „jednotky“ logicky nikdy vznik sequelu neočakával. Nuž ale stalo sa. Statočné srdce vynikalo charizmatickým hlavným hrdinom, vskutku ukážkovou zostavou príšerných záporných kreatúr, krásnymi škótsko-anglickými exteriérmi a interiérmi a brutálnymi masovými bitkami. No a „dvojka“ je v podstate... to isté. Ale s tým, že Chris Pine mi pripadal sympatickejší a uveriteľnejší, Gibsonovi som proste 30-ročného škótskeho týpka neveril. Pine hrá na druhej strane oveľa umiernenejšiu postavu (v Statočnom srdci ho stelesnil Angus Macfadyen), ale paradoxne možno aj preto sa mi jeho rozvážny prístup páčil viac, než divošský Gibsonov. A dočkáte sa najlepšieho Gibsonovho camea v jeho kariére. ()

pepo

Vynikajuci Tv film. A mozno je aj dobre, ze to neslo do kin. Citit totiz, ze moj oblubenec David Mackenzie (3 jeho filmy milujem) je stale este iba festivalovy reziser a velkofilmovu vizualitu a pracu s emociami nema tak premakanu ako napr. Gibson a hlavne Ridley. Pri domacej projekcii teda neposobi chudobne a celu tuto sviznu, drsnu a posobivu jazdu som si dokazal velmi uzit. Jedina skoda nevyraznej hudby. Postavy ma bavili vsetky do jedneho, pribeh je dostatocne nosny a atmofera funguje vo svojej spinavosti vyborne. Chybaju mi podobne filmy. Silnych 8/10 ()

Trajektt

Konečně jsem dočkal snímku ve kterém nejsou naši spoluobčané z Afriky a agresivně naladěné feministky bojující za svá práva tím, že se nacpou do každého filmu i když se to tam vyloženě nehodí. Naposled jsem to viděl v hrané pohádce s názvem Popelka (2015), kde hrál pěkně vypasený černoch nejbližšího pobočníka budoucího krále. To se asi musel Charles Perrault obracet v hrobě po zhlédnutí jeho pohádky. Po pravdě řečeno je to takový fenomén poslední doby, dávat lidi do jistých dějových sekvencí ve filmovém žánru, kam se to vysloveně nehodí. Pro příklad uvedu, černoši ve vesmíru v šedesátých letech a další bláboly, které vyloženě bijí do očí. V tomto snímku se podíváme do nehostinné větrem ošlehlé skotské vysočiny, kde místní obyvatelé bojují o svou nezávislost proti nenasytným anglánům včele s anglickým králem Eduardem I a posléze jeho trubkoidním synem Eduardem II, který byl rovněž prvním králem, jehož nazývali princem z Walesu. I když si většina diváků pamatuje Roberta the Bruce jako muže, který zradil Williama Wallace  ve filmu Statečné srdce (1995), tak pro to neexistují žádné důkazy. Jak to dopadlo s národním hrdinou za nezávislost Skotska se dozvíme v tomto filmu a společně se zde můžeme podívat na fascinující přírodu a reálné herecké výkony. Tento snímek je převážně chlapská záležitost a proto v ní můžeme vidět spoustu nádherných soubojů a bitev ve kterých si milovníci filmové krve jistě přijdou na své. Za Skotsko a za heslo Chlapi sobě dávám zasloužených 80%. ()

Zajímavosti (13)

• První verze fillmu měla přibližně 4 hodiny. (freelex)
  • Edward, Princ z Walesu (pozdější Edward II.) se ve skutečnosti bitvy u Loudoun Hill vůbec nezúčastnil. (KM Phoenix)