Reklama

Reklama

Aisha je vychovatelka bez dokladů, která pracuje pro bohatou rodinu v New Yorku. Připravuje se na příjezd syna, kterého nechala doma v západní Africe, když do jejího života vtrhnou temné síly, jež ohrožují americký sen, který si pro pracně vybudovala. (Prime Video)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

maddy 

všechny recenze uživatele

Nikyatu Jusu pravdepodobne čerpala vzor od Jordana Peela a chcela by natočiť podobný elevated horror ako Get Out, prípadne Us, avšak nato pobrala pramálo talentu. V Nanny totiž vôbec nefunguje to prepojenie sociálnej drámy o černochoch, tentoraz afrických migrantoch v USA a ich ťažkom údele vykonávať neraz podhodnotenú fyzickú prácu pre bohatých bielych Američanov, a hororu s mysterióznymi prvkami. Tá kvázi spirituálno-hororová linka (schválne píšem kvázi, pretože vrchol hororu tu predstavujú snové scény ako titulnej postave prší do spálne alebo sa topí v bazéne) totiž vôbec nijako nedopĺňa hlavný príbeh, ktorý zase obmieľa iba tisíc krát počuté, bez jedinej inovácie a ešte sa aj v závere dopracuje k zbytočnému sentimentálnemu koncu, ktorý by mal v divákovi asi vzbudiť nejaké emócie, ale až trestuhodne nefunguje rovnako ako zvyšok filmu. A čo potom s drámou, kde si vaše sympatie nezíska ani jedna postava a s hororom, ktorý nemá ani kúsok napätia, tobôž by vyvolal aspoň kúsok strachu. No nič, len to hodnotiť zúfalo nízko. CELKOVO: 2/10 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Horor ani thriller to nie je. A ten mysteriózny prvok tu bol úplne zbytočný, až nezmyselný. Film je skôr pokusom o ukážku, aké ťažké je pre černochov z Afriky, teda Afroafričanov, zohnať si prácu resp. že nemajú rovnosť príležitostí a dostávajú sa do podradnej roly. Čiže má plniť istú agitku, ale ani s tou to nejako nepreháňa. Tak mi to príde, že zo stanovených cieľov nesplnil nič. Ani žáner netrafil, ani agitku nedotiahol a dal tam nadprirodzené veci, ktoré nesúviseli vôbec s ničím. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Aisha začne pracovat jako chůva pro bohatou rodinu aby si vydělala peníze a mohla zařídit příjezd syna který zůstal v Africe. Pak se jí začnou zdát divné sny (třeba že jí prší do pokoje) a pak je konec. Celou dobu sem čekal, kdy nastoupí ona hororová linka a začnou se dít věci a ono nenastoupilo vůbec nic a nic zásadního se nestalo (a nebo to bylo tak umně skryté, že sem si toho nevšiml). Upřímně nevím co bylo hlavním záměrem tvůrců, nicméně výsledek nefunguje ani jako horor, ani jako sociální drama o těžkém životě přistěhovalců - jakýchkoliv, kdekoliv. Je to jen 110 minut nudy, ve které se zabíjí talent jinak velmi dobrých Michelle Monaghan a Anne Diop...20% ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Po prisťahovaní zo Senegalu si Aisha nájde prácu u zámožnej rodiny v New Yorku. Stará sa o ich maloletú dcéru, s ktorou sa stále viac zbližuje. Jej najväčším snom je to, aby do New Yorku priviedla aj svojho syna, ale ešte netuší, že pôjde o cestu plnú utrpenia. - Konečne posledný tohtoročný ''hororový'' projekt od BlumHousu, ktorým Jason Blum a spol. ukončia svoj najhorší rok v histórii. Bolo to jedno sklamanie za druhým, pretože namiesto desivých hororov sa rozhodli tvoriť filmy plné woke balastu, z ktorých dva skončili na ČSFD v čiernej farbe, čo sa predtým stalo len 2x vo viac ako desaťročnej histórii (Mockingbird a The Gallows Act II). Preto ma, myslím že viac než oprávnene, desí plánované spojenie Bluma s Jamesom Wanom, ktorý je pre mňa stelesnením tvorcovskej slobody. Bol by som radšej, keby obe spoločnosti kúpil Elon, pretože ten vie ako sa robia poriadky. A vlastne ešte k Nanny. Tá za moc nestála. Hlavná hrdinka je síce velmi talentovaná a sympatická, ale zjavne čakala pečené holuby do huby. A tak život skrátka nefunguje. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Mezi přehnaně pozitivními americkými a přehnaně negativními tuzemskými ohlasy dává smysl najít kompromis. Pokud se totiž oprostíme od ideologicky vyhrocených pohledů, výsledkem je pouze velmi průměrný film, z něhož občas probleskuje potenciál, většinu času však pouze stupňuje očekávání, jimž následně nedokáže dostát. Zdařilou práci kameramanky Riny Yang, jež dokáže přicházet s nečekanými úhly a kompozicemi, totiž zastiňuje režijní nezkušenost a scenáristická nejistota Jusu, která se utápí v nejasné symbolice a nedotaženosti prezentovaných sdělení. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama