Reklama

Reklama

Domobrana aneb vezměme spravedlnost do vlastních rukou, občané! Až příliš aktuální se po letech jeví francouzský thriller z roku 1979 režiséra Alaina Jessuy Psi. Malé městečko zajaté ve svých maloměstských poměrech, kde život i lékařská praxe by mohla plynou v poklidu každodennosti a přátelství. Ale lékař Henri Ferret zjišťuje, že nejčastějším zraněním je psí kousnutí. Po brutáním napadení mladé ženy si i další občané začínají pořizovat psy na svou obranu a cvičí je k útokům na lidi. Mění se atmosféra v městečku, mění se i lidé, každý cizinec je podezřelý a vlastně vinen, každý, kdo nejde „s námi“, je nepřítel. (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

choze 

všechny recenze uživatele

Zajímavý thriller o braní spravedlnosti do vlastních rukou, které se zvrhlo. Obyvatelé francouzského maloměsta se rozhodnou řešit zvýšenou kriminalitu v obci kontroverzním způsobem - pořizováním si bojových psů od místního chovatele (Depardieu). Ne každému se ale toto řešení líbí a společnost se tak záhy rozdělí na "pejskaře" a "antipejskaře" a škodolibé střety mezi oběma skupinami eskalují, až se zacyklí do bludného kruhu násilí, kdy každý odmítá ustoupit, protože "on si nezačal". Příběh je podaný značně zkratkovitou formou a s výjimkou trochy sugestivní africké hudby na začátku (úvodní podtitulkové záběry městečka mají díky ní luxusně znepokojivou atmosféru) a na konci filmu se obejde bez hudebního podkresu. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film o městě, kde bují kriminalita a místní se rozhodli čelit jí pomocí psů. Téměř každý má vlčáka od charismatického cvičitele Gérarda Depardieu, který je i vůdčí osobou ve městě a snaží se jej proměnit v jakousi minidiktaturu. To vše sledujeme očima nově příchozího doktora, který se snaží situaci porozumět. Mě na tom zaujalo to město. Byly to takové zvláštní špičaté novostavby a kolem spousta zeleně. Mělo to osobitý genius loci. Co se frakcí ve městě týče, tak ani jedna nebyla sympatická, ale víc jsem stranil pejskařské domobraně, než vandalům a pervertovi. Zvláštní atmosféra filmu se dost těžko popisuje, i díky zkratkovitému vyprávění, kde spousta věcí je spíše jen naznačena, ale doporučuji mu dát šanci, už jen díky půvabu Nicole Calfan. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Tuze zvláštní a vlastně i tuze zajímavý snímek, jejž jsem objevil v nabídce Netflixu. Považuji jej i za poměrně nadčasový svým tématem a pokládá otázky, na něž bych nedokázal odpovědět i při nejlepším vědomí a svědomí. Francouzská kinematografie mě opět potěšila, přesto se nedivím, že Psi nejsou zabarveni červeně, věřím, že diváky dokáže rozdělit. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dnes už pomerne naivne pôsobiaci film, ktorý ale v záverečnej dvadsaťminútovke dokázal pripraviť celkom prekvapivé vyústenie udalostí a všetkých dejových línií. Problém sú ľudia, nie psi, tie sú len zbraňou v ich rukách. To je myšlienka, ktorá je nám pre istotu aj explicitne naservírovaná, keby sme náhodou nepochopili. Alebo aspoň doboví diváci a asi aj preto nie sú Psi tak nadčasovým filmom, akým byť mohli. Gérard Depardieu mi so svojou mustážou a frajerským výrazom pripomenul Pavla Zedníčka. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Jedna z plošin Deleuzovy filosofie se jmenuje "Stávání se zvířetem". Film Alaina Jessuy označený lakonicky "Psi", přestože je o lidech, je pro toto dobrým příkladem. Nechci to rozvádět jen dorbný poukaz: Mladá žena, která kastrovala násilníka zuby svého psa, byla sama oním kastrujícím psem. Pan Morel (Gérard Depardieu) svoji přeměnu v psa absolvoval jako první a vytýčil schůdnoou cestu i pro ostatní... Film skutečně trpí nedotaženou režií. Ani začlenění "Senegalců" nebylo koherentní, přestože bylo účelné. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama