Režie:
Albert HospodářskýScénář:
Albert HospodářskýKamera:
Tomáš UhlíkHudba:
Jan TomášHrají:
Vincent Hospodářský, Milan Mikulčík, Zdeňka Petrová, Václav Kopelec, Ivana Uhlířová, Tereza Dočkalová, Marta Bačíková, Anežka Kalivodová, Marta Vítů (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Ve světě ohroženém slunečním úlomkem letícím k Zemi uvízne osmnáctiletý chlapec cestou na chalupu v neznámém městě. Série bizarních dobrodružství ho donutí postavit se svým největším strachům – smíření se s realitou vykloubeného světa, se sebou samým a se svým otcem. (Artcam Films)
Videa (1)
Recenze (54)
Česko / Slovenské novodobé filmové scéně zrovna neholduju. Tenhle projekt mě ale zaujal a vkládal jsem do něho velký naděje. Z výsledku mám ale rozpačitý dojmy. Nápad není špatnej a jsou tu i určitý náznaky, že Albert Hospodářský nějakou filmovou budoucnost určitě má. Ještě je ale na čem pracovat a co zlepšovat. Zpracování filmu je hodně kostrbatý. Připadalo mi jako by to vedro vlezlo všem postavám na mozek. Tady se snad(až na ženskou která se Vincka zastala u autobusáka) nechoval nikdo normálně. Nevím jestli to tak bylo záměrně ale za mě film a chování lidí naprosto mimo realitu. Ač bych moc rád dal filmu lepší hodnocení nemůžu jít výš jak na 2hvězdy... Horká voda mrzne rychleji než studená. Stejně tak vaše uspěchaná civilizace zanikne rychleji než ty předešlé... ()
Na tuhle sračku fakt dal český stát peníze to je hodně smutné zjištění. Na Zem letí úlomek slunce a nějaký chlápek jde navštívit svého kamaráda někam na party. Po cestě vlakem narazí na babku co za ni mluví počítač a káže o apokalypse a o tom, že tenhle svět končí a ona není jeho součástí a strojvedoucí zapomene kde má zastavit tak ho vyhodí jinde. Překvapivě to nikomu nevadí nechce finanční kompenzaci a všichni jsou v klidu přisedne si k němu ženská a chce s ním spát jelikož má prý macatého ptáka on , ale nechce a jde dále. Jde do hospody kde si za cca 5 minut nabije vybitý mobil a narazí na dva asi homosexuály co se tam objímají a líbají pak narazí na několik chlápků co mlátí nějakého chlápka okřikne je a oni chtějí zmlátit ho. Přesuneme se k dvěma holkám co jdou někam do garáže dělat svlékání po internetu vezmou si taxík a narazí na toho co ho honili ten je zmlácený jedna ho trochu ošetří a pak si to s ním rozdá a vyhodí ho na ulici on si koupí lístek na autobus , ale řidič ho odmítne vzít , protože je zmlácený tak se tam začnou hádat a tak teda jede. Začne si zpívat nějakou raperskou sračku řidiče to nasere a vyhodí ho na další stanici jde do nějakého obchodu koupí si pivo a ženská mu dá jen tak tričko zadarmo a pak si myslí, že je to její syn později ji trkne , že to není on a on odchází narazí na ženskou s děckem ta ho vezme a chce , aby řídil on souhlasí tak kousek jede a vysedne . On dojde na tu party půjčí si mobil zavolá si otce na odvoz a máme konec. Nic tu nedává smysl herecké výkony jsou nulové vypadá to jak kdyby kásting probíhal na E55 a o ději taky škoda mluvit.5 procent za ty šaty té ženské co se s nim vyspala ()
Tohle nebylo brutální vedro, ale brutální WTF, český film na pomezí amatérského filmu, který tím dadaistickým stylem, dialogy a nelogičností navázání scén strašně přípomíná pseudouměleckou ultrašílenost Žáby bez jazyka (2020) s Pleslem. Jedna hvězda za námět a tvůrčí odvahu, jinak bych dal odpad i za tu obsesi tvůrců s přisprotlými výrazy ... "kůlnička kundička, kůlnička kundička, kůlnička kundička " Celkem trapárna i na předpubertální autory. ()
Punkově laděný debut, který nedokáže naplnit ambice které si předsevzal. Asi první věc co překvapí tak je ne příliš nápaditá forma, díky které i vážněji míněné momenty vyznívají nechtěně směšně. Celé panoptikum postaviček působí jako zjednodušená ublížená karikatura našeho světa, čemuž nepomáhají hodně nevyvážené herecké výkony, zvláště pak v případě postav, které jsou generačně starší než protagonista. Konflikty působí vykonstruovaně. Celému skoro bezcílnému putování chybí hlubší poselství než "lidé jsou vykloubená pudově založená zvířata, áááno." ()
Brutální vedro vzbuzuje možná tak brutální zívnutí. Experiment je to sic nadmíru zajímavý, zejména s ohledem na otázku, jak se český tvůrce - debutant Albert Hospodářský vypořádá s tématem ne menším než je samotný konec světa. Ale výsledek je nejenže trucovitě nedivácký a zauzlující se sám do sebe, do své pseudogeniality, ale také extrémně vyumělkovaný. Hlavní hrdina je nesympatický od první chvíle, protlouká se nebetyčně světem, jediné co se o něm dozvíme je, že pociťuje vyprahlost fyzickou i duševní. Prázdnota je vůbec pro Brutální vedro příznačná (viz. dialogy, totální statika a absence výrazu). Vše je inscenované jen jako. Náhodou někdo někam jede, náhodou někdo někoho mlátí. Ano, to vše by se dalo svést na pravidla existencialismu, kde se bezcílné bloudění a nahodilost stávají normou, avšak např. Camusovo Cizinec funguje i bez toho, aniž by ho autor musel po vydání čtenářům interpretovat či doplňovat. Vidím tu pouze drolící se organickou bytost, jež se zmítá v krajině ničeho, a u níž v dobrém smyslu slova zaujme možná tak úvodní masturbační okénko. Jestli tohle má být ten slibovaný progres českého filmu, s nímž se mladí tvůrci tak rádi před novináři chvástají, pak to jde celé pěkně do... Chválu si nicméně zaslouží hudební složka, která alespoň nepříjemně zarezonuje v uších. To je však první a taky poslední dotyk, jaký Brutální vedro na diváky přenese. Škoda. Slabých 50% a to ještě zohledňuji, že jde o debut. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (1)
- Scénář filmu byl oceněn v soutěži FILMOVÉ NADACE v roce 2020. (NADACE)
Reklama