Reklama

Reklama

Jsou světla, která nevidíme

(seriál)
  • USA All The Light We Cannot See
Trailer 4

VOD (1)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Minisérie, natočená podle románu oceněného Pulitzerovou cenou, sleduje příběh Marie-Laure, slepé francouzské dívky a jejího otce Daniela LeBlanca, kteří prchají z Němci okupované Paříže ve snaze uchránit vzácný diamant. Marie-Laure a Daniel jsou pronásledovaní krutým gestapákem, který se snaží získat kámen pro své vlastní sobecké cíle. Oba najdou útočiště v St. Malo, kde se usadí u samotářského strýce, jenž v rámci odboje vysílá tajné rozhlasové vysílání. V tomto kdysi idylickém přímořském městě se však Marie-Laure střetává se spřízněnou duší Wernerem, geniálním teenagerem, kterého Hitlerův režim naverboval, aby sledoval ilegální vysílání. Spolu s Marie-Laure sdílí tajné pouto a její víru v lidskost a naději v neúprosné době. (Netflix)

(více)

Videa (2)

Trailer 4

Recenze (61)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Těžká nuda. Příběh bohužel není true story, takže není důvod jej opěvovat, 4 díly jsou roztahané až hrůza a celé se to neskutečně vleče. Seriál o čtyřech postavách, jakoby nikdo jiný snad ani neexistoval, akce doslova žádná, celou dobu se jen mluví a po dvou slabých rozjezdových dílech se na stejně nudné notě jelo až do konce. Těžká bída. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Aria Mia Loberti u vysílačky spojenců a Louis Hofmann (nar. 1997) u německé vysílačky, který by ji měl vypátrat, ale místo toho ji rád poslouchá a do toho exkluzivní záporák Lars Eidinger ( kterýho žeru od Babylon Berlín a Perské lekce (2020) ), který hledá nějaký diamant. Námět s dávkou naivity, ale zato s výpravou alá velkofilm, kdy i ta nejposlednější rekvizita z bombardovaného francouzského městečka je autentická a jako celek to je vyloženě pěkná podívaná. Druhá světová v soft balení místama jak rodinný film, ale technicky velmi kvalitní, v dobrém tempu, zaujalo. ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

[75%] Docela solidní 4 dílná minisérie z období 2.světové války. Toto téma je možná už přespříliš využité, ale zde to funguje celkem dobře. Třetí díl je trochu nudný, jinak si nemám na co stěžovat. Sice to milostné propojení německého vojáky a té slepé dívky bylo ve finále trochu méně uvěřitelné, tak i přesto se mi to líbilo a neměl jsem větších výhrad. Technická stránka je solidní, o akci to ale není. Herecké obsazení je na tom výborně, krom ústředních dvou postav mě nejvíc asi zaujal Hugh Laurie. Uteklo mi to rychle, dal jsem to v podstatě naráz ... ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Nenazvať film dráma, historický a vojnový by bol prvý krok k tomu, aby divák na konci nezostal oklamaný. Zaradiť ho k filmom ako „Charlieho továreň na čokoládu“ by u diváka mohlo vyvolať blahosklonný povzdych – ach, rozprávka. Nechať postavy prehovoriť ich vlastným jazykom by bol druhý krok k úspechu. Takto je to nerovný súboj mozgových buniek – vidíte Francúza a Nemca baviť sa spolu po anglicky a hlava vám to neberie. Lars Eidinger by si mohol najbližšie zahrať Jokera (nesympatické postavy sú prehnane nesympatické a ostatní sú milé babičky a deduškovia na prehnane podfarbenom pozadí). Viac už si prosím nerobte srandu z bojov počas druhej svetovej vojny, tvorcovia! Aj keď samotný príbeh mohol byť dojímavý, film ho zvrzal. Diamant bol prvkom úplne navyše (ak mal dodať príchuť exotických dobrodružných filmov, tu sa stal príťažou scenáru – a presne tak aj skončil). ()

Warhorr 

všechny recenze uživatele

Seriálová adaptace celosvětového úspěšného bestselleru. Tohle se mi fakt těžce hodnotí. Já knihu nečetl, ale už teď si dokážu představit, jak čtenář a fanoušek knihy musí prskat, protože jsem hodně prskal i já. Jak říkám, nečetl jsem, nechci srovnávat, jen můj dojem. Nejprve k charakterům postav. Je jich tu hned několik a u každé by jí seriál mohl klidně věnovat celou jednu epizodu. Tohle je ten největší problém, s kterým jsem zápasil po celou dobu. Werner v sirotčinci, jak poprvé ovládá rádio, škola, armáda a jeho působení na východní frontě a následně ve Francii. Jeho sestra a její vztah k němu, její strádání. To všechno tady je, jenže je to tak šíleně a kurevsky uspěchaný, narychlo slepený, splácaný dohromady s několika nedotaženými věcmi a otázkami. Něco trvá jen pár minut, něco jen pár vteřin a někde jsou jen pouhopouhé záblesky. Marie-Laure, její boj se slepotou, její dospívání a přizpůsobení se novému místu, učení se jak se pohybovat ve městě dle modelu svého otce. Její strýček a jeho působení v odboji či v zákopové válce za WWI a taktéž teta a její účast v odboji společně s ostatními anebo vysílání tajného profesora za rádiem. Co nacista von Rumpel a jeho touha získat diamant ? Jak se o tom dozvěděl, co má vlastně za nemoc ? Opět, úplně stejný problém. A co ten pracovník v muzeu, nebo šlapka ? A ten konec, to tak jako vážně mělo skončit ? Ty čtyři díly jsou prostě strašně málo, abych si tu mohl vytvořit k postavám nějaký vztah a mohl se ponořit víc do hloubky celého příběhu, kde bych poznal všechny jeho nejlepší části. Mělo to být delší, rozvinutější, klidně na deset dílů nebo dvě řady, to je fuk. Za tu dobu to nedokáže člověka emočně vyždímat, protože na to prostě není čas. A jelikož se jedná o adaptaci, tady podle mě trochu ubližuje celkově poskládání děje. Ok, v knize to tak třeba je, netuším,  ale nestavěl bych půlku minisérie na flasbacích ( pokud teda netočíte zrovna The Lost ). I tohle může být dost možná kámen úrazu. A musím i trochu naznačit vztah Marie-Laure k Wernerovi. Celou věčnost čekáme na propojení a to hlavní mezi oběma se stane v rozmezí 15 minut před koncem ? To je prostě fakt úlet a působí to ve finále až moc divně. Abych se konečně přesunul k tomu lepšímu, tak musím začít herečkou Loberti. Asi mě tak za srdce nechytla její postava, jako spíš herečka samotná. Nejen, že je krásna, já vlastně vůbec nevěděl, že ona je ve skutečnosti opravdu slepá, takže tady nemůže být o věrohodnosti vůbec řeč a klobouk dolů před Levym, že ukázal koule a obsadil tam člověka, jenž trpí tímhle postižením. Loberti se s tím vypořádala na jedničku. Vůbec byste neřekli, že tuhle roli hraje slepý člověk. Navíc její první herecká role. Budu při nominaci na Emmy držet palce. Stejně mě tak potěšil i Hugh Laurie, kterého mám v hlavě s nálepkou Dr. House anebo jen nějakých přiblblých komedií. Tenhle člověk vážně nepatří do starého železa a ta role mu sedla jako prdel na hrnec. Vyzdvihnout je třeba i Larse Eidingera a jeho roli nácka, který prahne po diamantu. Ač se zdá, že to bude prototyp tupého a vyhýbavého důstojníka z Hollywoodu, tak tady nikdy nevíte, koho zrovna trefí svým Waltherem do hlavy a jeho drsnost občas nezná mezí. Další velké plus je hudba. To, co stvořil známý a věhlasný mistr Newton-Howard je prostě něco překrásného. Už jen když jsem viděl a slyšel intro, tak se mi pomalu hnaly do očí slzy. Letošní nejlepší seriálová hudba ! Nesmím zapomenout ani na kostýmy a hlavně, úchvatný vizuál a lokace pro natáčení. Měl jsem vážně pocit, jako bych byl vtažen do Francie 40.let a proplétal se francouzskými uličkami a městečky ( i když, jasně, natáčelo se i v Budapešti ). Tady si dali všichni záležet. Jak to shrnout na konec ? Seriál s velice povedeným castingem, užasnou hudbou, vizuálem a historickým nádechem, kterému však škodí retrospektivní vyprávění s žalostně rozvinutými charaktery všech postav. Chvílemi na tři hvězdy, někdy zase na pět, pořád se to tak ve mně nějak bije a v budoucnu možná zkouknu znovu a přehodnotím. Momentálně udělám kompromis kde budou 4/5 spíše s odřenýma ušima. () (méně) (více)

Galerie (220)

Zajímavosti (7)

  • Mladý německý voják Werner (Lucas Herzog) nosí uniformu rotného/šikovatele (unterfeldwebel) wehrmachtu, přesto je po celou dobu oslovován hodností desátník. (SsgtJira)
  • Pro hlavní ženskou roli nevidomé Marie-Laure tvůrci hledali herečku, která bude doopravdy nevidomá nebo slabozraká. Po celosvětovém castingu roli získala Aria Mia Loberti, která je kvůli genetickému onemocnění nevidomá od narození. Při natáčení v Budapešti ji doprovázel její služební pes. (Jolinar)
  • Aria Mia Loberti sa pre Vanity Fair vyjadrila, že mnoho ľudí malo skreslenú predstavu o tom, ako sa slepý človek pohybuje. S nevidiacimi ľuďmi majú vo filmovom priemysle málo skúseností, preto niektorých zaskočilo, ako málo je z jej pohybov a prejavu evidentné, že je slepá. Hovorila tiež o tom, že by nebola rada, aby ju definovala jej slepota. Doslova hovorí: "Nenávidím túto nálepku. Som herec a chcem, aby každý, kto príde po mne, bol akceptovaný ako herec.." (lemonova)

Reklama

Reklama