Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (990)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Povedená akční sci-fi se slušnou porcí komedie. Z akčních filmů a komedií už jsem sice tak nějak vyrostla, žádný z herců navíc nepatří mezi mé oblíbence a přece jsem se u "Demolition Mana" dobře pobavila a zasmála nejen jako šestnáctileté děcko, ale i jako dospělá, cynická bytost. Pravda, poprvé to bylo o něco lepší:-). 71% ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Stallonova akčná tvorba deväťdesiatych rokov ma aj napriek jej popularite moc nebaví, pre mňa je to jeden priemerný film vedľa druhého, ale Demolition man je výnimka. Ponúka jednu z najoriginálnejších a vlastne aj najzaujímavejších zápletiek celého žánru, dvaja drsní muži na opačných stranách zákona zo starého nekompromisného sveta, ktorí zvádzajú svoju vlastnú vojnu aj v tom novom, prakticky zbavenom násilia, ale nielen neho. A tak film okrem štandardnej akčnej línie ponúka práve aj spoznávanie tohto nového systému, pričom si na tom dali tvorcovia skutočne záležať a tak je tu nespočet skvelých nápadov a situácií, čo sa postará aj o dostatok humoru. Ale predsa len ma trochu mrzí, že film si svoju nastavenú úroveň neudrží a v druhej polovici sa to už začne postupne zhoršovať a finále ma už prakticky vôbec nebaví. Ale aj v druhej polovici sa stále nájde dostatok zaujímavého a tak sa to dá bez problémov dopozerať. Veľkým plusom je samozrejme aj obsadenie, perfektné hlavné duo Sylvester Stallone a Wesley Snipes, ktorý takéhoto psychopata hrá vynikajúco a tak vždy, keď dostane priestor ho aj naplno využije, k tomu výborné zloženie policajného zboru, hlavne sympatická Sandra Bullock, nebavil ma vlastne jedine zakladateľ celého tohto systému so svojim pomocníkom a nanešťastie neskoršie práve oni dostanú viac priestoru. Po akčnej stránke to tiež nie je zlé, ale predsa len by som čakal trochu viac. Film celkovo pôsobí dosť ambiciózne a práve preto ma prekvapuje, že jeho akčná zložka pôsobí dosť komorne a aj celkom obyčajne. Dobre sa pozerá hlavne na súboje, na čom má hlavnú zásluhu Snipes so svojim bojovým umením, ale väčšina prestreliek za moc nestojí a aj tá jedna naháňačka je skôr sklamaním. No určite chválim celú sekvenciu v múzeu, ktorú mám z celého filmu najradšej, ale vydaril sa aj úvod s vysadením, no toto mohlo byť podstatne dlhšie, Stallone sa tu mohol postarať aj o viac protivníkov. Ale aj tak sa na akciu pozerá pomerne dobre, teda s výnimkou finále, ktoré mi už prišlo, ako z nejakého braku. Takže celkovo by to určite chcelo lepšiu akciu a čiastočne zmeniť druhú polovicu, ale kvôli skvelej zápletke, dvom akčným ikonám a množstve vtipných nápadov je to pre mňa klasika, pri ktorej sa vždy dobre zabavím. 79% ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Akcni komedie mam rad a Demolition man se radi asi mezi 20 nejlepsich. Sly je jako vzdy dost brutalni a Wesley jako zaporak zajimavy, spise jsem fandim jemu, ty xichty co predvadel jsou nezapomenutelne. Ale abych jen nechvalil, filmu nechybi ani trapnejsi sceny a teatralnost. Ale stale velice povedeny snimek ve svem zanru. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

John Spartan! Tak tebe sem poslali, aby si mi připálil prdýlku? Tak už je to tady právě se má pomatená a mnohoznačná CSFD alter ego verze slavně propracovala ke komentáři s pořadovým číslem 3000! Když jsem nedávno uvažoval který film poctím touto výsadou a náhodou jsem z údivem shledal, že nemám okomentovanou tuhle starou klasiku, tak to byla jasná volba. Každopádně tenhle film je dokonalou ukázkou toho jak dát dohromady kompetentní mix akce a humoru a ještě to šmrncnout scífkem Steloun a Snipesák se nahánějí v úžasné budoucnosti, bez násilí, cíg, chlastu, šoustání a sprostých slov (uff do takový budoucnosti bych se teda nechtěl probudit) a přitom demolují všechno kolem sebe a ještě při tom cedí přes zuby neskutečný hlášky. Tyhle poctivý oldscholový kousky budu prostě milovat navěky a v tý další tisícovce komentářů si určitě zase s chutí rád zapíčuju, jak už to dneska nefunguje a nedělá se to jako dřív, ale já už se asi nepředělám. Takže buď dobrý Wocasoslave1? Buďte v prdeli!!! 90% ()

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • V době vzniku filmu pronikly na veřejnost kvalitní (tj. nikoli paparazziovské) snímky z natáčení scény, v níž je John Spartan zmražen. Sylvester Stallone na nich byl zachycen zcela nahý, tedy i od pasu dolů. Herec vyjádřil svou rozmrzelost, zlí jazykové ovšem spekulovali, že fotografie vypustil na veřejnost sám... (NIRO)
  • Nápisy na zdech v "muzeu násilí" jsou provedeny stejným fontem, který byl použit v PC hře "Diablo" z roku 1996. (fcapab)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno