Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva rozdílní podnikatelé – inovátor Mike Lazaridis (Jay Baruchel) a obchodník Jim Balsillie (Glen Howerton) – spojili své síly v podniku, který se za více než deset let stal celosvětovým hitem. Přístroj, který jeden z nich vynalezl a druhý prodával, byl BlackBerry, návykový mobilní telefon, který změnil způsob, jakým svět pracoval, hrál si a komunikoval. Ale současně s tím, jak BlackBerry stoupal k novým vrcholům, začal se ztrácet uprostřed války smartphonů, nerozhodnosti managementu, která nakonec vedla k rozpadu jednoho z nejúspěšnějších podniků v dějinách businessu. (mac000)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (30)

Blackhand47 

všechny recenze uživatele

Vzestup a pád telefonu Blackberry, o kterém dnešní mladá generace již zřejmě ani netuší. Podobně jako velikáni typu Google nebo Microsoft začínali v "garáži" a vypracovali se na společnosti, která ovládala většinu trhu. Začátek filmu je takový nudnější a já si říkal, že parta mimoňů bez emocí to nemůže utáhnout, ale pak přichází cholerik Jim a vzniká nám tu nesourodá chemie, která ukazuje, že byznys potřebuje obě strany mince: tiché introverty, kteří to vybudují a hlasité hovado, které to prodá. V rámci žánru životopisných filmů nejde o nic převratného, dá se to srovnat s filmy o Stevu Jobsovi (který má i zde malou, ale pro děj důležitou roli) nebo Zakladatelem o McDonnaldu. Schéma vyprávění je víceméně podobné a pokud vás zajímá svět techniky a byznysu, určitě by vás to mohlo oslovit. Hodnocení: 75 % ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

"They call them Crackberries." Film Matta Johnsona (Nirvanna The Band, Operation Avalanche) o mobilu z Kanady, který jste možná měli před iPhonem. Očekávejte spíše komedii s odkazy na Doom a další nerdoviny natočeno skoro dokumentárním stylem než drama ve stylu Fincherovy The Social Network. Sledujeme 3 těžká období v životě společnosti Blackberry, přetržky v konferenčních místnostech a slovní bitky mezi nerdy a korporátními žraloky. High risk, high reward anebo Hard fail. Skvělá maličkost s bílým šumem z Číny. Těším se na Jonhnsonův nový film, kterým by měla být filmová adaptace Nirvanna The Band The Show a měl by se točit už tohle léto. Čistě kanadský tvůrce, jehož filmy se zaslouží vyhlížet. ()

Reklama

borec999 

všechny recenze uživatele

Ďalšia vcelku podarená adaptácia skutočného príbehu. Nie tak kvalitne a zručne natočená ako Tetris, nie s tak bizarnou témou ako Pinball a nie tak mainstreamová (resp. natočená s menším rozpočtom a ambíciami) ako Air. Herci sú až na Glenna Howertona priemerní a natočené to nie je bohvieako. Hlavnou doménou je príbeh, ktorý však aj napriek slabšej technickej stránke dokáže udržať pozornosť a u mňa osobne tomu tak bolo ani nie v prvej polke (začiatky, rozkvet, vznik 2 Co-CEO, úspech) ale najmä v druhej polke, kde sa ukázala odvrátená strana úspechu Applu (absolútne rozbitie konkurencie) a tiež ako krehké je i multimiliónové podnikanie, ak je vedené bandou arogantných, nafúkaných debilov, ktorí časom stratili kontakt s realitou a dobou. Pôvodne som chcel v hodnotení zaokrúhliť na slabšie 4*, no s odstupom času musím uznať, že v konkurencii spomínaných filmov ťahá Blackberry jednoznačne za najkratší koniec a preto nakoniec 1* uberám. PS: skrátenie o 10-20 minút by rozhodne neuškodilo. 65% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

"Co je to ten Doom?" "Hrál jste někdy Wolfensteina?" Pokud Vás při podobných hláškách šimrá, může se Vám BlackBerry líbit. V poslední době se s podobnými životopisnými filmy roztrhl pytel ale netroufám si tvrdit, jestli vznik telefonu BlackBerry, (který měl hlavní úspěch v USA a v ČR si moc fanoušků nenašel) je dostatečně nosné téma pro celovečerní film. Není to špatné, je to slušně natočené i zahrané, ale ne dostatečně zajímavé. 50% ()

AnanAss 

všechny recenze uživatele

Velké překvápko a pohodová podívaná, na základě skutečných událostí, o partě kámošů, kteří se v devadesátých letech - v době kdy zatím nejen mládež honila ocas hada (Nokia 6110) nebo chytala banány (Sony CMD-J6) - rozhodli do mobilů vložit internet. S podnikáním však nemají žádné zkušenosti a potřebují někoho, kdo je i jejich byznys pořádně nakopne a přenese to mezi lidi. Parádně natočený životopis, s nabušeným soundtrackem a zatraceně příjemným komediálním podtónem (představení sekretářky, sestavování prototypů), je sice povětšinu času o přátelství, touze být pořád mladistvým a místo práce se bavit. A také o pocitu k nezaplacení, když člověk může ještě mačkat dotyková tlačítka. Později však přichází tvrdé rány od konkurence Ajfónu a nepochopení, proč vůbec někdo potřebuje telefon bez klávesnice. No, potvrzuje se zde, že když chce člověk něčeho dosáhnout, musí také něco obětovat… a čím ta oběť bude bolestivější, tím bude člověk úspěšnější. Z nedávné retro trojice podobných snímků (kostičky, kuličky, botičky) je zde vidět, že rozpočet příliš štědrý nebyl a vypadá to více televizně než výše zmiňované… ale to není vůbec na škodu, protože ten oldskůl vizuál, tomu náramně sluší a hlavně to tvůrci umí šikovně maskovat. Celé mi to přišlo natočené takovým stylem Kanclu, který při sledování dodával pocit autentičnosti. Herecky také není co vytknout a hlavní trio je správně obsazené – jak Jay Baruchel s blonďatým přelivem (v roli tichošlápka, kterého to postupně semlívá), tak samotný režisér jako jeho nejlepší kámoš a spoluvlastník, který chrlí filmové hlášky jako na běžícím pásu a střídá jedno boží tričko za druhým, a především nabroušený podnikatel Glenn Howerton, hozený mezi bandu géniů, kteří by nejraději pařili hry a dál si v práci pořádali filmové projekce. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■ ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Carl Yankowski, ktorého stvárnil Cary Elwes, zomrel 13. mája 2023, len deň po uvedení filmu v Kanade. (Arsenal83)
  • Napriek tomu, že ide o jeden z mála kanadských filmov, ktorý sa v Kanade dočkal tak širokého uvedenia (viac ako 200 kín), stal sa tam kasovým prepadákom. (Arsenal83)
  • Rozšírená, serializovaná verzia filmu sa vysielala ako trojdielna miniséria v televízii CBC na jeseň 2023 s použitím záberov, ktoré neboli zahrnuté do kín. (Arsenal83)

Reklama

Reklama