Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (226)

plakát

Šerifská hvězda (1957) 

Z westernů mě sice více baví špinavější a syrovější italská škola, ale i tyto staré černobílé americké snímky z Divokého západu mají něco do sebe. Zvlášť ještě když v nich hraje charismatický lovec lidí Henry Fonda, který se zjeví v zapadlém městečku a pod svá ochranná křídla si vezme, ještě ne totálně psycho, Anthonyho Perkinse v roli mladého šerifa a uvidí se, zdali dovede udělat z cucáka mazáka. Závěrečná třetina, kde se pořádá hon na padouchy a jejich vylákání z jeskyně, má spád… stejně jako finální duel s místním tyranem. Docela jsem si tuto podívanou užil a občas není od věci se vrátit do doby, kdy byl chlap ostatním k smíchu, když si v hospodě objednal pivo místo whisky. A matky klidně nechaly své malé dítě přespávat samotné vedle cizince, kterého zrovna poznaly. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Vincent musí zemřít (2023) 

Vincent je kancelářská krysa, která prožívá klasické pracovní dny, jako téměř každý druhý. Ráno jede na kole do práce, kde se snaží oslnit nadřízené a ztrapnit podřízené… a stážisté i účetní se ho snaží zabít. Těchto útoků však postupně přibývá i mimo pracoviště a proto se rozhodne přijít tomuto novodobému fenoménu na kloub. Z černé komedie se brzy dostáváme k psychickému rozkladu člověka a ke kritice společnosti, ve které by nebylo od věci občas se odříznout od sociálních sítí a věnovat se jeden druhému, případně sám sobě (ehm, to vyznělo divně). Námět a jeho provedení je vydařené (z poslední doby jsem si několikrát vzpomněl na Cageova Chlapíka ze snu), vyústění už sice tolik ne, avšak i tak nejde o nic, co by mě štvalo a ten „hepyjend“ mi zde sedl. Stejně jako docela komorní atmosféra… i když pár výjevů z nastalé apokalypsy dostaneme. Ale hlavně se vyvrací tvrzení o tom, jak je důležité udržovat oční kontakt. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

Anakonda (1997) 

Tanečnice Lopez, v jedné ze svých prvních hlavních rolí, jako členka štábu dokumentaristů, kteří se vydávají na cestu džunglí za snahou nafilmovat domorodé kmeny. Místo toho však narazí na vyšinutého Půlnočního kovboje a svádí boj o holý život s přerostlou amazonskou hadicí. Absolutně neškodná dobrodružná podívaná z exotického prostředí, i když se většinu doby nedostaneme z polorozpadlé kocábky, kde dominuje gumový syčící plaz, který je sice při útoku dost počítačový, ale i tak dokáže své oběti pěkně potrápit… a potrávit. Trošku škoda nižší věkové přístupnosti, díky které si praskání kostí smrtelníků užijeme pouze v té zvukové formě, a absence nějakého většího fyzického výkonu Ledové Kostky. I tak ale na zabití jednoho propršeného podvečera… proč ne. ■ AnanAss‘s Score: 5/10 ■

plakát

Bez slitování (1977) 

Pod synopsí „Válečný veterán se po sedmi letech v zajetí vrací domů, přijde o svou rodinu i ruku a vydává se na cestu pomsty“ jsem nakonec dostal úplně jiný film, než bych čekal. Což není nutně na škodu a místo béčkového akčňáku se v první třetině rozjíždí drama o vyrovnání s odcizením rodiny, následuje road movie s atmosférou Bonnie a Clydea, aby se v závěru přešlo do módu Taxikáře… však kdo je taky podepsán pod scénářem, že. Rozumím Tarantinovu nadšení nad danou látkou, kdy chlápek s hákem místo ruky nemusí nutně kuchat pouze středoškoláky. Ale po celou dobu jsem uvažoval nad tím, jak by to asi natočil sám Sam Peckinpah. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Bob Marley: One Love (2024) 

Neměl bych s tím žádný problém, kdyby se to místo klasického životopisu, snažilo zobrazit politické nepokoje a poukázat na to, že válka je vůl. Nevadilo by mi ani, kdyby se to zabíralo natáčením přelomového alba a věcí okolo něj, případně plánováním velkého tour na stmelování komunity. Co mi ale vadí je to, že tyto věci se zde načnou, ale jejich vyústění je takové nijaké. Jako nenáročná jednohubka, která vypadá pěkně (možná až zbytečně „uhlazeně“), dobře se poslouchá a ukáže nám střípky ze života jamajského Boba, je to fajn. Jako pocta velkému umělci už to ale drhne a zcela jistě by si tato ikona, jehož záliba v muzice a marihuaně je nesporná, zasloužila lepší zpracování. Příznivcům rastafariánského hnutí, reggae muziky, nejrozmanitějších dredových výstřelků na hlavě a čerstvě smotlých brček bych raději doporučil tento skvělý dokument. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Opilí láskou (2002) 

Tomuhle filmu jsem se docela dost dlouho vyhýbal… a byla to sakra velká chyba. Už jen úvod, ve kterém hlavní postava úřaduje z garáže, opodál se vyseká auto a maskovaní týpci vyloží na ulici piáno, dává tušit, že nepůjde o obyčejnou podívanou. Adam Sandler jako samotář, který je utlačován svými sedmi sestrami (scénka na rodinné oslavě a její následné ukončení je parádní) a zcela jistě to v hlavě nemá úplně v pořádku, potkává svou spřízněnou duši a je jen na něm, zdali si ji nenechá upláchnout. Originální romance, odzbrojující gagy, špetka Coenů, modrý oblek z výprodeje, nerozbitné záchodové zvony a lety zdarma díky spoustě pudinku. Krásný případ vydařeného „divnofilmu“, kdy se v žádném případě nedá odhadnout, co bude následovat dál. A v co všechno může vyústit nevinný telefonát na erotickou linku. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■

plakát

King Kong vs. Godzilla (1962) 

Když se ze zimního spánku (a ne moc kvalitního zamražení) probere legendární monstrum, je nutno proti němu nasadit pokud možno podobný kalibr a z hluboké džungle je potřeba dopravit neméně známou opici. Polovinu stopáže se toho moc neděje… i když komické šamanské rituály domorodců a opíjení primáta také stojí za to. Ale to hlavní přichází při střetu ikonických nestvůr, kdy spolu přerostlý opičák a ozářená ještěrka svádí nelítostný boj, dovádí na svahu, válejí se po vyprahlé planině, hází po sobě papundeklové kameny a likvidují polovinu Japonska, které bylo pořízeno v modelářských potřebách. Dobrá komedie, špičkové využití modelů hraček, plastových vojáčků i komparzistů navlečených do strašlivých gumových obleků a ideální kombinace k lahvi vína. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■

plakát

Pes a jeho kamarád Robot (2023) 

Kultivovaného ratlíka již nebaví trávit dny hraním videoher o samotě ve svém útulném kutlochu, proto využije teleshoppingové reklamy a pořídí si robotího kámoše, s kterým si konečně začne užívat života. Zlom nastane, když se mezi sebou odcizí a nadejde čas na záchranu. Moc příjemný příběh o přátelství až za hrob mezi čoklíkem a plecháčem i óda na pouliční umění v jednom balení. Pro mě je to mnohem dojemnější a sympatičtější než kdejaké oscarové drama. Jednoduchá kartonová animace, která tomu náramně sluší, občasné vychytávky v obraze (boření čtvrté stěny) a sem tam zajímavý zvrat (skauti v člunu). To vše bez jediného slova… respektive bez jediného štěknutí. A protivná ústřední melodie, která se postupně stává více a více snesitelnou. ■ AnanAss‘s Score: 7/10 ■

plakát

Muž, který nebyl (2001) 

Ed je obyčejný chlápek, co toho moc nenamluví a život spíš jen tak přežívá. Odbývá si svůj den v práci holiče a na večer se vrací k manželce, od které se žádného uznání nedočká. Proto, když se naskytne příležitost ke změně, neváhá ani na okamžik. Rozbíhá tím sled ponurých událostí a do žití se mu dostávají podvody, vydírání a možná i něco horšího. Coeni tentokráte vysadili barvy a svým povedeným scénářem dají vzpomenout na noirovky… a špetku v zápletce si později vypůjčili také tvůrci druhé řady Farga. Úspěšně jim sekunduje Billy Bob Thornton v roli prostého smrtelníka, kterému se postupně hroutí vše, na co sáhne. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■

plakát

Hard Boiled (1992) 

Akční klasika hongkongského mistra zběsilé akce, od kterého spousta režisérů čerpá dodnes. Bez něj bychom například těžko dostali geniální barovou scénu v Desperadovi. Nekonečné zásobníky, spousta mrtvých, efektivní zpomalovačky, po celou dobu hrající džezík, explozivní hodinové finále v nemocničních prostorách a párátko, co z pusy nevypadne ani při divokých přestřelkách… plus chlapáctví, které je mnohdy za hranou obyčejného přátelství. Zdali snímek drží prvenství v počtu odprásknutých komparzistů to netuším. Zcela jistě se ale může pyšnit prvenstvím zachráněných novorozenců na jeden film. ■ AnanAss‘s Score: 10/10 ■