Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

vidím tři základní nedostatky, tím prvním je to, že nejlepší píseň přijde v podstatě na začátku filmu (nehledě na to, že geniální verze v předělávce od Nightwish je pod mojí kůží zažraná opravdu dosti a pořád jsem musel porovnávat rozdílnost), druhou pak je absence něčeho, co jsem si výrazně pamatoval z obrazu, žádná scéna mě po vizuální stránce neuchvátila. Třetí a největší mínus je pak Gerart Butler, který dle mého tupého soudu nedosahuje kvalit kterými by měl Fantom Opery oplývat (obzvláště hlasově je na tom nedobře, navíc postrádá charisma tvora z temnot, bytosti ze stínů, které musí být Fantomou přirozenou součástí) ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky, Emmy Rossum. Pro ni mám vážně velkou slabost, její oči a strhující hořkosladké podání Fiony někdy až na dřeň v Shameless mě ohromuje konstatně. Role Christiny sahá do jejích hereckých začátků. Bavil jsem se i vizáží vlasatého Patricka Wilsona a netradiční rolí Gerarda Butlera. Za plný počet bych jednoznačně hodnotil ústřední písníčku, resp. její melodii, již miluju v podání Sary Brightman a Antonia Banderase. Potýkal jsem se však s jedním zásadním aspektem - nudou. Nejsem příznivcem muzikálových filmů a ani v tomto případě se moje preference nezmění. Navzdory všem pozitivům kostýmním, výpravním a hereckým. Tři hvězdičky a ani kousek navíc. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Obrovský spektakulární načančaný nařachaný nazdobený bombastický velkofilm. Tak obrovský, že se v něm skoro ztrácí komorní příběh milostného trojúhelníku. Pod těmi všemi šminkami je chlad (přestože musím uznat, že pád lustru podbarvený varhanami mi přivodil slušný mráz na zádech). Závěr filmu mě ne a ne dojmout, i když jsem chtěl, aby dojmul. Základní problém je, že vlastně ani nevím, komu fandit. Christine bych nepřál ani slizkému dlouhovlasému blonďákovi, ani paranoidnímu zabijákovi fantomovi. O hudbě a hercích se zmiňovat nebudu, protože souhlasím se zdejší většinou. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Andrew Lloyd Webber je proste génius! A keď sa úžasný skladateľ ako on spriahne s ďalšou osobnosťou ako je Joel Schumacher, tak to musí stať jednoducho zato. Naozaj vynikajúce dielo, teda najmä čo sa hudobnej a muzikálovej stránky týka. Piesne, ktoré zneli celým filmom boli takmer všetky čarovné a symbolické - či už po hudobnej alebo textovej stránke. K tomu skvelé kostýmy, kulisy a atmosféra operného divadla. Len ten dej bol miestami trochu nezáživný a ja osobne by som v ňom uvítal oveľa viacej retrospektívy, ktorá by ešte lepšie ozrejmila "zrodenie" fantóma, ktorý sa skrýval v útrobách divadla. Ale inak veľmi dobré, aj keď som očakával, že fantóm ten svoj znetvorený vzhľad zachráni aspoň dobrosrdečnou povahou. To ma celkom zarazilo, že jeho duša bola v podstate presnou kópiou zovňajšku... A mne osobne sa Gerard Butler do tejto role vôbec nehodil, hoci ten jeho hrubý škótsky prízvuk bol úplne adekvátny fantómovému vystupovaniu. ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Roku 1907 bylo v pařížské opeře Garnier nalezeno v zazděné podzemní místnosti tělo muže se zlatým prstenem a znetvořenou lebkou. (Asmodin)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama