poster

Fantom opery

  • USA

    The Phantom of the Opera

  • Slovensko

    Fantóm opery

Muzikál / Drama / Romantický / Thriller

USA / Velká Británie, 2004, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    *

    Odporný kýč, ekvivalent načančané hromady slizu. A zcela zbytečný film. Vždyť už Fantom opery z roku 1925 má v sobě víc atmosféry a vkusu. Schumacher navíc od první minuty kopíruje Luhrmanna a zoufale během toho selhává. Ani krást neumí.(7.11.2010)

  • klerik
    ****

    Veľkolepý film, ktorý vás zaujme podľa toho, ako radi máte muzikály a operety. Výprava len trošíčku zaostávajúca za MOULIN ROUGE, Schumacher všetko kontroluje o dovádza k dokonalosti, len tam čosi chýba... A ja nedokážem zistiť čo. Najprv sa mi zdalo, že Butlerova romantická stránka je chladná, ale nakoniec musí byť každému jasné, že jeho postava nemôže byť "normálne" romantická... Potom sa mi zdalo, že vzťah Christiny a Roula je podaný dosť z odstupom, ale nakoniec som bol rád, že film sa sústredil na Fantóma. Weberova hudba je geniálna a aj keby to natočil Uwe Boll, bolo by to aspoň počúvateľné. Veľmi dobrý muzikál s osobitou atmosférou a romantikou, ktorý na moju radosť ukazuje, že Schumacher sa má držať na hony od akčného žánru... inak akčná scéna na cintoríne bola skvelá...(14.12.2006)

  • Niktorius
    **

    A tak skvěle to začíná! Fajnová režie, luxusní výprava, dynamická kamera a hlavně tahák večera - FANTASTICKÁ Webberova hudba. Jenže hořké procitnutí z prvotního okouzlení příjde asi po třiceti minutách, což je vzhledem k tomu, že od té doby zbývá ještě dalších 110 minut, sakramentský průser. Hudba je samozřejmě pořád užasná a vzbuzuje silné emoce, jenže zbytek zpočátku luxusně vypadajícího pozlátka se taví a odtéká do kanálu. Vizuál se propadne do kýče, cit pro choreografii si bere dovolenou a do kytek míří i celá Schumacherova režie. Je mi líto, ale ten film je až na pár světlých výjimek nudný brak. Raději si poslechněte soundtrack a obrazy si přehrávejte jen ve své fantazii - určitě budou nápaditější a krásnější, než ty filmové.(11.10.2007)

  • Gemini
    ****

    Začneme naprosto nejočividnějším a nejpříjemnějším faktem - Emmy Rossum je úžasná Christine Daae, její dívčí hlas zní snad ještě lépe než samotná Sarah Brightman, castingu vůbec byla věnována velká pozornost, jediné chybky či snad režijní invence (ještě spíš přehmaty) jsou patrné v oblasti věku protagonistů. Jediný, kdo má slabší chvilky (a to ještě pouze pokud jste zvyklí na klasickou divadelní verzi se školenými pěvci) je Gerard Butler, který je ale charizmatický dost a dost, abyste mu nějaký ten pěvecký lapsus odpustili (ano, jsem heterosexuál;)). Joel Schumacher kolísá kdesi mezi věrnou konverzí dokonalosti a svou typickou barevnou šíleností, a aby to nebylo málo, občas to prokládá naprosto nevhodnými vsuvkami, které od toho co patří do původního muzikálu, s přehledem odlišíte. Na jedné straně úžasný vstup, předehra, dražba v roce 1919, proslov perfektního licitátora, rekonstrukce Opery do její původní krásy za doprovodu hřímavých varhan a orchestru (milovníkům hudby zaručujeme husí kůži;)), mumraj v zákulisí při generálce, okázalé ukázky vysokého rozpočtu, a pak děsivá barevná přeplácanost Hannibala, která vás tluče do očí, i když vším prostupuje Webberův Fantom Opery a Minnie Driver je dokonalá namyšlená subreta, stejně jako je Emmy Rossum překrásná víla s andělským hlasem. A během filmového půldne (reálného času několik vteřin, v polovině árie se přenášíme přímo do třetího dějství premiéry) se celá ta výprava změní, a nikde po ní není ani památky. Úlet. Maškaráda a její umělá choreografie - další úlet. Nebýt té hudby, HUDBY, byl by dojem děsivý. Ale i na takové výpravě se najdou naprosto nepochopitelné trhliny - Fantomovo doupě, hřbitov, střecha Opery, vše nevěrohodné až na půdu. Ale naprosto nejrušivěji působí Schumacherovská vizuální masturbace při duetu Raoula a Christine v kapli před premiérou Dona Juana Triumfujícího. Neplatí, že režisér nadále pokračuje ve smutné úměře - větší příležitost (rozpočet), větší provar. Nutno podotknout, že i přes rušivost některých scén mě ani jedna z nich nenudila. Stopáž by sice mohla být o něco kratší, ale nuda opravdu nehrozí. Jde přece jen především o hudbu, a ta je DOKONALÁ, i kdyby trvala čtyři hodiny, nejen dvě a půl. Když se bavíme o filmu jako celku, necítím to sice až tak jednoznačně, ale v zájmu popularizace podceňovaného díla dávám 80% a můžu klidně spát.(20.2.2005)

  • rikitiki
    ***

    Režie je snaživá, hlavně akční scény jsou nabité vizálními nápady, výprava je opulentní a přepísknutá (ale to k opeře patří) a herci pohlední. Jenomže ani s touhle výbavou se nepodařilo sentimentálně brakovitý příběh Fantoma opery vytáhnout k ději, nad kterým by se divák mohl zamyslet. Stále zůstává tou přeplácanou břečkou s nesmyslnými zvraty.____ Moc tomu nepomáhá ani Gerard Butler, kterému tu sice sluší s maskou i bez (má pak takový trochu drsnější vzhled - no a co?), ale hrát se mu daří jenom bitky s vikomtem a scény naštvanosti - ale předvést hluboké vnitřní utrpení a zklamání z celoživotní izolace se mu nepodařilo ani za mák. V těchle scénách měl raději nosit masku přes celý obličej, pak by bylo jeho podání uvěřitelnější. ____ Postava Fantoma je vůbec problematická, zákonitě by s ním měl divák soucítit (jako například se Sloním mužem), ale to nejde, protože on je opravdu zrůda i duševní. Ještě kdyby tu tak fungovalo nějaké trochu zvrácené sexuální napětí mezi mladou naivní kráskou a drsným zohyzděným monstrem - ale na tomhle poli je absolutně ticho po pěšině. ____ Někdy občas zdlouhavé, ale dá se. Škoda že nemohli provést ve scénáři razantní změny. /22. 7. 13./(22.7.2013)

  • - Nominován na Oscara byl i John Mathieson, dvorní kameraman Ridleyho Scotta. (fannah)

  • - Veleznámý lustr použitý ve filmu vážil 2,2 tuny a stál celkem 1,3 miliónů USD. Pro riskantnější scény byla však raději použita replika. (Avalon820)

  • - Gerard Butler (Fantom) a Emmy Rossum (Christine) přiznali, že neviděli muzikál před tím, než dostali své role ve filmu. (Aknah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace