poster

Fantom opery

  • USA

    The Phantom of the Opera

  • Slovensko

    Fantóm opery

Muzikál / Drama / Romantický / Thriller

USA / Velká Británie, 2004, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Le_Chuck
    ***

    Fantom Opery, ako aj muzikály všeobecne sú úplne mimo mňa a preto ani neviem poriadne povedať, čo je tu zhnilého pán Schummacher. 60 miliónov vrazených do kostýmov a kulis je naozaj vidieť, Emmy Rossum je úžasná, kamera chvíľami (cesta na cintorín) zarámovaniahodná, ale vo výsledku (nesadnuvšia hudba) je tých 143 minút úmorne veľa. Aj keď ja som možno netrpel, ako niektorí mojí kolegovci naokolo. 60%(25.11.2006)

  • Gemini
    ****

    Začneme naprosto nejočividnějším a nejpříjemnějším faktem - Emmy Rossum je úžasná Christine Daae, její dívčí hlas zní snad ještě lépe než samotná Sarah Brightman, castingu vůbec byla věnována velká pozornost, jediné chybky či snad režijní invence (ještě spíš přehmaty) jsou patrné v oblasti věku protagonistů. Jediný, kdo má slabší chvilky (a to ještě pouze pokud jste zvyklí na klasickou divadelní verzi se školenými pěvci) je Gerard Butler, který je ale charizmatický dost a dost, abyste mu nějaký ten pěvecký lapsus odpustili (ano, jsem heterosexuál;)). Joel Schumacher kolísá kdesi mezi věrnou konverzí dokonalosti a svou typickou barevnou šíleností, a aby to nebylo málo, občas to prokládá naprosto nevhodnými vsuvkami, které od toho co patří do původního muzikálu, s přehledem odlišíte. Na jedné straně úžasný vstup, předehra, dražba v roce 1919, proslov perfektního licitátora, rekonstrukce Opery do její původní krásy za doprovodu hřímavých varhan a orchestru (milovníkům hudby zaručujeme husí kůži;)), mumraj v zákulisí při generálce, okázalé ukázky vysokého rozpočtu, a pak děsivá barevná přeplácanost Hannibala, která vás tluče do očí, i když vším prostupuje Webberův Fantom Opery a Minnie Driver je dokonalá namyšlená subreta, stejně jako je Emmy Rossum překrásná víla s andělským hlasem. A během filmového půldne (reálného času několik vteřin, v polovině árie se přenášíme přímo do třetího dějství premiéry) se celá ta výprava změní, a nikde po ní není ani památky. Úlet. Maškaráda a její umělá choreografie - další úlet. Nebýt té hudby, HUDBY, byl by dojem děsivý. Ale i na takové výpravě se najdou naprosto nepochopitelné trhliny - Fantomovo doupě, hřbitov, střecha Opery, vše nevěrohodné až na půdu. Ale naprosto nejrušivěji působí Schumacherovská vizuální masturbace při duetu Raoula a Christine v kapli před premiérou Dona Juana Triumfujícího. Neplatí, že režisér nadále pokračuje ve smutné úměře - větší příležitost (rozpočet), větší provar. Nutno podotknout, že i přes rušivost některých scén mě ani jedna z nich nenudila. Stopáž by sice mohla být o něco kratší, ale nuda opravdu nehrozí. Jde přece jen především o hudbu, a ta je DOKONALÁ, i kdyby trvala čtyři hodiny, nejen dvě a půl. Když se bavíme o filmu jako celku, necítím to sice až tak jednoznačně, ale v zájmu popularizace podceňovaného díla dávám 80% a můžu klidně spát.(20.2.2005)

  • castor
    ***

    Joel Schumacher, mnohokrát proklepnutý v úplně jiných žánrech, trochu zaostává v odvaze i osobitějším přístupu k Webberově látce. Ta možná dobře působí na divadelních prknech, ale na plátně je díky afektovaným projevům a potížím s tempem docela ubíjející. Všechno je to takové stereotypní, nevzrušivé, jen klouzajícího po hodně monotónním povrchu. Což je minimálně škoda, už jen díky kameře, výpravě nebo Emmy Rossum, která předvádí velmi slibný pěvecký výkon. Ale v nevinných pohledech nemá moc šancí se předvést (démonicky naopak vůbec nevypadá tehdy prakticky neznámý Gerard Butler). Nestrhující, místy velmi nudný kabát..(25.10.2011)

  • k212
    ****

    Fantom opery je dle mého názoru hluboce podceňovaný muzikál. Neboť styl jakým je natočen ... hudba, kostýmy, výprava (kulisy). To je moc povedené, prostě audio-vizuální hostina se silným, ač velejasným příběhem. Nicméně ono vizuálno nepřekypuje v pravém slova smyslu, kupříkladu oproti Moulin Rouge je Fantom barevně umírněnější, což ovšem vůbec není na škodu. A pak ty dekadentně-secesní kulisy, nebo hřbitov ... něco tak originálního jsem už dlouho neviděla. No a teď ke zpěvu ... co si budem nalhávát, kdo jen trochu hudebně cítí pozná momenty, kdy to prostě drhne. Ale myslím si, že to možná byl tak trochu záměr, protože až do určitých chvílí to hercům zbaštíte i co se artikulace týče, proto je to ve výsledku přesvědčivější. Kupříkladu největší problém jsem měla s postavu Carloty, protože Minnie Driver si ji vysekla tak suverénně, že jsem jí skoro ten operní zpěv zbaštila, horší už to bylo u Emmy Rossum a Gerarda Butlera, i když jsou oba evidentně talentovaní, v určitých okamžicích jejich zpěv dost skřípal - a to hlavně v duetech! Ale tohle jsou jen detaily, které se prostě dají filmovému zpracování odpustit. Mám za to, že Fantom opery patří k tomu lepšímu muzičnu, co v poslední době vzniklo!(16.9.2005)

  • TheMaker
    ***

    :::::::::::::::::::::::::: Moc krásná hudba !! Nádhera ! :-) Ale buhužel, nudil jsem se. :-( A to je u filmů špatné. Tudíž kvůli tomu dávám z pincipu 3. ::::::::::::::::::::::::::::::(13.11.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace