Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (412)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Obrovský spektakulární načančaný nařachaný nazdobený bombastický velkofilm. Tak obrovský, že se v něm skoro ztrácí komorní příběh milostného trojúhelníku. Pod těmi všemi šminkami je chlad (přestože musím uznat, že pád lustru podbarvený varhanami mi přivodil slušný mráz na zádech). Závěr filmu mě ne a ne dojmout, i když jsem chtěl, aby dojmul. Základní problém je, že vlastně ani nevím, komu fandit. Christine bych nepřál ani slizkému dlouhovlasému blonďákovi, ani paranoidnímu zabijákovi fantomovi. O hudbě a hercích se zmiňovat nebudu, protože souhlasím se zdejší většinou. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Webberovu hudbu jsem slyšel dávno před tímto filmem a zamiloval jsem si ji stejně jako jeho dřívější kousky. Pamatuji se, že poprvé mne film moc nebavil. Připadalo mi to dlouhé. Dnes viděno po letech jsem byl v podstatě spokojen, ale dlouhé mi to přišlo znovu. Poněkud starší a také náročnější se zálibou vd etailu jsem si tentokráte užíval tu parádní kameru, která s průlety doslova dělala divy a pokud brala záběr odkudsi z lávek nad oponou, neznamenalo to, že po chvilce průletem škvírkou mezi kameny neskončí kdesi v hlubokém podzemním labyrintu. V opeře je prý ve skutečnosti podzemní rezevoár, který shromažďuje podzemní vodu a když je zaplněný, je odčerpán. Docela by mne zajímalo jak to tam dole vypadá, vzhledem ke skutečným katakombách pod městem to tam může být zajímavé. Krom kamery jsem si tu užíval to množství divadelních kulis ať už interiérových, tak exteriérových. Třešničkou na dortu pak byla procházka zasněženým hřbitovem plným zasněžených náhrobků... Spolu s hudbou a hlasem přenádherné Emmy Rossum, to byla opravdu artovní podívaná. Buttlera jsem v roli Fantoma nepoznal. Ten culík a kotleta na jedné straně a maska na druhé ( v lepším případě) ho úplně změnily. Oceňuji jeho i Wilsonův pěvecký výkon. To není jen tak tohle dát. Ale Emmy ta je best ve všech směrech. V podstatě tomu nemám co vytknout, snad jen tu stopáž. Co vím jistě, že mi teď pěknou chvilku ale budou znít v hlavě ty nádherné melodie... Dávám za 4 dopisy s pečetí lebky. * * * * ()

Reklama

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Viděno po boku o tři roky mladšího Sweeneyho Todda, což ale nehraje moc roli, jelikož totok je adaptace slavné divadelní show. To tu koneckonců je zárukou kvality, sem tam nabouchané vizuály se tu a tam střídají už s naprostým kýčem a zbytečnou dekorací, takže je to jak na houpačce, jediná záruka kvality zůstává původní hudba, která je zmáknutá na výbornou. Kde Sweeney ztrácel po hudební stránce, tady Fantom nabírá extra bodíky, ovšem kde Sweeney získává body navíc za fantasmagorický ideál londýna a stylizaci do šílené podoby, tam Fantomovi ztrácí dech a vypadá jako kdyby ho ohlodal zub času. Ovšem stačí, když člověk v průběhu All I Ask of You nebo Music of the Night nebo Point of No Return nebo čehokoliv jiného zavře oči a hned je jasné, kdože to má skutečně navrch. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

A tak skvěle to začíná! Fajnová režie, luxusní výprava, dynamická kamera a hlavně tahák večera - FANTASTICKÁ Webberova hudba. Jenže hořké procitnutí z prvotního okouzlení příjde asi po třiceti minutách, což je vzhledem k tomu, že od té doby zbývá ještě dalších 110 minut, sakramentský průser. Hudba je samozřejmě pořád užasná a vzbuzuje silné emoce, jenže zbytek zpočátku luxusně vypadajícího pozlátka se taví a odtéká do kanálu. Vizuál se propadne do kýče, cit pro choreografii si bere dovolenou a do kytek míří i celá Schumacherova režie. Je mi líto, ale ten film je až na pár světlých výjimek nudný brak. Raději si poslechněte soundtrack a obrazy si přehrávejte jen ve své fantazii - určitě budou nápaditější a krásnější, než ty filmové. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

vidím tři základní nedostatky, tím prvním je to, že nejlepší píseň přijde v podstatě na začátku filmu (nehledě na to, že geniální verze v předělávce od Nightwish je pod mojí kůží zažraná opravdu dosti a pořád jsem musel porovnávat rozdílnost), druhou pak je absence něčeho, co jsem si výrazně pamatoval z obrazu, žádná scéna mě po vizuální stránce neuchvátila. Třetí a největší mínus je pak Gerart Butler, který dle mého tupého soudu nedosahuje kvalit kterými by měl Fantom Opery oplývat (obzvláště hlasově je na tom nedobře, navíc postrádá charisma tvora z temnot, bytosti ze stínů, které musí být Fantomou přirozenou součástí) ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Natáčení probíhalo v Pinewoodských studiích a trvalo přes 8 týdnů. (fannah)
  • Snímek získal tři nominace na Oscara 2005, mezi jinými za Nejlepší píseň. V této kategorii bojovali tvůrci i na Zlatých glóbech - ale vyšli naprázdno. (imro)
  • Do španělštiny nadabovali film představitelé madridské verze muzikálu. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama