Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

claudel 

všechny recenze uživatele

Z trojice slavných režisérů vychází nejlépe Antonioni - první povídka sice po obsahově stránce dost zvláštní, ale po formální stránce výtečná. To byl asi úmysl velkého pana režiséra. Pěkné záběry, hudba, občas pozoruhodné myšlenky vložené postavám na slovo skoupým. Zaujala mě věta - "Na konci léta na mě dolehla tradiční melancholie". Když jsem tu větu zaslechl, podivoval jsem se nad ní, ale nyní, 31.srpna musím uznat, že je nesmírně trefná a pravdivá. Druhá povídka byla otřesná, uvědomil jsem si, že od Soderbergha se mi vlastně líbili jen Dannyho parťáci. Třetí povídka zpočátku poutavá, posléze nudná, Wong Kar Wai u mě nakonec vede s reklamou na Dior - Midnight poison. Sečteno a podtrženo - Antonioni - 60%, Soderbergh - 10% a Wong Kar Wai - 40%. ()

Dan 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli jde Antonioniho povídka pochopit. Mé aspirace tak vysoko nesahají. Vnímám ji jako sled obrazů. Rád bych se kochal jejich estetikou, ale úplně mi to nejde. Zaráží mě nepřiměřené množství obrazů obnažených ženských těl, které jsou obnažené jen proto, aby se to mohlo nazývat "erotická povídka". Trocha zahalenosti a tajemství by každopádně prospěla. Na Soderberghově povídce mě zaujala její poměrně vtipná pointa. Pro ni však veškeré jemně ztvárněné erotično nebylo ani tolik zapotřebí... Musím souhlasit se spoustou komentujících, že Kar-wai Wong a jeho povídka jsou vrcholem celého triptychu. Příběh je sice poměrně předvídatelný, ale úžasně prokreslený, strhující svou atmosférou... ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Antonioni totálně ulít, jeho povídku jsem absolutně nepobral. Nevim, co měla vyjadřovat a ani způsob mi nebyl nejpříjemnější. Plno samoúčelné nahoty, fakt zklamání. Soderbergh o trochu lepší, dost ironie a humoru, přesto tomu chybělo zakončení. Ale Robert Downey Jr. i Alan Arkin výborní. Všechno zachraňuje Kar Wai Wong, jehož povídka byla skutečně smysluplná a ucelená. Takhle měl vypadat celej film o podobách lásky a erotiky. Wai to natočil citlivě a pochopitelně a vytvořil úžasnou atmosféru, která těm ostatním chyběla. Celkově vzato: Antonioni - **, Soderbergh - *** a Wai ****, jednoduché počty, celkově za tři. Podruhý vidět nemusim. ()

faced 

všechny recenze uživatele

Eros, mytologický bůh lásky, jehož jméno je skloňováno v souvislosti s láskou tělesnou. Film erotizující, nikoliv erotický. Povídky, jedna po druhé, mírně gradující. Hloubku prosím ať nikdo nehledá, s vášní totiž nikterak nesouvisí. Jemně pohlcován vynikajícím obrazem a podmanivou hudbou přicházím k sobě z mírné závratě. Ač nejsem příliš oslněn, přiznávám absenci obvyklých neduhů: vztah muže a ženy na plátně nemusí být nutně přepsychologizovaný ani šokující svojí otevřeností. ()

analog 

všechny recenze uživatele

celkovo to u mna neobstoji ako celok.kazda poviedka je zanrovo a formalne uplne inde a to na ukor fimu.ruka mala byt samostatny film-suhlasim.antonioni mi vyhovoval najviac, dialogy som nevnimal-ze to tocil 92-rocny starec po mozgovej prihode?klobuk dole ! nemam problem predstavit si zastup dnesnych uspesnych tridsiatnikov,co mu nesiahaju ani po clenky.iste,ze ma to najlepsie za sebou,ale stale je to ten pomalý,volne unasajuci sa,tichy antonioni.stredna poviedka-trosku neslane,ale inak v pohode. musim sa opakovat:skoda,ze film nemal jednotnu atmosferu ako za mrakmi.za kultivovanost davam**** ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama