Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Malé prostory jsou pro výborná dramata jako stvořená...Kočka na rozpálené plechové střeše je toho dobrým příkladem. V prostředí jednoho domu se odehrává excelentní přehlídka charakterů postav, z nichž nejzajímavější jsou ty ústřední - Newman, Taylorová a Burl Ives. Tento snímek těží nejen z vynikající předlohy, ale zejména z jedinečných hereckých výkonů a dokonalých dialogů, které mají často syrový a psychopatologický nádech, avšak mnohdy se vyznačují patřičnou hloubkou. Kočka na rozpálené plechové střeše rozhodně patří mezi filmové klenoty, které stojí za víc než jedno zhlédnutí. ()

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Zisťujem,že kedysi boli herci oveľa krajší,ako dnes.Nájdite mi v dnešnom umelom,prebotoxovanom a potetovanom Hollywoode dvoch tak nádherných ľudí,akými boli Paul Newman a Elizabeth Taylorová!Tento film sa rozhodne oplatilo vidieť,ide totiž o jednu z najkvalitnejších amerických drám,riešiacich komplikované medziľudské vzťahy a majetkové pokrytectvo v rodine.V hlavných úlohách vystupujú pretvárka,nevera,lož a neochota pozrieť sa do očí pravde.Falošná snaha o vytvorenie idylického rodinného prostredia za účelom nehanebnej lži vyznieva v porovnaní s vnímanou skutočnosťou bizardne a trpko.Je vidieť,že herecký štáb pracoval pod taktovkou skvelého režiséra,aj ked niektoré scény môžu s odstupom času pôsobiť trochu teatrálne.Treba si však uvedomiť,že doba,v ktorej film vznikol,príliš nediferencovala herecké umenie na výsostne divadelné,či filmové,jednoducho neúnavne chrlila jeden výborný film za druhým a my jej dnes za to môžeme len podakovať. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Americká obdoba českého kritického realismu se vydařila nad všechno očekávání. Pro mladé a hvězdné, kteří později budou zralí a ještě hvězdnější (Newman, Taylorová) vynikající příležitost. Na tak silný zážitek se nezapomíná stejně tak jako na poznání, že všude, bez ohledu na kulisy a další dílčí průvodnosti, se jí chleba o dvou kůrkách. V amerických poměrech jde přitom o film-mezník; psychologie postav, způsob vedení herců atd. kolísají mezi klasikou čtyřicátých a novými přístupy šedesátých let. Tedy o film na zážitky a finesy víc než vydatný. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Není pochyb o tom, že se jedná o kvalitní film s kvalitními dialogy, hereckými výkony, i s inteligentním obsahem. Svízel takto zpracovaných námětů do filmové podoby však spočívá v tom, že mají svou statičností tendenci dříve nebo později nudit. Byť třeba jen chvilkově. Přesně toto u mě při sledování Kočky proběhlo. Do toku děje jsem byl vtáhnut až v momentě střetu Burla Ivese a Paula Newmana v dešti před domem, což je na můj vkus až příliš pozdě. Mít však možnost vidět tento kousek zpracovaný na divadelních prknech, bylo by mé hodnocení zajisté o třídu jinde. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Kvůli odstraněným náznakům Brickovy (Paul Newman) homosexuality, které se objevily v původní divadelní hře, odmítl film režírovat George Cukor. (Kulmon)
  • Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: „Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů.“ (gjjm)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)

Reklama

Reklama